Skip to content

רובינשטיין: "מודעת השואה" נגד בנט מעוררת שאט נפש

"גם בתוך המגרש של שיח הבחירות, מוכרחים שיהיו גבולות ברורים. שימוש בשואה ובסמליה במסגרת תעמולת בחירות חורג באופן מובהק ופסול מהגבולות הללו", כתב יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בתשובה לתלונת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, הורה היום למפעילי האתר "ליכודניק" לחשוף כבר ביממה הקרובה מיהם הגורמים העומדים מאחורי "מודעת השואה", שבה נראה נפתלי בנט, כשהוא עומד מאחורי גדר תיל ולידו טלאי צהוב. "מודעת השואה" נגד נפתלי בנט

"מודעת השואה" נגד נפתלי בנט

"אין צורך להכביר מילים בנוגע לדבר הפסול ולנלוזות שבשימוש בשואת העם היהודי לצרכי תעמולת בחירות. הדבר מעורר שאט נפש ואין ספק שפגע ברגשות הציבור", כתב השופט רובינשטיין בתגובה לתלונת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל. "גם בתוך המגרש של שיח הבחירות, מוכרחים שיהיו גבולות ברורים. שימוש בשואה ובסמליה במסגרת תעמולת בחירות חורג באופן מובהק ופסול מהגבולות הללו".

 בינתיים הוסרה המודעה מהאתר הבלתי רשמי של פעילי הליכוד, "ליכודניק". אולם עורך האתר, אריק זיו, כותב תחת הכותרת "דתיים לאומיים, הליכוד לא פילגש" כי בראיון שנתן הבוקר משה איפרגן, יוזם המודעה, לרדיו גלי ישראל – הוא נתן ביטוי חד לנושא שמדובר בקרב פעילי הליכוד בשבועיים האחרונים.

"הכוונה לכך שהדתיים הלאומיים התפקדו לליכוד בהמוניהם, הצביעו בליכוד והשפיעו על כך שזאת תהיה הרשימה ימנית מאוד והעיפו את נסיכי הליכוד בגין מרידור ומיקי איתן – ועכשיו הם מצביעים לנפתלי בנט", כתב זיו. "איפרגן אמר כי הציבור הדתי לאומי מתייחס לליכוד כמו אל פילגש, האישה הבלתי חוקית של הציבור הדתי לאומי – ונראה לי שצריך להבהיר לראשי הפוקדים מהציבור הדתי לאומי. כי אם לא יצליחו להביא מנדטים בליכוד יהיו לכך השלכות קשות על שיתוף הפעולה איתם בתוך הליכוד".

עוד כותב זיו באתר: "מי שצריכים להוביל קמפיין אגרסיבי בעניין הם ראשי הפוקדים כמו שבח שטרן נתן אנגלסמן ואחרים. אם הצלחתם להשפיע על רשימת הליכוד בצורה כה קיצונית תוכיחו שאתם מסוגלים להביא מנדטים ואם לא – אז תפקידכם ההיסטורי בליכוד עתיד להיגמר בקרוב מאוד".

משה איפרגן עצמו מודה באתר כי הקמפיין שיזם על נפתלי בנט, היה "פרובוקטיבי וקצת מוגזם". לטענתו, הרמיזה במודעה לטלאי צהוב הייתה תקלה. עם זאת הוא דוחה את הטענה שהקמפיין שלו נגד בנט הזיק לליכוד.

"ליכודניקים – ממה אתם מפחדים?", כתב איפרגן. "מי זה שהכניס מורך לב בלבבכם? מי המבוהל שעל כל דבר קטן רץ להתבכיין בתקשורת? מי זה שמפחד מפעילי השטח? מי זה שרוצה להשתיק את הרוחות החיות בסניפי הליכוד? חברים: עד כאן!!! אמרו לי אתמול 'הקמפיין שלכם פוגע בליכוד', חחח – הצחקתם אותי. במשך חודש הליכוד ירד כמעט ברבע בסקרים, בלי הקמפיין שלנו – והסיבות רבות מספור: נתניהו דחה את הבחירות בספטמבר והלך למהלך כושל עם מופז; הימנעות מעשיית קמפיין והותרת הזירה ליריבים; הפקרת השטח בליכוד; התקפה מוגזמת ואנונימית על בנט בנושא הסרבנות וחשבונאות אישית במטה הליכוד".

מאוחר יותר הסביר עורך "ליכודניק", אריק זיו, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, כי הליכוד אינו קשור למודעה. יו"ר הוועדה קיבל את הסברוובכך סיים את הטיפול בפרשה. עם זאת, קרא השופט רובינשטיין לליכוד לתדרך את כלל פעיליו וחבריו בדבר האיסורים במסגרת תעמולת הבחירות, ובפרט בדבר הרגישות המיוחדת של השימוש בשואה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן