Skip to content

לעיתון אין דעה פוליטית. גם למגפון

עיתון אמיתי הוא כלי להעברת מידע ודעה. הוא לא ימני ולא שמאלני, הוא לא תומך במפלגה זו או אחרת. הוא בסך הכל פלטפורמה. לכותבים בעיתון מותר להביע את דעתם - תהיה דעתם אשר תהיה. רוצים להישמע? בואו לכתוב אצלנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


מגפון בן שנה וחצי כמעט. מאות אלפים, מיליונים, עברו בעיתון וביקרו באתר שלנו. ורבים, אלא מה, תייגו אותנו כעיתון שמאלני. ולמה? כי רבים מהכותבים במגפון נחשבים אנשי שמאל או לפחות תומכי שמאל. ויסלחו לי הימניים שבינינו. ויש גם כאלה.

ובכן, שיהיה ברור: לעיתון אין דעה פוליטית. עיתון הוא פלטפורמה להצגת חדשות, מאמרים, דעות. עיתון עצמאי לא תומך בשום מפלגה (לפחות לא אמור לתמוך בשום מפלגה) וגם לא אמור לצאת לקרב נגד אף מפלגה או אישיות פוליטית. ולמרות מה שנהוג לחשוב, עיתון הוא לא סך הדעות של כותביו או דעתו של העורך הראשי שלו. עיתון הוא כלי להעברת מידע. כל הידיעות וכל הדעות. ימין ושמאל, מצלפנים ומאחור.

למגפון יש אג'נדה אחת בלבד: להיות עיתון בלתי תלוי, עיתון שלא חייב דבר לאיש – פרט לקוראיו. עיתון שיפרסם הכל ולא יצנזר דבר, כל עוד הוא ראוי לפרסום (ודעה פוליטית לעולם לא תיחשב כמשהו ש"לא ראוי לפרסום").

נכון הוא שרוב העיתונאים נוטים שמאלה בדעותיהם, זו עובדה ידועה. והיא נכונה בכל מקום בעולם. נכון שיש בעולם גם דברים כמו "ישראל היום", שבו רוב העורכים והכותבים הם תומכי ימין (ובוודאי תומכי נתניהו), אבל זה עיתון שנולד בדיוק למטרה זו. וככזה, קשה לקרוא לו עיתון. בוודאי לא עיתון עצמאי. אבל למגפון אין אג'נדה פוליטית. למגפון יש שלושה עקרונות: איכות, אמינות וחופש. חופש ביטוי מלא לימני כמו גם לשמאלני, לדתי ולחילוני, לערבי וליהודי, לאשה ולגבר.

במגפון כותבים צעירים ומבוגרים רבים עם כשרון כתיבה ובלי נסיון עיתונאי מעשי – אבל יש להם דעות. עורכי מגפון ישכתבו את המאמרים ככל שיהיה בכך צורך, אבל לעולם לא יפגעו במסר. גם אם הוא נוגד לחלוטין את תפיסת עולמם.

חופש ביטוי כבר אמרנו?

אז יש לכם מה לומר? אתם יודעים לכתוב? אתם מוזמנים לכתוב ולפרסם אצלנו. אנחנו לא מבטיחים לפרסם הכל – אנחנו מבטיחים לפרסם כל מה שראוי לפרסום. אנחנו מבטיחים לערוך את הטקסט בלי לפגוע במהותו, ואם הוא טוב – הוא יפורסם תחת שמכם וגם יקודם.

כי אנחנו עיתון עצמאי. עיתון ישראלי עצמאי.

 

4 Comments

  1. רות ריבק
    17 במאי 2013 @ 12:27

    לעמית מנדלסון,
    המובן מאליו שניסחת בדייקנות, כבר מזמן אינו מובן מאליו.
    מלותיך- אף מלה לא מיותרת, אף מלה לא חסרה,
    מאפשרות לי להיזכר בגעגועים בייעודה של עיתונות חפשית, בלתי תלויה.
    ויש מקום לומר זאת, שוב ושוב, בכל זמן ובכל הזדמנות…
    כי עושי שותפי ההון-שלטון, מכלכלים את דרכם בלב ליבה של הדמגוגפוליטיק
    ומתנהלים עטויי מסכות רהב והתייפיפות המסתירות תאוות בצע ומגלומניה
    לשמם.
    לכן, אני מברכת אתכם על הנחישות והכנות המעבירים מסר ברור של אי כניעה
    לנוטשי ערכי המוסר הבסיסיים ומלחכי הפינכה למיניהם.
    בהצלחה!

    • רות ריבק
      17 במאי 2013 @ 12:29

      נפלה טעות: יש לבטל את המלה "עושי" במשפט השלישי

      • רות ריבק
        17 במאי 2013 @ 13:23

        ובעוונותי, צ"ל מנדלזון ולא מנדלסון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן