Skip to content

צה"ל מפרסם סרטון שמתעד את תקרית הירי בחברון

דובר צה"ל העלה בדף הפייסבוק בערבית סרטון של האירוע בחברון בו נהרג הצעיר הפלסטיני מירי שוטרת מג"ב. בסרטון נראה הצעיר מתקרב ותוקף ואת השוטרת יורה בו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל פרסם אמש (ראשון) בדף הפייסבוק המיועד לדוברי ערבית סרטון של מצלמת אבטחה, בו מתועדת תקרית הירי בה הותקפו חיילי נקודת הבידוק בשבוע שעבר על ידי הצעיר הפלסטיני, כולל הירי לעברו. בסרטון נראה בבירור כיצד מוחמד זיאד סלאיימה (17) מתקרב לעמדה הבידוק של מג"ב בחברון, המוכרת כ"עיקול 160", הוא ניגש לאחד השוטרים, מנסה להכותו ומתעמת איתו. כעבור זמן מה יוצאת הלוחמת לעברו ויורה בו מטווח קצר שני כדורים. בסרטון הוא נראה מתמוטט ואז יוצא מהפריים של המצלמה. בסרטון אי אפשר להבחין באקדח הצעצוע שהוא אחז בידיו, לדברי הלוחמת. מחקירת המקרה הובהר כי הצעיר שלף אקדח והצמידו לראש הלוחם. בשלב זה הוא נורה על ידי הלוחמת.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ומפקד מג"ב ניצב עמוס יעקב שיבחו את הלוחמת וציינו למופת את פעולתה המהירה להצלת הלוחמים שאיתה. סמלת מג"ב נ' סיפרה בתחקיר כי ירתה לעברו שלושה כדורים: "ידעתי שאם אני עושה משהו לא נכון, הלוחם יכול להיהרג. בתור מי שזאת המשימה שלה, אני חייבת לעשות את זה בשביל החבר לעמדה והמדינה". גורמי רפואה פלסטיניים טענו כי אפשר היה להציל את חיי הצעיר שנפגע בחזהו ובבטנו, אך לא אפשרו לכוחות ההצלה הפלסטיניים לפנותו מיידית ולהעבירו לבית החולים. כתוצאה מכך הוא מת בשטח. מותו  של סלאיימה גרר גל של תגובות זעם וקריאות לנקם ברשת הפייסבוק ובאתרים פלסטיניים, שם פורסמו גם שמה של הסמלת ותמונתה.

הרגע בו תוקף הפלסטיני את השוטר בעמדת הבידוק
הרגע בו תוקף הפלסטיני את השוטר בעמדת הבידוק
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן