Skip to content

ראגבי: ניצחון דחוק ליזרעאל במחזור השלישי – האליפות עדיין רחוקה מהקיבוץ

האליפות בראגבי שביעיות תוכרע ביום שישי הקרוב במכון וינגייט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחזור השלישי של ליגת השביעיות לגברים התקיים אמש בוינגייט (שישי). כזכור, ליגת השביעיות נערכת בשיטת טורנירים כאשר האלופה היא המנצחת בסיכום ארבעת המחזורים. במקום הראשון אתמול  סיימה יזרעאל/גלבוע תוך שהיא גוברת גם על מובילת הטבלה אס"א תל-אביב בתוצאה 14-29 ומשאירה לעצמה סיכוי תיאורטי בלבד לאליפות.

הטורניר כולו היווה הכנה של יזרעאל-גלבוע ואס"א תל-אביב למפגש שיערך ביניהן. למפגש הפסגה של הטורניר עלתה יזרעאל/גלבוע, אלופת ליגת השביעיות מהשנה שעברה, כשהיא יודעת שהפסד יגמור לה את הסיכויים לסיים אלופה ויעביר את התואר לקבוצה התל-אביבית. התל-אביבים, לעומתם, רצו ניצחון שיסגור את הסיפור.

 המשחק החל במומנטום של אס"א תל-אביב. שני טריים מהירים הביאו לה הובלה של 0-14 כבר באמצע המחצית הראשונה. אבל בשביעיות כמו בשביעיות, הכל יכול להשתנות מאוד מהר. טריי של יזרעאל/גלבוע ביחד עם כרטיס צהוב שנשרק נגד המובילה ממש בסיום המחצית הראשונה הפך את המומנטום. במחצית השנייה ניצלה יזרעאל/גלבוע את החיסרון המספרי אצל היריבה, הפכה את הקערה על פיה וניצחה 14-29. ניצחון מכובד של יזרעאל, שכנראה לא יספיק לאליפות.

 רענן פן, מאמן קבוצת אס"א תל-אביב הגיב לאחר הטורניר "הקבוצות שמות את השביעיות בעדיפות שנייה ושלישית. לא מביאים שחקנים טובים לטורנירים, לא עובדים ולא מקדישים זמן לזה והפערים מורגשים על המגרש. במשחק מול יזרעאל עלינו שאננים ועם יותר מידי ביטחון עצמי. יזרעאל עלו כדי להילחם. באו עם המון רצון ועבדו חזק כל המשחק". נימי קפלן, קפטן קבוצת יזרעאל/גלבוע, על הניצחון: "שביעיות הוא משחק מאוד דינמי ואני חושב שבקלות הוא יכול היה להיגמר אחרת. העובדה שהם קיבלו צהוב בסוף המחצית הראשונה עזרה לנו גם בכך שהם היו רק 6 שחקנים על המגרש, וגם פסיכולוגית. עלינו למחצית השנייה בידיעה שאנחנו חייבים לנצח כדי להישאר בתמונת האליפות".

בשבוע הבא (שישי, ה-11 לינואר שעה 14:00 בוינגייט) יחולק התואר הראשון לעונה. כאשר השאלה האם יזרעאל תצליח לנצח בהפרש מספיק לאליפות? במידה ואס"א תל-אביב תנצח את הטורניר בשבוע הבא היא האלופה. בלי טריקים בלי שטיקים. במידה ויזרעאל ינצחו הסיפור מתחיל להסתבך.

במצב כזה לשתי הקבוצות 44 נקודות. הגורם השני המכריע הוא המאזן בין שתי הקבוצות. במצב בו יזרעאל ינצחו לשתי הקבוצות יהיו שני ניצחונות ושני הפסדים בקרבות זו מול זו. במקרה זה מאזן הנקודות בין שתי הקבוצות הוא זה שיקבע. כאן ת"א ביתרון ברור – המאזן הכולל הוא: יזרעאל – 29, ת"א – 74 (תוצאות המשחקים: 29-0, 31-0, 14-29), הווי אומר, יזרעאל זקוקה בניצחון של יותר

מ-45 נקודות הפרש בשביל האליפות. הפרש כמעט בלתי אפשרי. במידה ובדרך כלשהי יהיה שיוויון גם בשלב זה, יקבע מאזן הנקודות הכללי את האליפות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן