Skip to content

משעל לראשונה בעזה: "מחר לרמאללה, ירושלים ויפו"

חאלד משעל כרע על אדמת עזה ונישק אותה. "היום הוא יום הלידה השלישית שלי" הוא אמר, "הלידה הרביעית שלנו תהיה ביום שחרור פלסטין". ישראל התחייבה למצרים לא לחסלו בעת הביקור ברצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חלאד משעל, מנהיג החמאס וראש הלשכה המדינית של הארגון, הגיע היום (שישי) בצהריים לביקור היסטורי, להגדרתו, ברצועת עזה. "היום, 7 בדצמבר, הוא יום הלידה השלישית שלי. הלידה הרביעית שלנו תהיה ביום שחרור פלסטין, כל פלסטין", כך פתח  משעל את נאומו בטקס קבלת הפנים בעזה.  

כרזות לקראת ביקור משעל בעזה (צילום: אתר החמאס)
כרזות לקראת ביקור משעל בעזה (צילום: אתר החמאס)

משעל הגיע בצהריים דרך מעבר רפיח לרצועה כדי לקחת חלק באירועים לציון 25 שנה לייסוד החמאס. עם הגעתו הוא התקבל על ידי שורה ארוכה של אישים, ובראשם איסמעיל הנייה, ראש ממשלת חמאס. עם בואו, כרע משעל ונישק את אדמת עזה. משעל עומד בראש משלחת של בכירי חמאס, ביניהם גם סגנו, מוסא אבו מרזוק, ובכירי הלשכה המדינית שלו, מוחמד נסר, סאלח ערורי ועיזאת א-רישק.

עיתון "אל חיאת", המתפרסם בלונדון, דיווח היום  כי ישראל העניקה ערבויות למצרים לא לפגוע במשעל במהלך הביקור. בנוסף למשלחת החמאס בראשותו של משעל הגיעו לעזה משלחות אסלאמיות אחרות על מנת להשתתף בחגיגות החמאס ברצועה.

משעל שיבח את אחיו הגיבורים בזרועות הצבאיות של ארגוני ההתנגדות ברצועה והעלה על נס את איסמעיל הנייה, ואת סגנו, אבו מרזוק. "עזה שוחררה. היום זו עזה ומחר זו רמאללה ואחר כך ירושלים וחיפה ויפו. כל פלסטין תשוחרר" סיים משעל את דבריו.

חאלד משעל (מקור: יו טיוב)
לא היה מימיו בעזה. חאלד משעל (מקור: יו טיוב)

אחריו נאם הנייה ואמר: "זהו רגע היסטורי של העם הפלסטיני". הוא פנה למשעל ואמר "אתם עכשיו על אדמת פלסטין, תחת שמי פלסטין. זהו הניצחון של העם הפלסטיני וניצחונה של עזה". לקהל אמר: "כניסתו של חאלד משעל היא אירוע היסטורי של העם". לדבריו הצטרף מחמוד א-זהאר, בכיר בתנועה"כל הפלסטינים ישובו למולדתם לבסוף. משעל חוזר אליה לאחר ניצחון ענק".

התקשורת הערבית דיווחה כי פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם ,התפרשו ברחבי הרצועה כדי לאבטח את הביקור. לפי התכנון מתעתד משען לבקר בבית משפחת אחמד ג'עברי, רמטכ"ל החמאס שחוסל בתחילת מבצע עמוד ענן על ידי צה"ל. משם יגיע משעל לביקור מתוקשר בבתי "ג'יהאדים שאהידים".

ברחבי העיר ובכניסה מרפיח נתלו שלטים ועליהם תמונותיהם של משעל ואחמד יאסין, ועליהם נכתב: "העם הפלסטיני, תנועת האחים המוסלמים וארגון חמאס מברכים את המפקד הגדול חאלד משעל ואת בכירי הלשכה המדינית של חמאס – אהלן וסהלן, ברוכים הבאים". רעייתו של משעל, הגיעה לרצועה אמש בליווי 14 מבני משפחתה.  

משעל, עזב את הגדה המערבית בגיל 11 ולא היה מימיו ברצועה. הוא נחת אתמול בקהיר ומעט לפני השעה 11:00 בבוקר הגיע למעבר רפיח. כעבור כשעה וחצי חצה את הגבול אל הרצועה. משעל הודיע לפני כמה חודשים כי אינו מתכוון להמשיך בתפקידו כראש הלשכה המדינית של חמאס, ובארגון כבר החלו להתכונן לבחירתו של מנהיג אחר. לפי שעה נראה כי שני המועמדים להחליפו הם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, וסגן ראש הלשכה המדינית של התנועה, מוסא אבו מרזוק. יחד עם זאת, באחרונה עלו הערכות כי בעקבות הלחימה בדרום ישתנו פני הדברים ויופעל על משעל לחץ להמשיך ולהחזיק בתפקיד. כפי שמסתמן מהביקור הנוכחי, אלה הן גם כוונותיו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן