Skip to content

קברניט באל-על בצו מניעה: אל תפגעו בשכר בגיל 65

בצו הוא מבקש לא לפגוע בשכר בשל הגעה לגיל 65 לצד הורדה לתפקיד "קצין ראשון", כנדרש בחוק. לדברי הקברניט, זו פגיעה בשיוויון ואפליה מחמת גיל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קברניט באל על שהגיע לגיל 65 מבקש מבית הדין האזורי לעבודה צו מניעה כנגד החברה שלא לפגוע בתנאי שכרו לאחר הגיעו לגיל זה. עוד מבקש הקברניט, מיכאל כץ,להורות לאל על להימנע מלדרוש ממנו חתימה על כתב ויתור כתנאי להמשך עבודתו לאחר הגיעו לגיל 65, ולהימנע מהפסקת שיבוצו בתפקיד מאמן ו/או בוחן.

עוד מבקש הקברניט, באמצעות עו"ד גל גורודיסקי, מומחה לדיני עבודה ופנסיה, כי בית הדין יקבע קביעה עקרונית ותקדימית לפיה כאשר נאלץ מעסיק לפגוע בתפקידו של עובד מפאת גילו וזאת על דרישות החוק, אזי כל פגיעה נוספת בשכרו ובתנאי עבודתו של עובד זה, שאיננה כלולה באילוץ המקורי, היא אפליה אסורה מחמת גיל.

הרקע לבקשה שהגיש הקברניט הינה מגבלה חוקית על פי חוק הטיס והתקנות מכוחו ולפיה, בהגיע לגיל 65 נאלצים קברניטים לפנות את כיסאם ולשמש בתפקיד זוטר יותר של "קצין ראשון". בנוסף, אל-על מפסיקה את עבודתם של קברניטים מעל גיל 65 כמאמנים ובוחני טיסה באופן גורף וללא כל קשר לכשירותם להמשיך בתפקידי הדרכה. גם בכך נפגעים תנאי השכר של הטייסים שהגיעו לגיל 65. זאת למרות שגיל הפרישה החוקי, גם של הטייסים, הוא 67.

כץ, בעל קריירה מפוארת כטייס קרב מצטיין בחיל האוויר, טוען, שהפגיעה בשכרו ובתנאים הכלכליים שלו מעבר לגיל 65 אינה כדין והיא מהווה הפליה אסורה. כץ טוען שהורדתו בדרגה בעקבות הגיעו לגיל 65 והפגיעה בכבודו האישי והמקצועי הכרוכה בכך, היא פגיעה אנושה כשלעצמה והמהווה סיטואציה משפילה עבור טייס כשיר ומקצועי ואין להוסיף עליה גם פגיעה כספית שאיננה נדרשת חוקית.

כץ, באמצעות עו"ד גורודיסקי, טוען כי הפגיעה בתנאי עבודתו נובעת מיישום שגוי של עקרונות השוויון שכן יש להשוותו לקבוצת הקברניטים ולא לקבוצת הקצינים הראשונים, שכן הוא קברניט שהחוק אוסר עליו להמשיך בתפקידו. ולא קצין ראשון. כץ טוען כי "אל-על "תפסה טרמפ" על האילוץ להורידו בדרגה ובד בבד גם פגעה בשכרו ובתנאי עבודתו הכלכליים. אולם, פגיעה זאת מהווה, כשלעצמה, הפרת שוויון ואפליה אסורה מכיוון שיחסית לחבריו הקברניטים, היא אינה עומדת במבחן המידתיות ואינה במידה הקטנה ביותר בה ניתן היה לנהוג כלפי המבקש בנסיבות בהן נאלץ המעביד לפגוע בתפקידו מחמת גילו וגילו בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן