Skip to content

המדינה לבג"ץ: פינוי "בית עזרא" בחברון עד ה-24 באפריל

בבית עזרא מתגוררות משפחות יהודיות שנכנסו אליו, לאחר שצה"ל סגר את החנויות הפלסטיניות בחברון בעקבות ארועים אלימים באזור במהלך האינתיפאדה. עד לשנת 1948 הבית היה שייך למשפחת עזרא שנטשה אותו. עתה דורש אחד מבני המשפחה, יוסף עזרא, להשיב את המבנה לרשותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פינוי המשפחות היהודיות משתי החנויות במתחם בית עזרא בחברון יתבצע עד 24 באפריל. כך הודיעה היום המדינה לבג"ץ באמצעות פרקליטות המדינה. בהודעתה אומרת עוד הפרקליטות, כי תשקול להעביר את החנויות לשימוש היישוב היהודי בעיר, בלי קשר לפינוי.

בבית עזרא מתגוררות משפחות יהודיות שנכנסו אליו, לאחר שצה"ל סגר את החנויות הפלסטיניות בחברון בעקבות ארועים אלימים באזור במהלך האינתיפאדה. עד לשנת 1948 הבית היה שייך למשפחת עזרא שנטשה אותו. המבנה הועבר לממונה הירדני על הרכוש הנטוש ואחרי מלחמת ששת הימים הושכר המבנה לפלסטינים על ידי האפוטרופוס לענייני נפקדים. השוק הסיטונאי בחברון שומם כעת, לאחר שפונה – אך הוא נמצא במתחם הנטוש של השוק הסיטונאי בחברון, סמוך לשכונת "אברהם אבינו" בחברון. עתה דורש אחד מבני המשפחה, יוסף עזרא, להשיב את המבנה לרשותו.

חנויות סגורות בחברון בצו צבאי (צילום: Tiviet, ויקימדיה)
חנויות סגורות בצו צבאי בחברון (צילום: Tiviet, ויקימדיה)

זהו המאחז השלישי במספר שממשלת נתניהו מפנה. לפני כן פינתה הממשלה את גבעת האולפנה בבית אל ואת מגרון.

יו״ר מועצת יש״ע דני דיין הגיב על כך באמרו: ״כל תוצאה מלבד השארת בית עזרא בידיים יהודיות בהתאם לרצון משפחת עזרא ופסק הדין של ועדת העררים – תהיה עיוות דין חמור. חבל שהמדינה אינה מודיעה כבר עתה מפורשות שכך ייעשה ובוחרת בניסוחים מעורפלים. מבחנה של הממשלה בתקופה הקרובה יהיה בחיזוק היישוב היהודי בחברון בכלל ובבית עזרא בפרט".

ביישוב היהודי בחברון אמרו, כי מצער מאוד שהממשלה נכנעת שוב לגורמי השמאל בפרקליטות ומגרשת יהודים מחברון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן