Skip to content

הבנק הפלסטיני ילווה לרשות 100 מיליון דולר לכיסוי גרעון

אמש הודיע שר האוצר ברשות הפלסטינית כי הרשות נטלה הלוואה קצרת מועד כנגד התחייבות הליגה הערבית להעמיד רשת ביטחון לרשות. הלוואה זו תאפשר תשלומי משכורות לעובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות הפלסטינית סיכמה אמש (רביעי) עם הבנק הפלסטיני על הלוואה קצרת מועד של 100 מיליון דולר לפתרון המשבר הפיננסי אליו נקלעה, בעקבות חילוט אותו סכום על ידי ישראל, בהוראת שר האוצר יובל שטייניץ. ההלוואה נתנה על בסיס הזרמת סכום דומה על ידי הליגה הערבית, שהתחייבה להעמיד רשת ביטחון כספית לרשות לנוכח המצב. כך הודיע אתמול שר האוצר וראש מנהל הכספים ברשות, ג'יהאד אל-וואזר.

שביתת עובדי הרשות הפלסטינית ברמאללה (צילום: סוכנות מען)
שביתת עובדי הרשות הפלסטינית ברמאללה (צילום: סוכנות מען)

עוד נמסר בהודעתו, כי לרשות יש חוב של  1.8 מיליון דולר לבנק, בעקבות הלוואה קודמת שנטלה מהבנק. הלוואה זו תאפשר לרשות לשלם חלק ממשכורות אוקטובר  ונובמבר אותן נמנעה הרשות לשלם ל-153 אלף עובדיה.

אתמול פתחו 50 אלף מעובדי הרשות בשביתת אזהרה בת יומיים לאחר שלא קיבלו א משכורותיהם ובעקבות החשש כי גם שכר דצמבר לא ישולם להם בזמן. "השביתה מופנית נגד התנהגותה הפיראטית של ישראל", מסר אתמול באסם זקארנה, ראש איגוד עובדי השירות הציבורי ברשות. ברשות מקווים שראשי הליגה הערבית יעמדו בהבטחותיהם להזרמת ההון הנדרש ליצירת רשת ביטחון לפעילותה השוטפת של הרשות.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן