Skip to content

יעלון: "אמירתו של בנט – מתן היתר לסרבנות"

"מי שאומר אמירה לא אחראית שכזו אינו יכול להיות שותף להנהגה. מי שרוצה להיות שותף לממשלה צריך לחזור בו ממתן ההיתר, אפילו בקריצה, לסירוב פקודה", אמר השר יעלון באירוע שבתרבות ברמת גן. יעקב פרי: "דבריו של בנט הם בגדר שערורייה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר משה (בוגי) יעלון תוקף שוב את אמירתו של נפתלי בנט ומכנה אותה "לא אחראית, שמשמעה מתן היתר לסרבנות".

באירוע שבתרבות בתיאטרון רמת גן אמר יעלון: "אפשר להגיד אלף פעמים 'אני מתנגד לסירוב פקודה, אבל אם הייתי עומד בפני הדילמה של פינוי הייתי מעדיף ללכת לכלא' – אבל זה מתן היתר לסרבנות. אני התנגדתי להתנתקות אבל היה לי ברור שבמידה שהדרג המדיני יחליט, אני אבצע. חס וחלילה שנתיר סרבנות. זו אנרכיה. אם אתה לא תומך במהלך פוליטי אז הוא דגל שחור? מי שאומר אמירה לא אחראית שכזו אינו יכול להיות שותף להנהגה. מי שרוצה להיות שותף לממשלה צריך לחזור בו ממתן ההיתר, אפילו בקריצה, לסירוב פקודה".

אם אתה לא תומך במהלך פוליטי אז הוא דגל שחור? יעלון (צילום: מישל גירון)
אם אתה לא תומך במהלך פוליטי אז הוא דגל שחור? יעלון (צילום: מישל גירון)

על הבחירות אמר יעלון: "החיבור של הליכוד וישראל ביתנו הוא דוגמה לאיחוד כוחות שמאפשר ליצור מסה שתתנהל את המדינה כמו שצריך. זו הרשימה הגדולה ביותר, ואני שנמצא ליד ראש הממשלה ארבע שנים, מבין מה המשמעות של מפלגה של 27 מנדטים בהרכבת קואליציה. מי שבאמת רוצה שמדינת ישראל תתנהל כמו שצריך ובאחריות – צריך לחזק את המפלגות הגדולות שצריכות להוביל. בנוסף, קרה משהו לציבור בישראל. אני עברתי תהליך התפכחות לא פשוט, וזה קרה גם לציבור במדינת ישראל. זה מה שיוצר גוש ימין מובהק ובלתי מוכרע. יש פה גוש מוביל שבעת הזו נראה כמי שיוביל את הממשלה הבאה".

על הנושא הפלסטיני אמר השר יעלון כי ישנם גורמים בתוכנו ובמערכת הבינלאומית, ששוגים שגיאות גדולות ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "מבחינת אבו מאזן הסכסוך החל ב-48' ולא ייפתר עד שיטפלו בזה. אבו מאזן לא רוצה לסיים את הסכסוך בקווי 67'. אז במקום שנתאחד אנחנו מחזקים את הנרטיב הפלסטיני. יש כאן כאלו מתוכנו שתוקעים מקלות בגלגלים. כל המשא ומתן, מאז אוסלו, התקיים סביב נושא השטח ויציאה שלנו ממנו. תפיסת שטחים תמורת שלום קרסה. זו נוסחה שהביאה לנו למעלה מאלף הרוגים ואלפי טילים ורקטות. אני מאמין בשלום שמבוסס על זה שהצד הפלסטיני יכיר בכך שיש פה מדינה יהודית, עצמאית ודמוקרטית לנצח. אנחנו ומוכנים לשבת לשולחן מיד אבל על הכול. על הכרה, על סופיות הסכסוך, על הסדרי הביטחון".

על עזה אמר יעלון: "אין ספק שממשלת חמאס צריכה לשאת באחריות למה שקורה בעזה. לא אני אפיל אותה ולא אני אכתיר אותה. אבל בהפעלת כוח מדודה, אחראית, בשיקול דעת, בתיאום הדוק מאוד בין דרג מדיני לדרג צבאי, השגנו את היעד – שקט. ומי שדואג לזה זו ממשלת חמאס. מה רע בזה שהיא גם אפקטיבית וגם מורתעת? בנוסף, רצינו גם מחויבות מצרית לטיפול בהברחות, כי כשיורים פאג'ר על ישראל זה עובר דרך מצרים, ומצרים לא יכולה להתנער מאחריות לכך. דווקא העובדה הזו מצביעה על ממשלה אחראית שמשתמשת בכוח כמו שצריך, לא מתלהמת, ומגיעה להישגים לא רעים".

גדעון סער: מנהיג לא יכול לומר לציבור לסרב פקודה

"אסור לאיש ציבור שמשמש דוגמא אישית לדבר על סירוב פקודה" אמר שר החינוך, גדעון סער והוסיף: "זה ההבדל בין גישה ממלכתית לבין גישה בלתי ממלכתית".

עוד אמר השר סער: "אנחנו חיים במדינה שלא יכולה להתקיים דקה אחת בלי צבא ההגנה לישראל וצה"ל בנוי על קיום פקודות של הדרג המדיני. גם בתכנית ההתנתקות, שהתנגדתי לה והצבעתי נגדה כחבר כנסת, קראתי לכבד את הכרעת הרוב הדמוקרטי. גם היום מפטרל בחברון חייל מילואים או סדיר שהוא בדעות השמאל ולא מאמין בנוכחות שלנו שם, אבל הוא יודע שהוא חי במדינה דמוקרטית שהמדיניות נקבעת על ידי הממשלה והכנסת והוא מקיים אותה.

"לשים את השקפת העולם שלי מעל לעיקרון הדמוקרטי זה דבר חמור מאוד. דווקא בחברה הטרוגנית כמו במדינת ישראל העיקרון הדמוקרטי ושמירת כללי המשחק הדמוקרטיים, זה הדבר שמחזיק אותנו יחד. אסור לאיש ציבור שמשמש דוגמא אישית לדבר על סירוב פקודה. כך אנחנו מפוררים את צבא ההגנה לישראל- הכוח שמחזיק אותנו פה", אמר השר סער.

יעקב פרי: אסור לערב פוליטיקה בערך הקדוש של ציות לפקודות

ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי (יש עתיד), השתתף הבוקר ב"שבתרבות" ברמת גן, בהנחיית אבי בטלהיים, וביקר בחריפות את דבריו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שקרא לסירוב פקודה: "דבריו של בנט הם בגדר שערורייה. בנט הוא קצין בצה"ל ואסור היה לו בשום אופן לקרוא לסירוב פקודה, גם אם זה משרת אותו פוליטית. אסור לערב פוליטיקה בערך הקדוש של ציות לפקודות והגנה על ביטחוננו".

גם יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לדבריו של נפתלי בנט ואמרה "סרבנות היא מסוכנת בין אם היא באה מהימין ובין אם היא באה מהשמאל. היא נעשית מסוכנת שבעתיים כשהיא חודרת אל הזרם המרכזי בחברה הישראלית וכשלגיטימציה לה נשמעת מפיו של מנהיג מפלגה. סרבנות סודקת את יסודות הצבא, המדינה והדמוקרטיה, וצה"ל אינו תוכנית כבקשתך והוא פועל על פי הנחיות ממשלה שנבחרת כחוק בידי העם".

1 Comment

  1. אלעד
    22 בדצמבר 2012 @ 22:32

    אוי חמודים אתם מפחדים מבנט כי הוא פוליטיקאי ישר ואיש אמת. לא קרא לסרב. אבל יקבל 15 מנדטים!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן