Skip to content

לבני הכריזה הבוקר: הפריימריז ב"קדימה" יוקדמו ל-27 במרץ

ההחלטה: על רקע כניסתו של יאיר לפיד בפוליטיקה והמכה הקשה שספגה "קדימה" בסקרים. מופז: לבני סיימה היום את תפקידה מאת צבי זינגר הבחירות הפנימיות במפלגת "קדימה" יוקדמו  ל-27 במרץ. כך הודיעה הבוקר, יו"ר מפלגת קדימה, ח"כ ציפי לבני, במסיבת עיתונאים שקיימה. הפריימריז ב"קדימה" צפויים להתקיים לקראת סוף חודש מרץ. אם לא תהיינה הפתעות – ההתמודדות העיקרית צפויה להתקיים בין לבני לבין יו"ר ועדת חוץ וביטחון, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההחלטה: על רקע כניסתו של יאיר לפיד בפוליטיקה והמכה הקשה שספגה "קדימה" בסקרים. מופז: לבני סיימה היום את תפקידה

מאת צבי זינגר

הבחירות הפנימיות במפלגת "קדימה" יוקדמו  ל-27 במרץ. כך הודיעה הבוקר, יו"ר מפלגת קדימה, ח"כ ציפי לבני, במסיבת עיתונאים שקיימה.

לבני: תקדים את הבחירות. צילום - אתר הכנסת

הפריימריז ב"קדימה" צפויים להתקיים לקראת סוף חודש מרץ. אם לא תהיינה הפתעות – ההתמודדות העיקרית צפויה להתקיים בין לבני לבין יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שאול מופז. עם זאת, לא מן הנמנע כי למירוץ יצטרפו מועמדים נוספים כמו אבי דיכטר ומאיר שטרית.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, שאול מופז, הגיב:  "היום החל המסע להחלפת נתניהו. אני הולך להוביל את המסע הזה להחלפתו של ראש ממשלת ישראל. ראשיתו של המסע הזה הוא ההחזרה של קדימה למקום הנכון בפוליטיקה הישראלית ומיד אחר כך החזרת ישראל למסלול הנכון במובן החברתי והמוסרי".

לדברי מופז, "חברת הכנסת לבני סיימה את תפקידה כיו"ר. התנהלותה היתה חלשה, מגומגמת וחסרת מנהיגות. אני אחזיר את קדימה למקומה הטבעי וכאלטרנטיבה לפוליטיקה. המסע להחלפת נתניהו החל היום קורא לכל החברים והתומכים לכל הבוחרים של קדימה ושל המדינה להצטרף אלי למסע הזה למען העתיד שלכם ושל כל אזרחי המדינה".

ההחלטה על הקדמת הבחירות הפנימיות ב"קדימה" התקבלה לאחר לחצים כבדים, שהתגברו לנוכח הצטרפותו  של יאיר לפיד למירוץ הפוליטי. הסקרים שנערכו מאז הכרזת לפיד, הצביעו על פגיעה קשה ביותר ב"קדימה". כך, למשל, בסקר האחרון שנערך אתמול ע"י "גיאוקרטוגרפיה" – מתדרדרת "קדימה" בראשות לבני ל-11 מנדטים, בעוד רשימתו השל לפיד מקבלת 13 מנדטים.

על רקע זה גבר לאחרונה הלחץ על לבני, גם מצד תומכיה, להקדים את הבחירות הפנימיות – כדי להיערך לקראת הבחירות ולשקם את מעמדה של המפלגה בציבור.

החלטתה של לבני להקדים את הבחירות באה גם על רקע החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקדים את הפריימריז בליכוד ל-31 בינואר. החלטת נתניהו הגבירה את העצבנות במערכת הפוליטית, למרות שנתניהו עצמו טען כי אין בכוונתו להקדים את הבחירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן