Skip to content

אפליקציה חדשה, "בוחר מביא חבר", עלתה לרשת

"אני קורא לכל צעירה וצעיר המצביעים לראשונה, אל תחמיצו את הזכות הבלתי חוזרת להצביע בפעם הראשונה בחייכם", קרא נשיא המדינה, שמעון פרס. יו"ר ועדת הבחירות ושופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין: "ועדת הבחירות המרכזית מנהלת מבצע אזרחי ענק, ממלכתי ובלתי פוליטי כדי להבטיח את תקינות הבחירות וטוהר הבחירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין קיימו הבוקר אירוע עידוד ההצבעה בבחירות לכנסת ה-19 בבית הנשיא, בו קראו לכל אזרחי ישראל לממש את זכותם הדמוקרטית ולצאת להצביע.

נשיא המדינה נשא דברים באירוע ולאחריהם, ביחד עם ארבעה תלמידים, חשף את הסרטון והאפליקציה "בוחר מביא חבר". בסרטון מופיעים נשיא המדינה ואייל קיציס בקריאה משותפת לאזרחי ישראל להזמין ארבעה חברים ולצאת להצביע ובו אומר הנשיא: "חשוב שתבואו להצביע, אני פונה אליכם ומבקש מכם, כנסו לעמוד הפייסבוק שלי ושלחו הזמנה אישית לארבע מהחברים שלכם שיבואו להצביע".

הנשיא והתלמידים מעלים את האפליקציה החדשה (צילום : מארק ניימן/ לע"מ)
הנשיא והתלמידים מעלים את האפליקציה החדשה (צילום : מארק ניימן/ לע"מ)

בדברים שנשא, הדגיש הנשיא את חשיבות ההצבעה בבחירות לכנסת ואמר: "אני קורא לכל צעירה וצעיר המצביעים לראשונה, אל תחמיצו את הזכות הבלתי חוזרת להצביע בפעם הראשונה בחייכם. כשאתם מצביעים אתם מכבדים לא רק את המדינה, אלא את עצמכם כאזרחים אחראים". "ההצבעה היא חובה אזרחית חשובה ביותר. היא זו שתשפיע גם על הגורל האישי של כל אחת ואחד מאיתנו.  והיא שתעצב את העתיד המשותף לכולנו. הדמוקרטיה נועדה לשמור על חירותו של האדם ועל הגינותה של החברה. אם האזרחים לא ייטלו בה חלק – היא תישמע כהצהרה בלבד. על כן על כל אזרח ללכת לקלפי ולהעצים את פתק ההצבעה".

ברוח הרשתות החברתיות, יוכלו הגולשים לעקוב אחר סטטוס ההצבעה של חבריהם באמצעות פעולת "צ'ק אין" בפייסבוק עת הגעתם לקלפי. האפליקצייה, מיועדת לקהל בוחרים הצעיר, מטרת האפליקציה להניע את הבוחרים לממש את זכותם הדמוקרטית, אך גם ליצור מחויבות בקרב הגולשים להזמין חברים נוספים לצאת ולהצביע. מרגע ההשקה החלה האפליקציה לצבור תאוצה בשיטת "בוחר מביא חבר" כשראשונים להתחייב לצאת ולהצביע היו 70 תלמידי כיתות י"ב מרחבי ירושלים אשר נכחו באירוע. יצוין כי להפקת הקמפיין היו שותפים ירון שילון, במאי מערכוני החוץ של ארץ נהדרת, והתסריטאית שרי אלפי, שכתבה גם לתוכנית "מצב האומה".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין נשא נאום בו התייחס לחשיבות ההצבעה בבחירות לכנסת ואמר: "ועדת הבחירות המרכזית מנהלת מבצע אזרחי ענק, ממלכתי ובלתי פוליטי כדי להבטיח את תקינות הבחירות וטוהר הבחירות במעל 10,500 קלפיות ממטולה עד אילת, בצה"ל, בבתי  החולים וגיל הזהב, במתקני כליאה ולדיפלומטים ישראלים מעבר לים".

עוד הוסיף ואמר: "אומרים שצעירים מתייחסים באי אמון לפוליטיקה; הציניות שמשדרת לעתים המערכת הפוליטית נתקלת בציניות שכנגד. אבל יחד עם זאת, ראינו גל של השתתפות צעירה בקיץ 2011 במחאה פוליטית, מה שמורה על עניין בחיי הציבור. והנה דרך המלך להשפיע היא בקלפי, אם אינכם מצביעים, אינכם מנצלים כלי זה להשפעה, בין אם המצב הקיים מניח את דעתכם ובין אם אתם מבקשים לחולל תמורות. וההצבעה נוגעת לכולנו כציבור, אך גם לכל אחד מכם כיחיד. הנבחרים יקבעו את גורלנו-גורלכם בשנים הבאות בביטחון, בתחום המדיני ובחתירה לשלום, בחינוך, בכלכלה, ברווחה ובאיכות הסביבה; ואת מימוש ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בעת שירותכם בצה"ל בשירות חובה ובמילואים תשפיע המערכת הנבחרת על גורלכם שם, וזו אחריות כבדה מאין כמוה וקריטית למדינה ולכם. לכן לדעתי ההצבעה היא חובה אזרחית וזכות בעת ובעונה אחת."

השופט גם הדגיש את חשיבות הפניה לציבור הערבי להשתתף בבחירות ומאחר ושיעור ההשתתפות בו נמוך מאד, השופט רובינשטיין פנה לציבור דוברי הערבית בערבית רהוטה שהפתיעה את כל יושבי האולם ואמר: "אל האזרחים הנכבדים בני המיעוטים, אנו מזמניכם להשתתף בבחירות. רצוני לשכנעכם בחשיבות ההשתתפות, בנתיב חיי המדינה וחייכם האישיים, והפעולה למען השוויון המלא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן