Skip to content

המדינה החליטה לבקש הוצאת צווי מניעה לאחיות

מחר לפנות בוקר יפנו משרדי האוצר והבריאות וקופ"ח כללית לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צווי מניעה לשביתת האחיות, נוכח סירובן לנהל משא ומתן ולדון בהצעות האוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרדי האוצר, הבריאות וקופ"ח כללית החליטו לפנות מחר בבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צווי מניעה לשביתת האחיות. ממשרד האוצר נמסר כי ההחלטה התקבלה נוכח סירובן של הסתדרות האחיות לנהל משא ומתן אמיתי, ולדון ברצינות בהצעות שהעלה משרד האוצר ולאור הנזק לציבור ההולך ומתעצם.

עוד נמסר מהאוצר, כי הסתדרות האחיות מחויבת במסגרת הסכם שכר קיבוצי לשקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לסוף השנה. אבל, למרות הפרה חמורה של הסכם זה, בחר משרד האוצר בדרך ההידברות עם הסתדרות האחיות כדי למצות את כל האפשרויות.

גרעון תקציבי מבני של 40 מיליארד שקל

כלכלת ישראל נמצאת בתקופה של אי ודאות, על רקע האטה בקצב הצמיחה, ההתפתחויות השליליות בכלכלה העולמית וחוסר ודאות קיצוני בגוש היורו. בנוסף לכך, נוצר חוסר יציבות פיסקאלית כתוצאה מהיווצרות גירעון תקציבי מבני גבוה, אשר עומד על כ-40 מיליארד שקל.

כמו כן, מדינת ישראל מצויה בתקופת בחירות, בה מכהנת ממשלה יוצאת, ללא תקציב מדינה מאושר. בתקופה זו יש קושי רב עד כדי בלתי ניתן להיענות לדרישות שכר מופלגות, להן השלכות כלכליות משמעותיות והשפעות רוחביות ארוכות טווח על תקציב המדינה. הממשלה הבאה היא זו שתקבע את סדרי העדיפויות ואת המדיניות הכלכלית של מדינת ישראל.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן