Skip to content

מונה מנכ"ל חדש לאייר ברלין

המנכ"ל החדש וולפגנג פרוק-שהאור מחליף את הרטמוט מהדורן, ששימש בתפקיד כממלא מקום. מהדורן אחראי להפיכת חברת אטיחאד איירווייס, המוביל הלאומי של איחוד הנסיכויות, למחזיקת המניות הגדולה בחברה. אייר ברלין מפעילה טיסות בין ברלין לבין ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

וולפגנג פרוק-שהאור (Wolfgang Prock-Schauer), מונה לתפקיד מנכ"ל חברת אייר ברלין. הוא מחליף את הרטמוט מהדורן (Hartmut Mehdorn), ששימש בתפקיד כממלא מקום מ-1 בספטמבר 2011. מהדורן נשאר חבר בדירקטוריון החברה.

וולפגנג פרוק-שהאור המנכ"ל החדש של אייר ברלין
וולפגנג פרוק-שהאור, המנכ"ל החדש של אייר ברלין

בעת ששימש בתפקיד ממלא מקום, היה מהדורן אחראי במידה רבה להקמה ולהצלחת יישום השותפות בין אייר ברלין לבין חברת אטיחאד איירווייס (Etihad Airways), המוביל הלאומי של איחוד הנסיכויות. למעשה, תמורת 72.9 מיליון יורו, הפכה חברת אטיחאד למחזיקת המניות הגדולה ביותר באייר ברלין, עם 29.21% ממניותיה.

233 מטוסים ו-18 אלף עובדים

כחלק מהעסקה, לקחה החברה מאבו דאבי על עצמה לטפל במימון חוב שרבץ על החברה מגרמניה ונאמד אז ב-255 מיליון דולר. עוד התחייבה החברה לא לרכוש מניות נוספות של החברה הגרמנית בשנתיים הקרובות ולא לנסות להשתלט עליה לחלוטין. אגב, השנתיים אמורות להיסתיים בסוף 2013.

אייר ברלין. איתיחאד הסכימה לא לנסות להשתלט עליה למשך שנתיים. (צילום: מיכאל זלצר www.mzap.coi.co.il)
אייר ברלין. אטיחאד הסכימה לא לנסות להשתלט עליה למשך שנתיים. (צילום: מיכאל זלצר www.mzap.coi.co.il)

בהסכם השותפות יצרו אז שתי החברות חברת תעופה מאוחדת, המפעילה 233 מטוסים ומעסיקה 18 אלף עובדים. היא משרתת 40 מיליון נוסעים בשנה, עם הכנסה צפויה של 9 מיליארד דולר. החברה המשותפת אף נהפכה לחברה מובילה בברית התעופתית OneWorld.

תרומה לחברה

ד"ר האנס יואכים קרבר, יו"ר מועצת מנהלים של אייר ברלין, הודה למהדורן על תרומתו לחברה ב-15 החודשים שחלפו. "לנוכח המשבר בתעופה האירופית, הוא קבע דרך חדשה לחברה, כדי להפוך אותה לתחרותית יותר בתנאי השוק והניח יסודות מפתח לעתידה", אמר ד"ר קרבר.

באשר לפרוק-שהאור, אמר ד"ר קרבר כי תפקיד המנכ"ל מועבר לידי מומחה מכובד בענף התעופה, שלו ניסיון רב בניהול בינלאומי ואשר ימשיך לקדם את תהליך השינוי בחברה.

רזים וחכמים

פרוק-שהאור אמר כי אייר ברלין ניצבת בפני אתגרים עצומים: "עלינו להמשיך ולדחוף את תהליך השינוי שלנו קדימה במהירות, להיות רזים וחכמים, כדי שנוכל להצליח בסביבה התחרותית הגלובלית. יחד עם עמיתי במועצת המנהלים והעובדים של אייר ברלין, נוכל לאחד את כל המאמצים שלנו למשימה זו".

אשכול "דרום אירופה"

אייר ברלין מפעילה טיסות בין ברלין וישראל. היא פועלת בתחום זה כחלק מאשכול השווקים האזורי "דרום אירופה", הכולל את יוון, טורקיה וישראל. הממונה על אשכול זה היא סוזנה שאקובליס (Susana Sciacovellis), והיא האחראית על השיווק והמכירות של האשכול. פעילותה מרוכזת ברומא והיא פועלת ישירות תחת מאטס יעקובסון (Mats Jacobssons), סמנכ"ל מכירות בינלאומי של אייר ברלין.

קבוצת הולידיי טראוול של מוני בר, משמשת נציגה וסוכנת מכירות כללית ובלעדית של אייר ברלין בשוק הישראלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן