Skip to content

ג'ראר דפרדייה קיבל אזרחות רוסית

ולדימיר פוטין נענה לבקשת השחקן הצרפתי שנטל המסים בארצו מכביד עליו יתר על המידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רס-פוטין
רס-פוטין

ה BBC  מדווח שג'ראר דפרדייה, בן 64, הודיע לאחרונה שיוותר על אזרחותו הצרפתית, אחרי שממשלת צרפת ביקרה את החלטתו לעזוב את המדינה בגלל שיעורי המס הגבוהים שהוטלו בה על העשירים.

בחודש שעבר, דצמבר, הודיע פוטין שישמח לקבל את פני השחקן ברוסיה. לדעתו, המחלוקת בין דפרדיה לממשלת צרפת נבעה מאי הבנה. הפקידים הצרפתים קרוב לוודאי לא התכוונו לפגוע בכוכב, אבל ידוע שאמנים רגישים מאוד לביקורת. "אני מבין ללבו של מר דפרדייה", אמר פוטין, והוסיף: "נוצרו בינינו יחסים אישיים נעימים מאוד, חברות של ממש, אף שאנחנו לא מתראים תכופות, ואני יודע שהוא רואה בעצמו צרפתי, הוא אוהב את ארצו מאוד, את ההיסטוריה שלה ואת תרבות; הוא חי אותה…. אבל אם הוא רוצה להיות בעל אזרחות רוסית, העניין סודר", סיכם נשיא רוסיה.

על פי חוקי צרפת, אזרחות כפולה מותרת, אבל אסור להיות חסר אזרחות, כלומר מי שרוצה לוותר על אזרחות צרפת חייב להשיג קודם לכן אזרחות אחרת.

סכסוך מסים מתוקשר עם ממשלת צרפת. דפרדייה (צילום: RT, יו טיוב)
סכסוך מסים מתוקשר עם ממשלת צרפת. דפרדייה (צילום: RT, יו טיוב)

סכסוך המסים המתוקשר מאוד של דפרדייה פרץ בשנה שעברה, אחרי שנשיא צרפת הסוציאליסט, פרנסואה הולנד, אמר שבדעתו להעלות את שיעור המסים עד 75% למרוויחים יותר ממיליון יורו בשנה. אחרי שתקף את הממשלה על שהיא מענישה "הצלחה, יצירתיות וכישרון", הודיע השחקן בראשית דצמבר שהוא יעתיק את מקום מגוריו לבלגיה. ראש ממשלת צרפת, ז'אן-מארק איירו, השיב מנה אחת אפיים וכינה את ההחלטה "שפלה".

אף שהמועצה המחוקקת דחתה ביום ראשון את הצעת הנשיא להעלות את המסים, דפרדייה הודיע שהדבר אינו משנה את החלטתו "בשום אופן". השחקן הצרפתי, שפוטין תיאר כאיש עסקים מצליח וחבר אישי, פיתח קשרים קרובים ברוסיה ששיעור מס ההכנסה בה קבוע על 13% לכול.

לאחרונה הוא הופיע בפרסומת לכרטיס האשראי של "בנק סובייטסקי", ובשנת 2011 הוא שיחק את התפקיד הראשי בהפקה צרפתית-רוסית על חיי הנזיר ההולל גריגורי רספוטין (כן, ההוא מהשיר). כמו כן עזר דפרדייה לגייס כספים לבית חולים לילדים בסט' פטרבורג.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן