Skip to content

אין התקדמות בוושינגטון, אך המשקיעים אופטימיים

חוסר הוודאות בעניין הצוק הפיסקאלי מקשה מאוד על המשקיעים. אם אכן יימצא פתרון, אפשר לצפות לצלילה חדה של הדולר לכיוון אזור 3.71 שקלים. מדד הייצור בניו יורק פיספס בגדול את התחזיות, כאשר מדד חודש דצמבר רשם קריאה של 8.1-, לעומת הקריאה הקודמת שעמדה על 5.2-
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוסר הוודאות בעניין הצוק הפיסקאלי מקשה מאוד על המשקיעים. אם אכן יימצא פתרון, אפשר לצפות לצלילה חדה של הדולר לכיוון אזור 3.71 שקלים ממדד הייצור בניו יורק, אשר פיספס בגדול את התחזיות. מדד חודש דצמבר רשם קריאה של 8.1-, לעומת הקריאה הקודמת שעמדה על 5.2-

זירה מקומית

אחרי יומיים מאכזבים בשוק המקומי, היום צפויה התאוששות משמעותית על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט אמש. מדד ת"א 25 איבד אמש 0.64% מערכו, וסגר מחיר באזור 1,211 הנקודות. היום כאמור צפויה התאוששות וריצה חזרה אל עבר רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-1,240 הנקודות. חוסר הוודאות בעניין הצוק הפיסקאלי מקשה מאוד על המשקיעים ובשל כך אנו מעריכים, כי הדשדוש במדד יימשך, לפחות עד שיימצא פתרון בוושינגטון. טווח המסחר הצפוי: 1,240-1,200.

בזירת המט"ח המקומי, היחלשותו של הדולר בעולם באה לידי ביטוי גם אצלנו. השטר הירוק נכשל בעת שניסה לפרוץ את אזור 3.80. נראה כי הצמד ימשיך לנוע מטה היום לכיוון אזור התחתית האחרונה, אשר נקבעה באזור 3.7595. שבירה של התחתית תוביל להמשך הירידות לכיוון 3.73 לפחות. נראה כי המשקיעים שומרים על אופטימיות בעניין הצוק הפיסקאלי ומעריכים כי יימצא פתרון בעניין עוד השבוע. אם אכן יימצא פתרון, אפשר לצפות לצלילה חדה של הדולר לכיוון אזור 3.71.

זירה בין-לאומית

אף שהמשא ומתן בין הרפובליקנים לדמוקרטים בעניין הצוק הפיסקאלי, עדיין תקוע, השוק האמריקני חוזר לעלות. המדדים המובילים סגרו אמש בעליות שערים נאות, מדד הנסד"ק בלט עם זינוק של 1.32% וסגר מעל 3,000 הנקודות. מניית "אפל" אשר הצליחה להחזיק מעמד מעל אזור ה-500 דולר למנייה, העניקה רוח גבית למדד. ההתאוששות ב"אפל" אמש היתה על רקע המכירות המסיביות של מכשירי "אייפון" בסין. בתוך שלושה ימים נמכרו שם יותר משני מיליון מכשירים.

המשקיעים לא התרגשו ממדד הייצור בניו יורק, אשר פיספס בגדול את התחזיות. מדד חודש דצמבר רשם קריאה של 8.1-, לעומת הקריאה הקודמת שעמדה על 5.2-. הנתון פיספס את התחזיות, שניבאו ירידה קלה בפעילות הייצור ולקריאה של 0.7 נקודות.

המשקיעים ינסו לשמור על המומנטום החיובי ביום שבו לא צפויים להתפרסם נתוני מקרו משמעותיים. עיני הסוחרים תהיינה נשואות אל עבר וושינגטון, שם המשא ומתן בין הרפובליקנים לדמוקרטים צפוי להימשך שעות רבות. נזכיר כי אם לא יושג הסכם ביממה הקרובה, לא יהיה מנוס והגזרות הכלכליות החדשות תכנסנה לתוקפן ב- 1.1.2013, דבר אשר יפעיל לחץ מסיבי על השווקים. הפערים בין הצדדים עדיין גדולים, אך המשא ומתן הרציני בין הצדדים התחיל השבוע, ונראה כי שני הצדדים נחושים להגיע להסכמות עוד השבוע.

על פי הדיווחים, הרפובליקנים הגישו הצעה חדשה אמש: העלאת המסים למשתכרים יותר ממיליון דולר והעלאת תקרת הגירעון לשנה אחת. נזכיר כי הנשיא אובמה מתעקש להעלות מסים למשתכרים יותר מ-250 אלף דולר ולפיכךהפערים בשלב זה, גדולים.

הכותב הוא ראש מחלקת המחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן