Skip to content

לוחמת מג"ב ירתה למוות בפלסטיני במערת המכפלה

צעיר פלסטיני הגיע לעמדת מג"ב בחברון וניסה לתקוף שני שוטרים שהיו בה. הוא שלף אקדח ונורה למוות על ידי שוטרת. מאוחר יותר התברר כי מדובר באקדח דמה. הפלסטינים התלוננו כי נמנע מהם להגיש לפצוע סיוע. באזור האירוע התפתחו התפרעויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיון פיגוע  נמנע הערב (רביעי) סמוך למערת המכפלה בחברון. צעיר בן 16 חמוש באקדח נורה ונהרג על ידי שוטרת מג"ב, שזיהתה אותו לפני שהספיק לפתוח באש. מאוחר יותר, חבלן שהגיע למקום זיהה כי מדובר באקדח דמה מפלסטיק. במקום האירוע אירעו התפרעויות של צעירים מקומיים שנבלמו בירי רימוני גז וכדורי גומי.  

זירת הירי בחברון (צילום: סוכנות מען)
זירת הירי בחברון (צילום: סוכנות מען)

צעיר פלסטיני הגיע הערב לעמדת משמר הגבול ב-19:45, סמוך למערת המכפלה בחברון, ועורר את חשד הלוחמים. לבקשתם, הוא הציג את תעודת הזהות שלו וכאשר ניגש לוחם לבדוק את התעודה שלף הצעיר אקדח וכיוון לעבר ראשו של הלוחם. שוטרת משמר הגבול, שהייתה בעמדה וראתה את המתרחש, ביצעה לעברו ירי ופצעה אותו אנושות ועם פינויו לבית החולים נקבע מותו. נוצרה התקהלות במקום שפוזרה על ידי כוחות הביטחון.

גורמי רפואה פלסטיניים טוענים כי לאחר שנורה, נאסר על כוחות הצלה פלסטינים להגיש לו סיוע ולכן הוא מת מפצעיו.

גורמים פלסטינים מסרו כי ההרוג בן ה-16 הוא  מוחמד זיאד עווד סאלימה, אחיו הצעיר של עוואד סאלימה, אסיר פלסטיני שנשפט למאסר עולם בישראל בשנת 1993 בגין דקירת אזרח ישראלי. סלאימה ריצה 18 שנות מאסר עד ששוחרר במסגרת עסקת שליט וגורש לעזה.

האזור ידע בעבר מספר אירועי טרור, כשהידוע מכולם היה הפיגוע בציר המתפללים לפני כעשר שנים. בשבוע שעבר אירע מקרה נוסף בחברון, כאשר שוטר פלסטיני תקף חייל צה"ל במהלך סיור שגרתי בעיר. האירוע קרה לאחר עימות בין כוח צה"ל לפלסטינים בעת ניסיון לעצור פלסטיני על ידי הכוח בתוך שטח בשליטה פלסטינית מלאה, לא רחוק מהאזור היהודי. הכוח ביקש לעצור פלסטיני, שהיה ככל הנראה מקושר למשטרה הפלסטינית. כתוצאה מכך התחולל עימות מילולי בין חיילי צה"ל לשוטרים פלסטינים שהתגלגל במהרה לעימות פיזי. במהלך העימות נחבל אחד מחיילי הכוח ממכת אגרוף שהנחית בו אחד מהשוטרים הפלסטינים. לוחם הנח"ל נחבל קלות כתוצאה מכך, אך לא נזקק לטיפול רפואי.

עד מהרה התקבצו במקום מאות פלסטינים שיידו אבנים בחיילי הנח"ל. אלו נאלצו לסגת לתוך אחת החנויות באזור תוך שימוש ברימוני גז ורימוני הלם ומשם הזעיקו סיוע. הפלסטינים דיווחו כי בעקבות התקרית נפצעו 23 בני אדם כשרובם נפגעו משאיפת גז.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן