Skip to content

התנועה לאיכות השלטון למבקר: לחקור את הפרקליטות

פנייתה של התנועה לאיכות השלטון נעשתה בעקבות פרסומים כי פרקליטות המדינה החליטה להשהות את הגשת כתב האישום נגד שר החוץ על מנת לגבות עדויות נוספות בעניין כתב האישום של ליברמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 התנועה לאיכות השלטון פנתה היום למבקר המדינה בדרישה לבחון את התנהלות הפרקליטות בעניינו של שר החוץ אביגדור ליברמן נוכח פרסומים על השלמת חקירה לאחר קבלת החלטה על כתב אישום.

פנייתה של התנועה לאיכות השלטון נעשתה בעקבות פרסומים כי פרקליטות המדינה החליטה להשהות את הגשת כתב האישום נגד שר החוץ על מנת לגבות עדויות נוספות בעניין כתב האישום של מר ליברמן. התנועה לאיכות השלטון מציינת בפנייתה למבקר המדינה כי העובדה כי השלמות חקירה

האם המבקר, יוסף שפירא, יבדוק את התנהלות הפרקליטות בפרשת ליברמן? (צילום: יצחק הררי)
האם המבקר, יוסף שפירא, יבדוק את התנהלות הפרקליטות בפרשת ליברמן? (צילום: יצחק הררי)

מתבקשות לאחר ההחלטה על הגשת כתב האישום ולאחר פרסום החלטה מנומקת בעניין, מעלה חשש בדבר התנהלות לא תקינה מצד גורמי אכיפת החוק.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני מבקר המדינה כי התנהלות מעין זה עלולה לגרור פגיעה במעמדם של גורמי אכיפת החוק בעיני הציבור עד כדי פגיעה באמון הציבור במוסדות אלה, וגם על תוצאה זו יש ליתן את הדעת.

התנועה מביעה עמדתה, כי יש מקום לבחינה מעמיקה וממצה בכל הנוגע להתנהלות פרקליטות המדינה בתיק.

במכתבה מציינת התנועה את תמיכתה בהקמת גוף חיצוני שיפקח על פעילות הפרקליטות וגורמי אכיפת החוק, נוכח חיוניות הליכי הפיקוח והביקורת לשיפור דרכי גופים ציבוריים. עמדת הפרקליטות לפיה עינו הפוקחת של מבקר המדינה מספיקה בהקשר זה, ונפקדותו של גוף מפקח על הפרקליטות בשלב זה, מחדדים לדעת התנועה את הצורך בבחינה ממצה על ידי משרד מבקר המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן