Skip to content

נתניהו: תוצאות המבחנים הבינ"ל, הישג לא רגיל לחינוך

ראש הממשלה ושר החינוך אירחו מורים ומנהלי בתי ספר ובירכו אותם על תוצאות המבחנים הבינלאומיים בשבוע שעבר. סער: "ציבור עובדי ההוראה הוא הציבור הכי חשוב במדינה. אתם יכולים ללכת בקומה זקופה". ובעניין הביקורת: "ניסיונות לפגוע בתחושת ההצלחה זה דבר חסר אחריות לאומית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך גדעון סער אירחו הבוקר בלשכת ראש הממשלה בירושלים מנהלות ומורים מרחבי הארץ, ובירכו אותם על מה שנראה כזינוק משמעותי בהישגי התלמידים במבחנים הבינלאומיים.

במפגש השתתפו מנהלות ומורים מכל תחומי הלימוד בהם נבחנו התלמידים במבחנים הבינלאומיים ("טימס" ו"פירלס") – מתמטיקה, מדעים, שפה עברית ושפה ערבית.

בישיבת הממשלה שיוחדה לנושא הזה ונמשכה שלוש שעות הציג שר החינוך את הישגי התלמידים.

ראש הממשלה, שר החינוך והמורים (צילום: איתי בית און/לע"מ)
ראש הממשלה, שר החינוך והמורים (צילום: מוקי שוורץ)

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה: "יש כאן הישג בלתי רגיל של מערכת החינוך בזכות המורים והמורות בישראל, בזכות ההורים, המנכ"לים – בזכות ההובלה של שר החינוך, משרד החינוך, ובזכות התמיכה הבלתי מסויגת של ממשלת ישראל, המשאבים שניתנו, התמיכה והגיבוי. אני לא רוצה להגיד 'נס גדול היה פה', כי זה לא בגדר נסים. זה בגדר של מדיניות מחושבת שבה שינינו את כל המגמה".

ראש הממשלה אמר עוד: "כדי לשמור על היתרון שלנו עלינו להסתכל קדימה ולהיערך לשני האתגרים הגדולים הניצבים בפנינו. הראשון הוא שינוי המגמה הצפוי בענף ההיי-טק העולמי. עלינו לבצע את ההתאמות הנדרשות על מנת להישאר בחזית תעשיית הטכנולוגיה גם לאחר שינויים אלה. השני הוא המשמעות של החינוך בעידן האינטרנט, וכיצד אנו מתמודדים עם הפרדוקס בו מחיר ההשכלה הגבוהה בכל העולם ממשיך לעלות, בזמן שמחיר המידע בכל התחומים יורד הודות לזמינות הרחבה שלו באינטרנט. התמודדות מוצלחת עם אתגרים אלה תסייע לא רק לשמר את ההישגים אליהם הגענו בשנים האחרונות אלא לשפר את מצב החינוך בישראל עוד יותר".

שר החינוך גדעון סער אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ללא השינוי במקום של החינוך בסדר העדיפות הלאומי לא היינו יכולים לחולל את המהפך הדרמטי בהישגים של תלמידי ישראל. ההישגים המרשימים של תלמידי ישראל בכל המקצועות הם תוצאה של עבודה קשה. המהפך הוא לא רק בהישגים, אלא גם קודם כל מהפך תודעתי. הוכחנו שאנחנו יכולים. יש לנו את התלמידים הכי  מוכשרים ואנחנו יכולים להגיע לתוצאות הכי טובות".

שר החינוך הודה לציבור עובדי ההוראה: "ציבור מצוין שעובד מתוך תחושת שליחות אמיתית ובמשך שנים הורגל שחובטים בו ומטיפים לו מה צריך לעשות בחינוך" והוסיף: "ציבור עובדי ההוראה הוא הציבור הכי חשוב במדינה. אתם יכולים ללכת בקומה זקופה".

בהתייחסות עקיפה לביקורת, לפיה ההצלחות במבחנים לא שיקפו מגמה אמיתית, אמר שר החינוך: "מערכת החינוך חוותה חוויה של הצלחה גדולה והניסיונות לפגוע בתחושת ההצלחה זה דבר חסר אחריות לאומית. אם נמשיך בכיווני המדיניות וההשקעה הנוכחיים אנו יכולים לצפות לכך שאנחנו נוביל בחינוך ונוביל את המדינות המערביות, כפי שכבר הוכחנו שאנחנו יכולים לעשות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן