Skip to content

יחימוביץ': אם לא ארכיב ממשלה, אשב באופוזיציה

תוצאות מפתיעות מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה, עבור רשת ב: הליכוד-ביתנו מקבל 35 מושבים, הבית היהודי מקבלת 18 מנדטים ובכך משווה עצמה למפלגת העבודה, שגם היא מקבלת 18 מושבים. מפלגת עוצמה לישראל מתחזקת ומקבלת 6 מושבים. גם מרצ מתחזקת ומגיעה ל-7 מנדטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם לא ארכיב את הממשלה הבאה – אשב באופוזיציה". כך מודיעה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים שהיא מכנסת הבוקר. בכך מקווה יחימוביץ' לשים קץ לגל השמועות והספקולציות, לפיהן היא מתכוונת להצטרף לממשלתו של נתניהו, מיד אחרי הבחירות.

את ההחלטה לצאת בהכרזה הזאת קיבלה יחימוביץ' לאחר שפורום חברי הכנסת והמועמדים לכנסת במפלגת העבודה קיבל את המלצתה – להודיע זאת לנוכח ההקצנה של הליכוד ביתנו. "ישנן רק שתי דרכים אפשריות אחרי הבחירות: להרכיב את הממשלה הבאה בראשות שלי יחימוביץ' ואם הציבור יחליט אחרת – להנהיג את האופוזיציה".

יחימובץ: לא תשב בממשלת נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
יחימובץ: לא תשב בממשלת נתניהו (צילום: ציפי מנשה)

פורום חברי הכנסת והמועמדים של העבודה לכנסת הודיע, כי לנוכח ההקצנה וההסלמה הניכרת בעמדות הליכוד- ישראל ביתנו בכל התחומים – הכלכלה והחברה, המדיני והביטחוני, שלטון החוק והדמוקרטיה – מפלגת העבודה נותרה האלטרנטיבה היחידה להחלפת השלטון ולא תשב בממשלת נתניהו. "מפלגת העבודה נחושה להיאבק להחליף את השלטון, ותעשה כל מאמץ להנהיג קואליציה שתהווה חלופה לממשלת הימין הקיצוני הנרקמת בחסות התחרות בין בנט ונתניהו -ליברמן – ולהראות לציבור שאפשר אחרת: כלכלה שפויה שפועלת לטובת מעמד הביניים והעניים, חתירה להסדר מדיני, ושמירה על צביונה של ישראל כמדינת דמוקרטיה ושלטון חוק".

במסיבת העיתונאים שכינסה אמרה יחימוביץ': "קיבלנו כאן חברי הכנסת המועמדים החלטה פה אחד ובתמימות דעים מוחלטת,  החלטה מאוד מאוד צלולה וברורה: יש רק שתי אפשרויות: או שמפלגת העבודה בראשותי תרכיב את הממשלה הבאה או שננהיג את האופוזיציה מול הממשלה. אין דרך אחרת.

"בשבוע האחרון", הסבירה יחימוביץ', "קרו כאן כמה דברים שהפכו את התמונה למאוד מאוד ברורה: הכל התברר בכל התחומים. הובררו לגמרי תכניותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לתקציב הגזירות האכזרי ביותר שהיה פה אי פעם שיחולל כאן גיהינום חברתי וכאוס כלכלי. ככל שהליכוד הלך ונחלש, כך גברה התחרות הפרועה וההזויה בין בנט לליכוד-ביתנו, בין הפייגלינים לאורית סטרוקים של בנט", המשיכה יחימוביץ'. "לכל זה אפשר להוסיף את כתב האישום נגד ליברמן, אדם מושחת אותו נתניהו מחבק מעל כל במה אפשרית. הוא גם שומר לו את תפקיד שר החוץ כאילו מדובר בתפקיד שולי".

יחימוביץ' הסבירה מדוע רק עכשיו, היא מודיעה מפורשות כי לא תשב בממשלת נתניהו ואמרה כי למרות המחלוקת האידיאולוגית ההיסטורית בין העבודה היא חשה עד עתה כבוד לליכוד על "חמשת הממ"ים" של ז'בוטינסקי: מזון, מעון, מלבוש, מרפא ומורה. היא הדגישה: "לא סירבתי לפסול קטגורית ישיבה עם נתניהו. אמנם הקפדתי לומר שזה נראה שהסיכוי קלוש אבל לא פסלתי. אבל זה כבר לא הליכוד שאנחנו מכירים. זה פייגלין מצד אחד וליברמן מצד שני. יש כאן הקצנה מאוד קשה בכל תחום אפשרי.  יש תחרות פרועה והזויה בין נתניהו-ליברמן לבין הבית היהודי: השתטחות על הר הבית, דיבורים על טרנספר ועל סיפוח יהודה ושומרון. הליכוד הוא כבר לא הליכוד, עם ליברמן מצד אחד ופייגלין מצד שני. יש כאן הקצנה מאוד מאוד קשה בכל תחום אפשרי. בתחום הכלכלי והחברתי – ג'ונגל פרוע לחלוטין, בתחום המדיני- ההסלמה בימים האחרונים, בתחום שלטון החוק – בוז עמוק לשלטון החוק. אני לא רוצה לדמיין מה יקרה לשלטון החוק ומוסדות החוק אם נתניהו ושותפיו ישובו להיבחר".

על המפלגות האחרות אמרה יחימוביץ': "כל המפלגות ללא יוצא מהכלל הכתירו את נתניהו למלך ישראל כאילו נגמרה מערכת הבחירות, והם מנהלים איתו משא ומתן בגלוי ובסתר. אני לא מקבלת את התבוסתנות הזאת, אנחנו בדמוקרטיה ויש בחירות. אנו נאבק בבחירות בכל הכוח כדי להחליף שלטון נתניהו".

בינתיים מתבררות תוצאות מפתיעות מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה, עבור רשת ב'. מן הסקר  עולה כי הליכוד-ביתנו מקבל 35 מושבים, הבית היהודי מקבלת 18 מנדטים ובכך משווה עצמה למפלגת העבודה, שגם היא מקבלת 18 מושבים. מפלגת עוצמה לישראל מתחזקת ומקבלת 6 מושבים.

ואלו התוצאות המלאות של הסקר: לו הבחירות היו נערכות היום, הייתה מפלגת "הבית היהודי" מקבלת 18 (!!!) מושבים בכנסת. רשימת הליכוד ביתנו נחלשת מעט, ל-35 מנדטים. העבודה מתחזקת ל-18 וש"ס נחלשת ל-8 מושבים. מפלגת יש עתיד מקבלת על פי הסקר רק 5 מושבים, התנועה של ציפי לבני מקבלת 6, יהדות התורה – 7, מרצ – 7 ומפלגת עוצמה לישראל 6 מושבים. מפלגת קדימה אינה עוברת את אחוז החסימה. מפלגות חדש ורעם-תעל מקבלות על פי הסקר 4 מושבים כל אחת, ומפלגת בל"ד 3.

מן הסקר עולה עוד כי יותר מ-45 אחוזים מן הנשאלים מתנגדים לתפיסה כי הקמת שתי מדינות לשני עמים היא הפתרון לסכסוך עם הפלסטינים. כ-40 אחוזים תומכים בפתרון שתי המדינות.

בתגובה לדבריה של יחמוביץ׳ במסיבת העיתונאים, נמסר מישראל ביתנו: "מוטב ששלי יחימוביץ׳, לפני שהיא מעזה לדבר על שחיתות ונורמות, תעיף מבט על רשימת העבודה, שכוללת את משה מזרחי שהודח מתפקידו בשל האזנות סתר שלא לפי החוק לאביגדור ליברמן, את מספר 2 הרצוג ששתק בחקירות 'עמותות ברק' ואת שלי יחמוביץ׳ ומיקי רוזנטל שלא חיכו אפילו חצי שעה במעברם מהעיתונות לפוליטיקה וביזו את כל כללי האתיקה. היא הרשימה האחרונה שיכולה להטיף מוסר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן