Skip to content

גרמניה: 66 אנשי כמורה נאשמים בהתעללות מינית בילדים

מחקר של הכנסייה קבע כי עיקר הקורבנות הם בנים ותיעד קרוב ל-600 כתבי אישום נגד אנשי דת בנושא עבירות מין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכנסייה הקתולית נאלצה בשנים האחרונות להתמודד עם לא מעט מקרים בהם הואשמו אנשי כמורה וכוהני דת בהתעללות מינית בקטינים, מה שלא הוסיף במיוחד למוניטין שלה. השערורייה שפרצה בימים האחרונים בגרמניה רק תקשה עליה לצלוח את המשבר הזה. שכן, הכנסייה הקתולית של גרמניה חשפה כי לפחות 66 אנשי דת שפעלו במסגרתה נאשמים בהתעללות מינית בילדים במהלך עשר השנים האחרונות. רוב הקורבנות של אותם אנשי הדת היו בנים, ולא בנות.

הממצאים הללו נחשפו במסגרת ממצאי מחקר שהזמינה הכנסייה לאחר שלפני שנתיים התלוננו מאות גרמנים כי נפלו קורבן התעללות מידי אנשי דת בתקופה שבין שנות החמישים לשנות השמונים. מהערכות של מומחים שבדקו את הנושא לעומקו והוגשו על ידי 21 מתוך 27 הדיאקוניות הפועלות במדינה, עולה כי בעשור הראשון של המאה ה-21 הוגשו נגד אנשי כמורה 576 כתבי אישום בהתעללות מינית. שלושה רבעים מ-265 הקורבנות שתועדו היו, כאמור, בנים. רוב המקרים התרחשו, לפי מחקר הכנסייה, בין שנות הששים לשנות התשעים, "בתקופה בה שררו עדיין מודעות חברתית שונה ורגישות נמוכה לנושא למעשים מיניים בילדים ובבני נוער", אמר על כך נורברט לייגראף מהמכון לפסיכאטריה פלילית באוניברסיטת דואיסבורג-אסן. הוסא הוסיף: "ההבנה השתנתה במרוצת השנים הן בתוך הכנסייה הקתולית, כמו גם בחברה כולה. כיום הדגש הוא על שקיפות הרבה ככל האפשר ומאמץ לבירור מהיר של מקרי התעללות".

המחקר קבע כי "רק במקרים בודדים" הייתה ההתעללות לכאורה תוצאה של מצב פסיכולוגי חריג, כגון פדופיליה, ולדבריו רק באנשי דת מעטים התגלתה ההפרעה הזו. "בהקשר זה הנתון אינו שונה באופן משמעותי מהשכיחות באוכלוסייה הכללית הגרמניה", אמר לייגראף.

המחקר, שהושק באפריל שנה שעברה, התבסס על דו"חות מומחים על 78 אנשי דת קתולים ומצא כי ברוב המקרים, אנשי הדת הללו באו במגע עם הקורבן באמצעות הקהילה שאותה שירתו. לייגראף ציין כי העובדה שרוב הקורבנות היו בנים נובעת מכך שרק בשנות השמונים הותר גם לבנות לשרת כנערות מזבח.

הבישוף סטפן אקרמן, שמונה על ידי ועידת הבישופים של הכנסייה לטפל בטענות על התעללות מינית בקטינים, כינה את המחקר "נדבך חשוב", והוסיף כי הוא מקווה שהנתנוים שבו יסיעו לשיפור אמצעי המנע שנוקטל הכנסייה נגד התופעה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן