Skip to content

הספירה נמשכת: יותר מאלף הרוגים בטייפון בפיליפינים

גם מרכזי הסיוע, שקלטו פליטים שבתיהם נהרסו, ניזוקו קשות בסופה, הנחשבת לקשה ביותר שפקדה את האי הדרומי מינדאנאו במאה השנים האחרונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טייפון בופה, שהחל להשתולל בתחילת החודש בפיליפינים, מתגלה כקטלני ביותר שפקד את המדינה למודת הסופות בשנה האחרונה. מניין קורבנות הסופה מוסיף לטפס בהתמדה ובסוף השבוע חצה את האלף. על כך נודע בהודעה רשמית שפרסמה ממשלת הפיליפינים.

בניטו ראמוס, הממונה על ההגנה האזרחית בפיליפינים, מסר כי עד כה קטל בופה 1020 בני אדם, רובם באי הדרומי מינדאנאו, שבו התחוללו ב-4 בדצמבר שטפונות ומפולות בהיקף גדול שגרמו לנזק רב. 844 בני אדם עודם נחשבים כנעדרים, מחציתם דייגים שיצאו עם ספינותיהם לים לפני שבופה החל להכות בעוצמה בחופי המדינה. ראמוס אמר כי הוא חושש שרבים מאותם דייגים מצאו את מותם בסערה. "מספר המתים עוד יהיה גבוה יותר", העריך, "מצאנו אתמול הרבה גופות, קבורים תחת גזעי עצים שהתמוטטו ותחת סחופת".

(מקור: יו טיוב)
מפנים את הגופות (מקור: אל ג'זירה)

לדברי ראמוס, המספר הכולל של קורבנות בופה צפוי להיות גבוה יותר מסך קורבנותיו של טייפון וואשי, סופה קודמת שפגעה בפיליפינים בדצמבר אשתקד וגבתה את חייהם של 1268 תושבים. "התכוננו לזה, אבל פשוט הופתענו", אמר, "איש לא ציפה לעוצמה שכזו. הפעם האחרונה בה נפגע חלק זה של הארץ על ידי סופה כה חזקה היתה ב-1912". לדבריו, גם מרכזי הסיוע לפליטים נהרסו על ידי הטייפון. יותר מ-27 אלף תושבים עודם שוהים במרכזי הסיוע, קרוב לשבועיים לאחר שהסופה פרצה. טייפון בופה גרם עד כה גם לנזק רב לתשתיות ולחקלאות, כשהוא משמיד בדרכו מטעים גדולים של עצי קוקוס ובננות, דיווח ראמוס.

איי הפיליפינים נפגעים מעשרים סופות טייפון מדי שנה, הפורצות בעיקר בעונה הגשומה שבין יוני לאוקטובר.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן