Skip to content

עובדי נמל אשדוד חוזרים לעבודה סדירה

התאחדות התעשיינים: שביתת האטה גרמה לנזק של כ-30 מיליון שקל ביום. בית הין הארצי לעבודה בראשותה של השופטת נילי ארד פסק על חזרה לעבודה סדירה, ללא האטה ובתפוקה מלאה. העברת העובדת מלשכת המנכ"ל שנישאה לעובד הנמל הוקפאה ל-90 יום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין הארצי לעבודה, בראשותה של השופטת נילי ארד, פסק הערב על חזרה לעבודה סדירה, ללא שיבושים והאטה ובתפוקה מלאה בנמל אשדוד. הדיון, שנמשך כשלוש שעות, התקיים לאחר שהתאחדות התעשיינים טענה, כי השיבושים בנמל גורמים לנזק של יותר מ-30 מיליון שקל ביום, בגלל האטה בפריקת המטענים מהאוניות והעמסת האוניות הריקות בסחורות ליצוא.

בדיון בבית הדין נקבע, כי עובדי הנמל יחזרו באופן מיידי לעבודה סדירה, ללא שיבושים והאטה, ושדירקטוריון החברה יקפיא את ההחלטה ל-90 יום להעביר את עובדת הנמל מתפקידה בלשכת המנכ"ל בגלל נישואיה לאחד מעובדי הנמל.

נמל אשדוד (צילום: דובר צה"ל)
שיבושים בשל יחסים עכורים בין היו"ר למנכ"ל. נמל אשדוד (צילום: דובר צה"ל)

התקנות בנמל אשדוד בני משפחה אוסרות להעסיק בלשכת היו"ר, המנכ"ל, או היועץ המשפטי בני משפחה. לכן ניתנה ההוראה להעביר את העובדת בלשכת המנכ"ל מתפקידה לאחר שנישאה לאחד מעובדי הנמל. בגלל ההחלטה הזאת וטענות נוספות החלו העובדים לשבש את העבודה והורידו את התפוקה בנמל ל-20% – 30%.

העובדים טענו, כי ניסיונות היו"ר גדעון סיטרמן לבצע שינויים ארגוניים בנמל, תוך כדי העברות עובדים מתפקידם, כולל העברת העובדת מלשכת המנכ"ל הם שגרמו לסכסוך. מתברר גם, כי היחסים המתוחים בין היו"ר גדעון סיטרמן והמנכ"ל שוקי סגיס תרמו לא מעט לשיבוש מערכת יחסי העבודה עם העובדים.

בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, חוזרת החל מהערב העבודה בנמל אשדוד לסדרה. אבל מקורות בנמל מוסרים, כי רשות החברות ומבקר המדינה צריכים לבדוק את מערכת היחסים בין סיטרמן וסגיס, כדי ששוב לא השתבשו היחסים עם העובדים כפי שקרה הפעם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן