Skip to content

ח"כ אריאל: אפעל להקמת ועדת חקירה

״דו״ח מבקר המדינה החמור הוא מזעזע ולא פחות מרעידת אדמה", אומר ח"כ אורי אריאל. "נורמות ההתנהגות שהושרשה בלשכת הרמטכל הקודם עלולה להתפתח כמו סרטן שחובה לעקור מהשורש לפני שיפגע בדמוקרטיה באופן אנוש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו״ר הוועדה לביקורת המדינה, ח״כ אורי אריאל על פרשת הרפז, מגיב לדוח המבקר ואומר כי יפעל, ככל יכולתו, להקמת ועדת חקירה.

"דו״ח מבקר המדינה החמור הוא מזעזע ולא פחות מרעידת אדמה", אומר ח"כ אורי אריאל. "נורמות ההתנהגות שהושרשה בלשכת הרמטכל הקודם עלולה להתפתח כמו סרטן שחובה לעקור מהשורש לפני שיפגע בדמוקרטיה באופן אנוש. בכוונתי לפעול ככל יכלתי בכדי לקיים דיון ולהקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את העניין לעומק, תסיר את העננה הזאת ממערכת הביטחון ותגדיר נורמות מוסריות ואתיות חדשות שלא יאפשרו למקרה כזה לחזור בשנית״.

"אעשה ככל יכולתי להקים ועדת חקירה ממלכתית". אורי אריאל(צילום: אתר הח"כ)
"אעשה ככל יכולתי להקים ועדת חקירה ממלכתית". אורי אריאל(צילום: אתר הח"כ)

הוועדה לענייני ביקורת המדינה הייתה אמורה להתכנס כבר ביום שלישי לדון בהקמת ועדת חקירה ממלכתית – אולם הדיון בוטל. עפ"י החוק רק הממשלה, או הוועדה לענייני ביקורת המדינה, מוסמכות להקים ועדת חקירה ממלכתית. משהחליטה הוועדה לענייני ביקורת המדינה, על הקמת ועדה ממלכתית – חייב נשיא בית המשפט העליון להקים את הוועדה.

גם שר הביטחון, אהוד ברק, דורש ועדת חקירה ממלכתית. "פרסום דו"ח הרפז איננו נקודת סיום אלא נקודת התחלה לבירור משפטי של הפרשה על מנת להגיע לחקר האמת ולביעור הנגעים שנחשפו בו. הדו"ח מבהיר עד כמה מדובר בעניין חמור, פרשה מהקשות שידענו. מה שנדרש כעת זו חקירה פלילית וועדת חקירה ממלכתית", הוא אמר.

תגובת הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גבי אשכנזי:  הרמטכ"ל לשעבר מברך על כך שבתום בדיקה מקיפה של משרד מבקר המדינה, במשך למעלה משנתיים, שכללה מאות עדים, אלפי מסמכים ועשרות אלפי שעות הקלטה של כל הטלפונים בלשכת הרמטכ"ל, מבקר המדינה דוחה את ההאשמות הקשות שהוטחו ברא"ל (מיל') אשכנזי מזה תקופה ארוכה על ידי שר הביטחון וגורמים מקורבים לו.

יו"ר מפלגת העבודה, ח״כ שלי יחימוביץ׳, אומרת כי עיון ראשוני בממצאי מבקר המדינה על התנהלותם של שר הביטחון והרמטכ״ל חושף מערכת של מניעים מעוותים שהובילה את הדרג המדיני והביטחוני, בעת קבלתן של החלטות גורליות לעתידה של מדינת ישראל. ברור מעל לכל ספק כי הדרג הצבאי כפוף למדיני במדינה דמוקרטית תקינה ואם מתגלות חריגות יש לטפל בהן. ברורה לגמרי החומרה שהמבקר מייחס לכפיפות הזאת.הביקורת הקשה על שני בעלי התפקיד הבכירים ביותר במערכת הביטחון מחייבת בדיקה רצינית ויסודית.

מן הדוח עולה שאלה מטרידה – איפה היה בנימין נתניהו, והאם לא סבר שהתנהלות זו פוגעת בביטחון המדינה? העדרה של מנהיגות במצב בלתי נתפס זה מצטרפת לממצאים קודמים של המבקר על ההתנהלות הרשלנית והזחוחה סביב קבלת ההחלטות בעניינים אחרים, ממחירי המזון דרך משט המרמרה ועד אסון הכרמל.

יו"ר התנועה ציפי לבני בתגובה לדוח המבקר: "דוח הרפז מצטרף לדוח דיסקין ושניהם מעידים שנתניהו אינו מסוגל לנהל ביד בוטחת את ענייניה הביטחוניים והלאומיים של ישראל. נתניהו מעדיף את האינטרס הפוליטי הצר על פני האינטרס הלאומי ובכך נכשל פעם נוספת בתפקידו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן