Skip to content

טבע: העדר נתונים חדשים ציננו את ההתלהבות

החברה תמקד את מאמצי מו"פ בנוירולוגיה, מוצרי נשימה. קופקסון - פטנטים מגינים על הגרסה החדשה בארה"ב. כאב - הסכם פיתוח עם חברת Xenon . מיעוט פרטים בנוגע לפרויקטים באונקולוגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Äæåê Ðè÷åð

טבע כינסה אתמול יום אנליסטים לרגל עדכון אסטרטגי. לאחר שכבר פרסה חלקים מהתוכנית ב-2 לדצמבר, התמקדה טבע בפירוט בסיס המו"פ לשנים הקרובות ובתכנית לקיצוץ הוצאות שנתיות של 2-1.5 מיליארד דולר. בעוד שחלקים מהתכנית נראים מעודדים, להערכתנו, היעדר נתונים חדשים לגבי תרופות שבפיתוח ועליה מתונה בדיבידנד ציננו את התלהבות.

החברה תמקד את מאמצי מו"פ בנוירולוגיה, מוצרי נשימה ושימוש במגוון טכנולוגיות משלוח כדי לשפר מולקולות קיימות ע"י פיתוח גרסאות משופרות (NTE). מאמצי הגנריקה יתמקדו בהגשות מורכבות יותר. בנוירולוגיה – הרחבת תוכנית הלקווינימוד למחלת הנטינגטון (שלב II ב-2013), לא נופתע אם התוכנית תתרחב גם לאלצהיימר בהמשך. טבע מתכננת להשיק את הלקווינימוד לטרשת נפוצה במהלך 2013 כאשר במקביל תיבדק התרופה במסגרת מחקר שלב III בטרשת נפוצה פרוגרסיבית (Secondary progressive MS) שם הסיכון גבוה.

קופקסון

הסטטוס של הפורמולצייה לגרסת השלוש פעמים בשבוע באירופה פחות מתקדם לעומת ארה"ב שם טבע מתכננת השקה כבר ב-1Q14. טבע טוענת לפטנטים מגינים על הגרסה החדשה בארה"ב עד 2030 מה שעשוי להתברר כנכס מהותי במקרה של המרה מוצלחת (בטבע מעריכים פוטציאל מעבר של 30%-50% מהמטופלים). במסגרת אנקדוטה מעניינת הוצגו נתונים השוואתיים של גנים ברקמה לאחר מתן קופקסון מתוצרתה של טבע לעומת קופקסון גנרי (אנחנו מעריכים של מיילן/נטקו) אשר הצביעו על הבדל ניכר באזורים קריטיים.

כאב

טבע הודעה אמש על הסכם פיתוח עם חברת Xenon עבור מולקולה מתקדמת לטענתה לטיפול בכאב בשם XEN402. תרופה זו עשויה להצטרף לקבוצה של תרופות לתחום הכאב שנרכשו במסגרת ספלון (Amrix, Fentora, Actiq). מוצרי נשימה – טבע תתמקד בהעברת ה-ProAir למשאף Spiromax משופר לקראת 2015 כדי למנוע תחרות גנרית (סיום 30 חודשי המתנה). מתכוננת לשווק את ה-DouResp (סטרואיד + אגוניסט בטא גנרי לסימביקורט של זנקה) ב-2014 באירופה. החברה לא הציגה פרטים חדשים בנוגע לנוגדן ל-IL-5 לאסטמה (Cinquil) כמולקולת מפתח – נדגיש כי תוצאות מחקר שלב II לא היו מרשימות באופן מיוחד.

NTE’s) New therapeutics entity)

שיפור גרסאות קיימות של תרופות – בעיקר בטכנולוגיות משלוח הכוללות הארכת זמן מחצית חיים, יעילות וכו'. נראה כי החברה מאמצת את האסטרטגייה בשל הסיכון הנמוך יותר בפיתוח ובשל מומחיות קיימת In-House בעקבות רכישות קודמות, יכולות בליפוזומים וכו' אבל לא ברור מה היקף העסקים שהיא יכולה לייצר בשלב הזה.

מה לא בפוקוס?

להפתעתנו טבע מיעטה לפרט בנוגע לפרויקטים באונקולוגיה – גורלה של Curetech עם CT-011 לא ברור לאחר התבאות של מייקל היידן כי אינו מחפש מולקולות Me Too. בין הפרויקטים שטבע מפסיקה את פיתוחם נמצאים גם StemEx של הדמיה וכת"ב יחד עם MultiGeneAngio של MGVS בצד מדיוונד, Obatoclax לסרטן ריאה ופלקולומאב לכאבי גב. בסך הכל הפסיקה החברה 12 פרויקטים במו"פ להן הוסיפה 18 פרויקטים חדשים עם דגש משמעותי יותר ב-CNS, נשימה ו-NTE. החברה גם נמנעה מלפרט לגבי פרוייקט ה-Revascor (תאי גזע לטיפול באי-ספיקת לב) תוך שהיא ממתינה לנתוני ביניים מניסוי שלב II.

התכנית לקיצוץ כ-2-1.5 מיליארד דולר הוצגה ע"י סמנכ"ל התפעול החדש – אבן דרך מרכזית בהצלחת התוכנית כולה. מרבית החסכון אמור לנבוע מהפיכת מערך הרכש לגלובלי (700-400 מיליון דולר) כמו גם איחוד מפעלים והעתקתם למדינות זולות יותר, שדרוג שרשרת ההפצה ואיחוד מטות למספר מרכזים עולמיים. התוצאה – חסכון בעלויות שצפוי להגדיל את התזרים התפעולי של טבע מ-4.1 מיליארד דולר ל-5.5-4.5 מיליארד דולר, על פני מספר שנים.

סיכום

טבע בוחרת להתמקד בנוירולוגיה ומוצרי נשימה עם נגיעות אופרטוניסטיות בתחומים אחרים. להערכתנו תהליכי ההערכה בתוך החברה טרם הסתיימו וצפויה פעילות רכישה עניפה ע"מ לכסות על פערים קיימים. נראה שיש צוות מוביל טוב, הקשיים לעומת זאת לא ייעלמו במהירות. נשוב ונעדכן את תחזיותינו לאחר בחינה נוספת של הנתונים.

*הכותב הוא אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' לחברת טבע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן