Skip to content

ההבדל בין משטרת ישראל למשטרת אורגון

בעידן הפייסבוק והסלולאר יכול האזרח הקטן לעזור למשטרה לשמור עלינו מפני עבריני פגע וברח. מה עושים בארה"ב מול מה בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עברייני פגע וברח הם פגע רע המתחיל בהתחמקות מאחריות ונשיאה בתוצאות הכספיות הכרוכות בנזק לרכב הנפגע, אולם נורמה כזו מגיע במהרה גם להתחמקות מקבלת אחריות ומתן עזרה גם בפגיעות בנפש.

מוכרים לנו המקרים של תאונות פגע וברח שזכו לכותרות הן במקרה של לי זייתוני והן במקרה של 2 הרצות שנדרסו בספטמבר האחרון ע"י גבעת ברנר. אבל רוב התאונות פגע וברח הן עם נזק או פציעות קלות, ויש להדביר התופעה מכל וכל, גם במקרה של נזק בלבד. נהג חייב לקחת אחריות מלאה על תוצאות מעשיו ! ! !

באסטוריה, אורגון ארה"ב, נהג צעיר בן 18 בשם ג'קוב קוקס-בראון העלה פוסט לפייסבוק בנוסח הבא: "Drivin drunk… classsic 😉 but to whoever's vehicle i hit i am sorry. :P.". בפוסט הודיע ג'קוב לחבריו כי נהג שתוי ולנהג שפגע ברכבו הוא מבקש סליחה.

שוטר משטרת ASTORIA קיבל ידיעה פרטית בפייסבוק, על הפוסט של ג'קוב וחיבר את זה למידע על תאונת פגע וברח שהתרחשה ברחוב ה – 5 של אסטוריה באותו יום.

השוטר יצא לכתובתו של ג'קוב קוקס-בראון ומצאו בחניה רכב עם סימני פגיעה התואמים לרכב הנפגע ולשבר שנמצא באתר התאונה.

מכאן המרחק לבית המשפט היה קצר והנהג הנימלט הואשם על נהיגה בשיכרות ופגיעה ברכב ללא השארת פרטים כנדרש בחוק. בימים אלה מבלה הנהג הפוחז את שעותיו תחת סורג ובריח.

ובישראל ?

ידידי דני קוקו נסע עם רכבו בת"א ונפגע ע"י נהגת פגיעה קלה מאחור. כשיצא על מנת להחליף פרטים, כפי שנידרש לעשות כל נהג נורמטיבי, הנהגת ברכב מאחור לא יצאה ואף טרחה להתחמק ולתמרן את דרכה ממקום הארוע ולברוח, כפי שידידי דאג לצלם ולהעלות ביוטיוב.

בצר לו, פנה באותו ערב הנפגע למשטרת ישראל להגיש תלונה ולאחר מספר שבועות קיבל את פרטי בעל הרכב, ותו לא. לדברי המשטרה העניין הוא נזק וצריך להתנהל בהליך אזרחי ללא התערבות המשטרה.

פניה שנעשתה למשטרת ישראל בדף הפייסבוק של המשטרה, נענתה שכנראה שזו ההחלטה הכי נכונה של המשטרה, לסיים מקרה פגע וברח רק בהעברת פרטי הנהג ולא להתייחס להרתעה וענישה של נהגת שפגעה וברחה.

יחי ההבדל הקטן בין יחסה של משטרת ישראל לפגע וברח ומשטרת ארה"ב למקרה דומה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן