Skip to content

ליברמן הגיש הבוקר את התפטרותו

"אני נפרד באופן זמני. אני מניח שהפעם ההפסקה תהיה קצרה ביותר", אמר ליברמן הבוקר, לאחר שמסר את מכתב ההתפטרות. "אני לא פוסל שום דבר, אבל הכוונה היא קודם כל להגיע לבית משפט. אני חושב שהדרך הנכונה והראויה היא להגיע לבית משפט עם כל מה שכרוך בזה – וצריך לוודא שזה יהיה בתהליך מאוד מאוד מהיר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מסר הבוקר את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום שלישי ב-10, 48 שעות לאחר שהגיש את מכתב התפטרותו.

מגיש הבוקר את התפטרותו. ליברמן (צילם: דן בר דוב)
מגיש הבוקר את התפטרותו. ליברמן (צילם: דן בר דוב)

המאמץ העיקרי של ליברמן ועורכי דינו, עם התפטרותו מתפקידו כשר החוץ, יושקע בניסיון לזרז את ההליך המשפטי ככל האפשר – כדי שעד הבחירות, או לכל המאוחר עד הרכבת הממשלה לאחר הבחירות, יוכרע עניינו מבחינה משפטית. ליברמן יגיש במקביל גם בקשה רשמית להסרת חסינות כדי לאפשר להגיש נגדו את כתב האישום – ובכך לסייע לזירוז ההליך המשפטי.

בשיחה עם עיתונאים הבוקר אמר ליברמן: "אני מאוד מאוד מקווה שהתהליך המשפטי יהיה מהיר. הכוונה שלי היא לא להגיע לעסקת טיעון, אלא להגיע לבית המשפט. אני לא פוסל שום דבר, אבל הכוונה היא קודם כל להגיע לבית משפט. אני חושב שהדרך הנכונה והראויה היא להגיע לבית משפט עם כל מה שכרוך בזה – וצריך לוודא שזה יהיה בתהליך מאוד מאוד מהיר".

ליברמן הכחיש גם כי התייעץ עם ארתור פינקלשטיין, בהקשר לכתב האישום שהיועץ המשפטי החליט להגיש נגדו. "אני לא יודע מאיפה נפוצות השמועות, אבל אני יכול להודיע ב-200 אחוז אחריות: לא החלפתי מילה אחת עם פינקלשטיין, לא על ההתפטרות ולא על ההליך המשפטי. לא מילה, לא חצי מילה ולא רבע מילה", אמר ליברמן.

"בסך הכל נהניתי לעבוד עם ראש הממשלה", אמר שר החוץ המתפטר. "היו עליות, היו מורדות – אבל בגדול זאת הייתה התקופה המרתקת ביותר. אני נפרד באופן זמני. אני מניח שהפעם ההפסקה תהיה קצרה ביותר".

ליברמן הדגיש: "אני לא מוטרד באופן אישי. אין לי שום דאגה. הדאגה שלי היא אך ורק לציבור הבוחרים. בפעם האחרונה הצביעו בעדנו 400 אלף איש שעשו אתנו דרך ארוכה, לא פשוטה, רצופה בהתקפות ועלילות – ולכן כל מה שאני עושה, הוא קודם כל מדאגה לאותו ציבור שבחר בנו. היתרון הוא שזה ישאיר לי יותר זמן לקראת הבחירות, לפגישות עם הפעילים ולכנסים. אני מתכוון להגביר את מעורבותי במערכת הבחירות ואין לי ספק מה תהיה התוצאה, כי ברור לכולנו שמדינת ישראל זקוקה לראש ממשלה חזק עם עם ממשלה יציבה ורוב מוצק בכנסת".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אומרת כי הכוונה לאפשר לליברמן להגיע לעסקת טיעון מהירה שתאפשר לו לגלוש בקלילות בחזרה לפוליטיקה, כאילו לא קרה דבר, עומדת בסתירה גמורה לנראות הציבורית שהיא חיונית במקרה של ליברמן. "הצדק צריך להראות ולהיעשות, ועבירות המרמה והפרת האמונים שהוא מואשם בהן צריכות להידון קבל עם בבית המשפט. גם החיפזון הוא צורם מאוד ובלתי סביר. כל נאשם שהוא אדם רגיל מן היישוב היה שמח מאוד על עסקת טיעון מזורזת ומקלה, ולא ייתכן שליברמן יהנה מזכויות יתר. במדינת חוק כולם שווים בפני החוק".

במקביל, על רקע פרשת ליברמן, תציג היום יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' יחד עם ראשי המטה למלחמה בשחיתות, ניצב (בדימוס) משה מזרחי ומיקי רוזנטל, את תכנית הפעולה של המפלגה בנושא. התכנית תוצג בכנס שייערך הערב – ואותו ינחה איש החינוך והמועמד לכנסת חילי טרופר בפני מאות פעילים. בכנס תוצג תכנית מפלגת העבודה לחיזוק שלטון החוק ומיגור השחיתות השלטונית, וכן המדיניות שתביא לניתוק קשרי הון- שלטון וצעדי החקיקה הנדרשים ליישומה.

במסגרת כנס חרום שתקיים "העבודה" הערב למיגור השחיתות השלטונית, תוצג תוכנית נרחבת למיגור התופעה.  כמה מסעיפי התוכנית:

–         חיזוק בתי המשפט ומעמדם והחלשת ההשפעה הפוליטית על בית המשפט העליון, באמצעות שורה של צעדים ובהם: הפרדת התלות הארגונית בינו לבין שר המשפטים ועיגון שיטת הסניוריטי

–         חיזוק ותגבור מערך האכיפה והעצמת משטרת ישראל, בין היתר באמצעות הוספת תקנים של 4685  שוטרים בתוכנית חמש- שנתית.

–         חקיקת חוק גילוי עניינים של נבחרי ציבור וחשיפת הצהרות הון בפני הציבור וכמו כן קידום השקיפות במסגרת "חוק חופש המידע".

–         מיסוד וחיזוק ההגנה על חושפי שחיתויות.

–         הוספת תכנים על מערכת המשפט וחשיבות שלטון החוק והמנהל הציבורי התקין לתוכנית הלימודים.

 מיקי רוזנטל שריכז את כתיבת התוכנית אמר הבוקר: "אביגדור ליברמן מנסה לנצל את מצוקת הפרקליטות כדי לגמד את מעשיו החמורים ולזכות בעונש קל שיאפשר לו להמשיך במעשיו המושחתים. אסור לסיים את הפרשה בעסקת טיעון. חיוני שבית משפט בישראל ייתן את דעתו על מעשי המרמה והפרת האמונים של ליברמן ויסתייג באופן נחרץ ממעשים חמורים של נבחרי ציבור. בנוסף, ליברמן גם טועה ומטעה את הציבור כאילו הדו"ח של היועץ המשפטי לממשלה מנקה אותו – ולא היא. המיליונים שעברו בחשבונותיו של ליברמן ודיווחי הכזב שלו לרשויות מחייבים את הרחקתו מהציבוריות הישראלית. כל מי שטוהר המידות במדינה יקר לו חייב להצטרף למאבק הזה".

 "ליברמן פגע באופן חמור בשלטון החוק וחיבל באמון של הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה", אומרת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ'. "שחיתות שלטונית מסכנת את המערכת הדמוקרטית כולה, המבוססת על אמונו של ציבור הבוחרים, שמי שמצביעים עבורו לא ישתמש בשררה ובכלים הרבים העומדים לרשותו כדי לחצוב לעצמו ממון. ריקבון מוסרי בצמרת השלטון מאפיין מדינות עולם שלישי ואנחנו לא יכולים להרשות אותו לעצמנו. בישראל יש מערכות מצוינות של בתי משפט, משטרה, פרקליטות, מבקר המדינה – אבל לצערנו תמיד יש מי שמנסה לכרסם בכוחן ולהשתלט עליהן. אנחנו רואים בעצמנו מגני שלטון החוק והכנס נועד לגייס את הציבור להיות שיפוטי יותר כלפי נבחריו בכל מה שנוגע לטוהר המידות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן