Skip to content

"דו"ח הרפז": ועדה תקבע מה מתוכו יותר לפרסום

הדו"ח שכתיבתו הסתיימה הועבר לגופים המופקדים על חיסיון המידע: מחלקת ביטחון מידע; הממונה על הביטחון במערכת הביטחון והשב"כ. הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת תקבע, בהתייעצות עם המבקר, מהם הפרקים שיתפרסמו, במלואם או בחלקם, או לא יתפרסמו כלל, בדו"ח שיונח על שולחן הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד מבקר המדינה סיים את כתיבת דו"ח "פרשת מסמך הרפז" ושלח אותו לשורה של גורמים ובהם: ראש הממשלה; יושב ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת; יושב ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת; היועץ המשפטי לממשלה; הרמטכ"ל; למבוקרים בפרשה זאת וכן לוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת.

סיים לכתוב את דו"ח הרפז. המבקר, יוסף שפירא (צילום: אתר הרשות השופטת)
סיים לכתוב את דו"ח הרפז. המבקר, יוסף שפירא (צילום: אתר הרשות השופטת)

במקביל מועבר הדו"ח לגופים המופקדים על חיסיון: מחלקת ביטחון מידע (מחב"ם), הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) והשב"כ. עניין החיסיון יידון לפי חוק מבקר המדינה, בוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת – והיא שתקבע, בהתייעצות עם מבקר המדינה, מהם הפרקים שיתפרסמו, במלואם או בחלקם, או לא יתפרסמו כלל בדו"ח הגלוי, העתיד להיות מונח על שולחן הכנסת, ולהתפרסם ברבים.

הדו"ח כולו מסווג כ"סודי ביותר" וחל איסור על פרסומו. מועד פרסום הדוח ייקבע, רק לאחר שהוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת תסיים לחסות אותו. במשרד מבקר המדינה מזכירים עוד כי קיים צו איסור פרסום של בית המשפט העליון החל על החומר שנמסר למבוקרים ולבאי כוחם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן