Skip to content

המשטרה תפצה את בן גביר בגין מעצר לא חוקי

"התובעים לא הפריעו לתנועה, לא התנהגו באלימות או סיכנו את עצמם ואף הוויכוח שהתנהל בין התובעים לבין השוטרים נעשה בצורה תרבותית וללא צעקות או הרמת קול", קבעה שופטת בית המשפט לתביעות קטנות. "כל שביקשו התובעים הוא כי השוטרים יאפשרו להם לעמוד בשולי הכביש על מנת להשמיע את מחאתם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים הורה לפצות את עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה לישראל, בגין מעצרו הלא חוקי בעת ביצוע עסקת שחרור גלעד שליט. כן הורה בית המשפט לפצות את פעיל עוצמה נוסף , בנצי גופשטיין.

"לא הפריעו לתנועה, לא התנהגו באלימות וניהלו ויכוח תרבותי". איתמר בן גביר (צילום: ויקימדיה)
"לא הפריעו לתנועה, לא התנהגו באלימות וניהלו ויכוח תרבותי". איתמר בן גביר (צילום: ויקימדיה)

האירוע התרחש בעת שחרור המחבלות מכלא תל מונד. בן גביר וגפשטיין הגיעו לשערי הכלא וביקשו להפגין נגד שחרור המחבלות,  אולם שוטרים ביקשו מהם לעזוב את המקום וללכת להפגין במקום אחר המרוחק כמה קילומטרים. השניים סירבו ונעצרו. בתחנת המשטרה התבקשו לחתום על הרחקה מבית הכלא, אולם בן גביר סירב, טען שמדובר בתנאי לא חוקי, וכן אמר שאין בתנאי שכזה כל היגיון מאחר והמחבלות כבר שוחררו.

קצין משטרה החליט לעצור את בן גביר, והוא שוחרר מאוחר יותר על ידי בית המשפט שקבע שמעצרו היה מיותר.

כמה שבועות לאחר מכן הגישו התובעים תביעה לבית משפט לתביעות קטנות בירושלים. השופטת סיגל אלבו קיבלה את טענות התובעים  וקבעה: "מהסרט שהוצג בפני, בו מתועד האירוע,  עולה אכן קציני המשטרה דרשו מהתובעים לפנות את המקום, התובעים סירבו להיענות לדרישתם ובין הצדדים התפתח ויכוח האם אכן מוטלת על התובעים חובה לפנות את המקום. עוד עולה מסרט זה, כי התובעים אכן עמדו בשולי הכביש, וזאת לאחר שהקבוצה אשר הגיעה למקום, היינו התובעים והנשים התפצלו.

"יחד עם זאת, עולה בבירור מאותו הסרט כי התובעים לא הפריעו לתנועה, לא התנהגו באלימות או סיכנו את עצמם ואף הוויכוח שהתנהל בין התובעים לבין השוטרים נעשה בצורה תרבותית וללא צעקות או הרמת קול", קובעת השופטת. "כל שביקשו התובעים הוא כי השוטרים יאפשרו להם לעמוד בשולי הכביש על מנת להשמיע את מחאתם. כך גם העיד ניצב משנה ניר רוזנטל כי כאשר התובעים עוכבו הם לא חסמו את הכביש והם עוכבו כאשר הם עומדים בשולי הכביש. בנסיבות אלה, לא ניתן לומר כי התעורר חשש לכך שהתובעים עלולים לעבור עבירה העלולה לסכן את שלומו או ביטחונו של אדם או את שלום הציבור או להביא להפרת השלום. על כן אני קובעת כי לא הייתה הצדקה חוקית לעיכובם של התובעים".

באשר להחלטה לעצור את בן גביר שלא הסכים לחתום על הרחקה מכלא השרון קבעה השופטת כי      בנסיבות בהן הושלמה משימת שחרור האסירות, לא היה חשש כי בן גביר יסכל את ביצועה. "אני סבורה כי שיקול הדעת שהופעל בעניין מעצרו של התובע 1 (בן גביר – צ.ז.) לא היה סביר ולא היה מקום להתנות את שחרורו בתנאי ההרחקה, כפי שאף קבע בית משפט השלום אשר דן בבקשה לשחרור התובע 1 ממעצר".

השופטת הורתה לפצות את עו"ד  בן גביר בסך של 7000 ש"ח ואילו את גופשטיין שלא נעצר אלא רק עוכב בסך של 2000 ש"ח בתוספת הוצאות משפט לכל אחד על סך של חמש מאות שקלים.

עו"ד בן גביר המוצב כמועמד מספר 5 בעוצמה לישראל אומר  בתגובה: מקווה שבכנסת הקרובה תהיה לי כבר חסינות, ואפסיק לסבול מהתנכלויות של המשטרה שמבקשת לפגוע בחופש הביטוי של אנשי הימין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן