Skip to content

עלות האשפוז שולמה ישירות לתובעת בהוראת ביהמ"ש

בצעד נדיר: בית המשפט שלל זכותה של חברת ביטוח לשלם דמי אשפוז ישירות למוסד סיעודי, והורה על תשלום חודשי לידי התובעת שנפגעה בתאונת דרכים. בנוסף דחה בית המשפט את טענת החברה כי "ממילא כל אדם הופך לסיעודי בגיל מסוים" והורה על תשלום עד סוף חיי הנפגעת בת ה-80
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בהרצליה שלל את זכותה של חברת "ביטוח ישיר" לשלם עלות אשפוז סיעודי חודשי של נפגעת תאונת דרכים ישירות למוסד, ובמקום זה חייב אותה לשלם את עלות האשפוז ישירות לתובעת, ואף להוסיף על כך את שכר הטרחה של עורכי הדין. בנוסף, בית המשפט גם הטיל על חברת הביטוח לשלם את התשלום החודשי האמור עד סוף חייה של האישה, ודחה את בקשת חברת הביטוח לקצוב את התשלום החודשי לחמש שנים בלבד.

בכך, דחה בית המשפט את טענתה החריגה והלא מקובלת של  חברת הביטוח, לפיה ממילא "כל אדם הופך לסיעודי בגיל מסוים"  ומכאן, שתשלומים סיעודיים בגין תאונת דרכים אינם צריכים לכסות סיעודיות שהיא "טבעית" לכל אדם בגיל מסוים.

פסק דינו של בית המשפט ניתן בימים אלה בתביעה של אישה בת 80 מפתח תקווה, שנפגעה בתאונת דרכים בשנת 2008, בהיותה אישה פעילה ועצמאית שתפקדה באופן מלא. תאונת הדרכים הביאה לפגיעה מוחית נרחבת של האישה והפכה אותה לסיעודית, הנאלצת לשהות במוסד ולהזדקק לטיפול צמוד. כמו כן ולנוכח מצבה, מונה לאישה קרוב משפחה כאפוטרופוס לגופה וגם לענייניה הכספיים והמשפטיים.

חברת ביטוח ישיר, המבטחת של הרכב הפוגע, פיגרה מספר פעמים בתשלומים החודשיים אותם הייתה צריכה להעביר למוסד בו שהתה האישה כמטופלת סיעודית, ובכך אילצה את עורכי דינה של האישה אריאל פרויליך, ניסים פרחי ורות ערן, ממשרד פרויליך-פרחי,לטרוח בפניות מרובות לבית המשפט. כמו כן, החליטה חברת הביטוח, על דעת עצמה, שלא להצמיד את התשלומים החודשיים למדד, וזאת בניגוד לחוק.

עקב כך החליט בית המשפט לבטל את זכותה של חברת הביטוח להעביר את התשלומים החודשיים ישירות למוסד, וחייב אותה לעשות זאת כתשלומים חודשיים לידי התובעת, דרך האפוטרופוס. כמו כן, הטיל בית המשפט על חברת הביטוח לשאת בתשלום שכ"ט עו"ד גם על תשלומים אלה.

כאמור, במהלך התביעה נדרש בית המשפט להתמודד גם עם טענה חריגה ולא מקובלת מצד חברת הביטוח, שביקשה כי התשלום החודשי יהיה קצוב לחמש שנים בלבד, בטענה כי בגילה צפויה האישה להיות סיעודית ממילא ואין להטיל את תשלומי הסיעודיות ה"טבעית" שהיתה נגרמת לה, על תשלומי סיעוד בגין תאונת דרכים. טענה זו נדחתה לחלוטין על ידי בית המשפט, שהורה על העברת התשלומים למשך שארית חייה.

בגין תשלומי עבר הטיל בית המשפט על ביטוח ישיר לשלם 290 אלף שקל וזאת לאחר ניכויי תשלומים תכופים שכבר שולמו, ואילו לעתיד תיאלץ חברת הביטוח לשאת בתשלום כולל של 15 אלף שקל לחודש, המורכב מתשלום עבור אישפוז סיעודי בסיסי, הוצאות נלוות והוצאות מיוחדות בגין מטפלת אישית נוספת, שתעמוד לרשות הנפגעת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן