Skip to content

נתניהו על סוריה: ישראל עוקבת ותעשה הכל מול כל איום

כך אמר ראש הממשלה בטקס סיום קורס טיס שנערך היום אחר הצהריים. "ידה של ישראל מושטת לשלום לאלה שפניהם לשלום ואלו שמאיימים עלינו, שיידעו שידנו הארוכה תכה בעוצמה כדי להגן על מדינת ישראל". ברק בירך את הבנות שסיימו את הקורס ובמיוחד את תמר, הצוערת הדתיה: "במעשייך הוכחת כי אמונה דתית היא מקור עוצמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כולנו רואים את המתרחש בסוריה. חיל האוויר הסורי פוגע במאות אזרחים סורים והם לא בוחלים להשתמש בשום אמצעי, כולל נשק שאסור עפ"י אמנות בינלאומיות. ישראל עוקבת אחר ההתפתחויות בסוריה וישראל תעשה הכל מול איום, זה ומול כל איום".

כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס סיום קורס הטיס, שבו סיימה את הקורס גם תמר, הנווטת הדתיה הראשונה בצה"ל.

ראש הממשלה ותמר, מסיימת הקורס הדתיה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
ראש הממשלה ותמר, מסיימת הקורס הדתיה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

"טייסים וטייסות, אתם הופכים היום לחלק מהזרוע הארוכה של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "חיזקנו הרבה שרירים וגידים של הזרוע הזו. ידה של ישראל מושטת לשלום לאלה שפניהם לשלום ואלו שמאיימים עלינו, שיידעו שידינו הארוכה תכה בעוצמה כדי להגן על מדינת ישראל".

בסיום טקס מסדר הכנפיים, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם תמר. "תמר היא מופת לשיוויון בין המינים בישראל, והוכחה לכך שבצה"ל יש מקום לכל חלקי החברה הישראלית", אמר נתניהו. "חשוב שבצה"ל ישתלבו עוד ועוד אוכלוסיות כדי שהנטל יתחלק בין רבים יותר ובאופן שווה יותר".

שר הביטחון אהוד ברק – שזה לו קורס הטיס האחרון, בתפקידו זה – פתח בנימה אישית: "את מרבית שנותיי עשיתי במדים ובשירות ביטחוני, השתתפתי במעמד זה בעבר כרמטכ"ל, כראש הממשלה וכשר הביטחון. אני מכיר מקרוב את האיכות, המאפיינת אתכם בוגרי קורס הטייס, וזאת לאורך שנים רבות.

מסיימי קורס טיס (צילום: דו"צ)
מסיימי קורס טיס (צילום: דו"צ)

"אני יודע כי משימת דורנו הייתה ועודנה בניין עם ישראל בארצו, בכלכלה, בחברה, בתרבות ובכל תחומי החיים, יחד עם זאת מציאות חיינו כאן במזרח התיכון מציבה את ביטחון המדינה ושלום אזרחיה בראש סדר העדיפויות, כאבן הראשה, בלעדיה לא תיכון היכולת להבטיח את עתידה של המדינה. צה"ל ובתוכו חיל האוויר ניצב כחומה המגוננת ומאפשרת למדינת ישראל להמשיך לשגשג ולפרוח. אתגרים רבים עוד לפנינו, צה"ל וחיל האוויר הם שיעמדו לנו בכל מבחני העתיד מקרוב או מרחוק. חיל האוויר הוכיח לאורך השנים את יכולותיו ועוצמתו במלחמות, במבצעים ובביטחון השוטף, כך היה גם לאחרונה במבצע 'עמוד ענן'- החמאס ספג מכה קשה, הופתע מעוצמת ודיוק התקיפה הממוקדת של חיל האוויר, ומהישגי כיפת ברזל וההגנה על העורף".

שר הביטחון, אהוד ברק, יחד עם רה"מ, בנימין נתניהו, ועם תמר, נווטת הקרב הדתייה הראשונה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון, אהוד ברק, יחד עם רה"מ, בנימין נתניהו, ועם תמר, נווטת הקרב הדתייה הראשונה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ברק בירך את הבנות שסיימו את קורס הטיס ובמיוחד את תמר, הצוערת הדתיה. "במעשייך הוכחת כי אמונה דתית היא מקור עוצמה", אמר. "אל מול דוגמאות אחרות זוהי הדוגמה החיובית למה שראוי וניתן יהיה להשיג כאשר נעמיק ונרחיב את השוויון בנטל". ברכה מיוחדת שיגר ברק גם לצוער טל, בן העיר רמלה, שהתגבר במהלך הקורס על מחלת הסרטן, חזר לקורס ה וסיים אותו בהצלחה. "כל הכבוד לך טל ובשם כולנו בריאות והצלחה", אמר ברק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן