Skip to content

צה"ל פועל מול פלסטינים מתפרעים בחברון

כמה עשרות פלסטינים התפרעו בתגובה להרג הצעיר שתקף שוטרי מג"ב. צה"ל ומג"ב הגיבו בפיזור הצעירים ובהרגעת הרוחות. 3 פצועים ו-2 עצורים בקרב המתפרעים. בצה"ל נערכים להלוויה שתיערך היום. תמונת השוטרת מתפרסמת היום באתרים פלסטיניים ועליה מסומן איקס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מהומות בחברון בעקבות מותו של הצעיר הפלסטיני אתמול (צילום: סוכנות מען)
מהומות בחברון בעקבות מותו של הצעיר הפלסטיני אתמול (צילום: סוכנות מען)

עשרות צעירים פלסטינים התעמתו במהלך כל שעות הבוקר עם כוח צה"ל ושוטרי מג"ב במספר מוקדים בחברון, במיוחד באזור עמדת הבידוק והאבטחה ב"עיקול 106" של מג"ב, שם ירתה אמש שוטרת מג"ב במוחמד זיאד (16), לאחר שלדבריה הבחינה כי הוא שולף אקדח אל שוטרי העמדה. כוחות צה"ל הגיבו בירי רימוני גז. מצה"ל נמסר כי אין  אירועים חריגים במיוחד וכי היו מספר מוקדי התרחשויות שלא התרחבו.  הפלסטינים דיווחו כי במהומות הבוקר נפצעו 3 פלסטינים שהועברו לטיפול בבית חולים מקומי ועל שני עצורים מקרבם שנעצרו על ידי צה"ל.

ברשתות האינטרנט של הפלסטינים  מתפרסמת היום תמונתה הגלויה של שוטרת מג"ב שירתה בצעיר ועליה מסומן X. על גביה נכתב: "היא לא המטרה היחידה. מהיום כל עמדת בידוק היא מטרה". במג"ב לא מתרגשים. "השוטרת פעלה בגבורה", מציינים במג"ב, "לוחמת שפעלה בתנאי מזג אוויר סגרירי וגשום, זיהתה את הפלסטיני  מכון אקדח לעבר ראש השוטר, לא בודקת את טיב האקדח. היא מחויבת לפעול בשבריר השנייה".

מבירור האירוע עולה כי לוחמת מג"ב פעלה וביצעה ירי מהיר של שני כדורים לעבר הפלסטיני, כשראתה אותו שולף אקדח ומכוון אותו לראשו לוחם מג"ב בעמדת הבידוק. רק לאחר בדיקת חבלן הסתבר כי מדובר באקדח מפלסטיק. אותו  גורם במג"ב אמר היום כי המסר לפלסטינים הוא כי כל אדם שיגיע  ללוחם מג"ב, מכוון נשק ופועל כפי שפעל הצעיר, מסכן את חייו.  

צילומי החיילת באתר אינטרנט פלסטיני
צילומי החיילת באתר אינטרנט פלסטיני

בצה"ל ובמג"ב נערכים למניעת התפרעויות שעלולות לפרוץ בעת הלוויית הצעיר שתיערך היום.  

במקביל לכך הודיעה היום דוברות מג"ב, כי מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, ומפקד מג"ב, ניצב עמוס יעקב, מתעתדים להגיע היום אחר הצהריים לבסיס מג"ב סמוך לבית חורון, מזרחית לרמאללה, ולהדליק נר חנוכה עם לוחמי פלוגה כ"ה ושוטרת מג"ב, מפקדת עמדת הבידוק. השניים מגיעים כדי לברך את לוחמי הפלוגה הפועלים בחברון ואת צוות שוטרי מג"ב והלוחמת על הפעולה המהירה.    

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן