Skip to content

האיחוד האירופי: נמשיך לבקר את ההתנחלויות

ביקורתו היוצאת דופן של שר החוץ ליברמן, לפיה "השמדתה של ישראל היא משהו מובן מאליו", לא מרתיעה את האיחוד האירופי. דובר רשמי מטעם האיחוד אומר הבוקר למגפון: "כאשר יש חילוקי דיעות בינינו, למשל בנושא ההתנחלויות – אנחנו משמיעים את דעתנו ונמשיך לעשות כך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירופה תמשיך למתוח ביקורת, על מדיניותה של ישראל, בנושא ההתנחלויות ובנושאים אחרים שנויים במחלוקת. כך הבהיר הבוקר גורם אירופי רשמי, על דבריו של שר החוץ ליברמן אמש, שקשרו בין השואה לבין עמדותיו של האיחוד כלפי ישראל.

האיחוד האירופי: ימשיך למתוח ביקורת על ההתנחלויות
האיחוד האירופי: ימשיך למתוח ביקורת על ההתנחלויות

"המחויבות של האיחוד האירופי לביטחונה של ישראל היא ברורה ושרי החוץ של האיחוד חזרו עליה בהצהרתם ביום שני", אמר הבוקר דיוויד קריס, דובר נציבות האיחוד האירופי בישראל, בתשובה לשאלת מגפון.

"כמו כן, מועצת השרים גינתה את ההצהרות המסיתות של מנהיגי חמאס, ששוללים את זכותה של ישראל להתקיים", נאמר בתגובת האיחוד האירופי. "היחסים בין האיחוד האירופי לבין ישראל חזקים ומגוונים, אבל כאשר יש חילוקי דיעות בינינו, למשל בנושא ההתנחלויות – אנחנו משמיעים את דעתנו ונמשיך לעשות כך".

"השמדתה של ישראל היא משהו מובן מאליו". ליברמן. (צילום: דן בר דוב)
"השמדתה של ישראל היא משהו מובן מאליו". ליברמן. (צילום: דן בר דוב)

תגובתו התקיפה של האיחוד האירופי נאמרה לדברים הקשים שאמר אמש שר החוץ אביגדור ליברמן לפעילי מפלגתו אמש, בטקס הדלקת נרות חנוכה. "החלטת האיחוד האירופי מראה כמה אנחנו יכולים לסמוך על אותן מדינות שאומרות שהן ערבות לצרכי הביטחון של ישראל", אמר ליברמן.  "קשה שלא לחוש אי צדק וחוסר איזון. הודעת האיחוד האירופי מתעלמת לגמרי מהקריאות להשמדת ישראל".

ליברמן המשיך ואמר כי "שרי חוץ רבים מהאיחוד מתעלמים לחלוטין מהמצב. מבחינתם, השמדתה של ישראל היא משהו מובן מאליו". ליברמן טען עוד בדבריו כי חלק משרי האיחוד ביקשו להמנע מלגנות את החמאס, בהודעת שרי החוץ האירופיים ביום שני. "אני לא רוצה להזכיר שמות וציטוטים מדויקים, אבל כמה וכמה שרי חוץ ביקשו לא להזכיר את החמאס ולא להכניס את המשפט הקורא להימנע מהסתה, כשההסתה היא קריאה ישירה להשמדתנו", אמר ליברמן.

גם הבוקר, בנאומו בוועידה הדיפלומטית של הג'רוזלם פוסט במלון דניאל בהרצליה, בהשתתפות עשרות דיפלומטים מכל רחבי העולם, המשיך ליברמן לערוך השוואות לתקופת מלחמת העולם השנייה. "רבים ממנהיגי העולם יקריבו את ישראל מבלי להניד עפעף", אמר. "ההתייחסות של מדינות העולם לביטחון ישראל מזכירה לי את ההתייחסות לצ'כוסלובקיה ב-1938. לא נהיה צ'כוסלובקיה. לא נתפשר על ביטחון ישראל".

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, התייחסה לדברי ליברמן בכנס ג'רוזלם פוסט בהרצליה: "ההשוואה בין מצבה של ישראל היום לשואה היא זילות השואה,היא לא נכונה ובלתי מתקבלת על הדעת. לא דומה בשום אופן מצבם של אזרחי ישראל היום למצבם של יהודי אירופה אז. לא כולם נגדנו ולא כולם אנטישמיים. נכון שישנה ביקורת על המדיניות הנוכחית אך יש להבדיל בין זה לבין תמיכה בישראל כמדינה. אני חושבת שהמדיניות חייבת להשתנות, לא כטובה לעולם אלא כי זה אינטרס ישראלי בסיסי. חידוש המו"מ לא רק שישמר את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אלא גם יעצור את הסחף ויחזיר לישראל את הלגיטימציה לפעולה צבאית כשנדרש ולשמירה על האינטרסים הביטחוניים שלה".

לבני הוסיפה:"חיילי צהל צריכים לפעול נגד מי שמנסה לפגוע בהם. עלינו להסביר זאת גם לקהילה הבינלאומית על רקע התמונות של חיילי צהל שאינם פועלים נגד מי שמסכן אותם בשל הערכים שלהם והחשש מלחץ בינלאומי".

עוד אמרה:"כל השוואה בין הטרוריסטים לחיילי צהל-בלתי מתקבלת על הדעת. כל מערכת חוקית בעולם מבדילה בין רצח להרג בשוגג והקהילה הבינלאומית חייבת לומר את הדברים באופן ברור ולהעביר לחמאס ולגורמים הקיצוניים באזור את המסר שלא תינתן להם כל לגיטימציה".

גם יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', תקפה בחריפות את מנהיג מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בדברים שפירסמה בעמוד הפייסבוק שלה כינתה יחימוביץ' את ליברמן אדם "מושחת, קיצוני ומסוכן".

"דימויי השואה, הלהטת הרוחות המכוונת, הכל, רק לא השאלות האמיתיות על החיים שלנו כאן. בציניות מוחלטת הוא עוזר עכשיו לנתניהו לעשות כל דבר", אמרה יחימוביץ'. "גינוי אירופי? הכרזה על מדינה פלסטינית באו"ם? נתק עם האמריקנים? כל דבר כזה משרת אותם ומכריח אתכם להיות במגרש שבו המילים המתלהמות גוברות על סדר היום האמיתי".

ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה, אמר על דברי ליברמן בנוגע ליחס האירופאים לישראל: "שר החוץ מדברר נהדר את הקו שיוביל את הליכוד ביתנו: הפחדה, בידוד בינלאומי וקיפאון. כנראה שליברמן לא מאמין בישראל ובעוצמתה אחרת אי אפשר להסביר את הפחד המתמשך שלו משואה שנייה. במקום לדבר על הנושאים החשובים לכל אזרח במדינת ישראל מנסים נתניהו וליברמן לשנות את סדר היום וליצור פאניקה בציבור. הם מפחדים לדבר חברתי כי אין להם מה להציע בתחום. זו מנהיגות של שפנים ולא של תקווה וחזון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן