Skip to content

מכתב למבקר המדינה

15 בינואר, 2012 תיק 909 מספרנו: 2012-677 (בתשובה נא לציין מספרנו) לכבוד מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס כבוד המבקר, הנדון: סגירת תיק העסקת עובד זר בביתו של היועץ המשפטי לממשלה   על פי פרסום בכלי התקשורת תיק החקירה נגד רעיית היועץ המשפטי לממשלה גב' אביבה וינשטיין עומד להסגר בשל קשיים בהשלמת החקירה. בחינת ההתנהלות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

15 בינואר, 2012

תיק 909

מספרנו: 2012-677

(בתשובה נא לציין מספרנו)

לכבוד

מבקר המדינה

השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס

כבוד המבקר,

הנדון: סגירת תיק העסקת עובד זר בביתו של היועץ המשפטי לממשלה

 

על פי פרסום בכלי התקשורת תיק החקירה נגד רעיית היועץ המשפטי לממשלה גב' אביבה וינשטיין עומד להסגר בשל קשיים בהשלמת החקירה.

בחינת ההתנהלות בניהול התיק מעלה חשד כי הייתה סחבת בפרקליטות המדינה הכפופה ליועץ המשפטי לממשלה בטיפול בתיק זה.

הפרשה נחשפה לראשונה לפני למעלה משנה בעיתון הארץ. לאחר הפרסום הורה פרקליט המדינה משה לדור לפתוח בחקירה בעניין זה ואמנם גב' וינשטיין נחקרה בחודש מרץ 2011. זמן מה לאחר מכן איתרה רשות האוכלוסין שטיפלה בנושא זה את העובד הזר וחקרה אותו אך העובד עזב את הארץ בחודש ספטמבר ומאז לא חזר.

השתלשלות העניינים לאחר מכן העלתה כי בחודש ספטמבר האחרון הגישה רשות האוכלוסין סיכום ביניים של התיק ללדור.

לאחר מכן התבקשה רשות האוכלוסין להשלים את החקירה דבר שלא ניתן היה לעשות מבלי לגבות עדות נוספת מהעובד הזר. מאז לא ניתנה כל החלטה האם להסתפק בהטלת קנס על גב' וינשטיין או להגיש כתב אישום בדומה לזה שהוגש בשעתו נגד רעיית שר הביטחון הגב' נילי פריאל.

אומ"ץ סבורה שיש לבדוק כיצד ניתן לעובד הזר לעזוב את הארץ מבלי שנדרש להפקיד ערבות שתבטיח את המשך חקירתו או עדותו במשפט אם יוחלט לפתוח בהליך פלילי.

יצויין כי בעוד זמן קצר עומדת לפוג אשרת השהייה של העובד בארץ וקיים חשש שהוא לא יחזור.

 

בכל הכבוד,

 

אריהאבנרי

יו"ר הנהלת אומ"ץ

העתק:

פנחס (פליצ'ה) פלד – מנכ"ל אומ"ץ

מזכירות

רות כהן -דוברת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן