Skip to content

פגע וברח – אפס סובלנות

תאונות בהם הצד הפוגע נמלט ממקום ההתרחשות, קורות לעיתים קרובות מידי, ומגיעות לתודעת הציבור רק שיש הרוג או הרוגה. האם לא הגיע העת לשים קץ לתופעה ?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תאונות פגע וברח הן נגע רע, שמשום מה משטרת ישראל לא מתייחסת אליו בחומרה הראויה. פגע וברח גם בתאונה ללא הרוגים או פצועים קשה, היא עבירה חמורה שאינה רק המלטות מתשלום עלות התיקון במקרה נזק.

דומה הדבר לשוד מזוין בלי שנורתה ירייה. האם אפשר לזלזל בחומרת העבירה?

דני קוקו, נסע בתל אביב עם רכבו בלילה לפני כחודש, ונהגת נכנסה ברכבו קלות. במקרה רגיל יוצאים הנהגים, מחליפים פרטים והאירוע עובר למישור הביטוח והמוסך. להפתעתו של קוקו, הנהגת סירבה לצאת, לתת פרטים ואף נמלטה ממקום ההתרחשות. בצר לו פנה דני קוקו למשטרת ישראל והגיש תלונה ב- 11 לנובמבר.

הנהג ובעל הרכב הנפגע, דני קוקו, צילם את כל ההתרחשות, אולם למשטרת ישראל לא היה בכך די ושלחה לו מכתב עם פרטי בעל הרכב בלבד, ללא שהתייחסה לבריחה ממקום התאונה ואי מתן פרטים כמתחייב. הסרט שלפנינו הוא צילום ההתרחשות כפי שהייתה:

בפנייה שנעשתה על דף הפייסבוק של משטרת ישראל, ובו הועלה גם הסרט, נמסר שהנושא כנראה, והדגש על כנראה, בטיפול. האם רק שמעלים לתודעה מקרה כזה משטרת ישראל פועלת? האין זה מחובתה של המשטרה לתפוס ולהעניש כדי להרתיע כל נהג המנסה לברוח מאחריות?

זו תופעה של בריחה מאחריות שמתחילה בנזק וממשיכה בפגיעות בגוף, כמו במקרים של לי זיתוני, הרצות בגבעת ברנר, הדריסה ביום כיפור בכפר תבור ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן