Skip to content

דרמה באלג'יריה; נכשל ניסיון חילוץ של בני הערובה

אנשי המיליציה האסלאמית "בריגדת רעולי הפנים" מחזיקים ב-41 בני ערובה זרים בשדה גז בדרום המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת בני הערובה השבויים בידי מיליציה אסלאמית בשדה הגז באלג'יריה, הולכת ומסתבכת. החוטפים הודיעו הלילה כי עלה בידם לטרפד ניסיון של צבא אלג'יריה לחדור אל השדה ולשחרר בכוח את בני הערובה. אנשי המיליציה טוענים כי בידיהם 41 בני ערובה, כולם בעלי אזרחויות זרות.  

מנהיג המיליציה שביצעה את החטיפה (מקור: יו טיוב, אל-ג'זירה)
לא לכיד. מנהיג המיליציה שביצעה את החטיפה, בלמוכתר (מקור: יו טיוב, אל-ג'זירה)

המיליציה, המכנה את עצמה "בריגדת רעולי הפנים" ומזהה את עצמה עם ארגון אל-קאעידה, דיווחה כי התפתחו חילופי ירי בין הצדדים, שבסופם נאלץ צבא אלג'יריה לסגת. נציג החוטפים סיפר כי עשרות אנשי מיליציה שומרים על בני הערובה, ובידיהם נשק מגוון, כולל מרגמות וטילים נגד מטוסים. לדבריהם, ההשתלטות על שדה הגז התבצעה כתגובה למתקפה הצרפתית במאלי והתנו את שחרור בני הערובה בהפסקתה.

סוכנות הידיעות המאוריטנית ANI ושר החוץ של אלג'יריה, דאהו אולד קאבילה, דיווחו כי על קבוצת החוטפים מפקד מוכתר בלמוכתר ומקורה אינו במאלי, בלוב או במדינה שכנה אחרת. בלמוכתר, שלחם במלחמת האזרחים באלג'יריה ונגד הצבא האדום באפגניסטן, איבד את אחד מעיניו והוא נחשב על ידי המודיעין הצרפתי כבלתי ניתן ללכידה. הוא פיקד על ההתארגנות האלג'ירית של אל-קאעידה, אך לאחר זמן מה, משנתגלעו סכסוכים בינו לבין מנהיגים אחרים בארגון, החליט להקים מיליציה עצמאית משלו. ואולם, על אף הפילוג, הוא ולוחמיו נותרו נאמנים לאל-קאעידה ולמטרות הג'יהאד העולמי.

שדה הגז (מקור: יו טיוב, אל ג'זירה)
שניים נהרגו וכמה נפצעו במתקפה. שדה הגז (מקור: יו טיוב, אל ג'זירה)

בינתיים, שוקלים בוושינגטון דרכי תגובה על הפרשה. בין בני הערובה ישנם שבעה אזרחים אמריקנים, ומזכיר ההגנה ליאון פאנטה כבר הודיע כי ארצות הברית תגיב למשבר בני הערובה ו"תפעל בכל האמצעים הדרושים". בתגובה, מסר דובר המזוהה עם המיליציה האיסלאמיסטית כי "ארצות הברית תישא בתוצאות אם תתערב במשבר או בלוחמה במאלי".

במתקפה על שדה הגז נהרגו שני אנשים, אחד מהם אזרח בריטי והאחר אזרח אלג'ירי. כמה עובדים נוספים נפצעו מהירי. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר במהלך ביקור באוסטרליה כי משרדו שיגר צוות היערכות מהירה כדי לתמוך באנשי השגרירות באלג'יר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד והביע את הערכתו לפעולה הצבאית באפריקה.נתניהו הביע את צערו על אבדן חיי אדם בקרב הכוחות הצרפתים. בשיחה אמר רה"מ לנשיא צרפת: "נקטת בצעד אמיץ נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני. בפגישותיי עם מנהיגים ממדינות אפריקה למדתי עד כמה הדבר הזה מאיים על עתידה של היבשת. בעוד שיש מדינות שאיום הטרור נמצא במרחק אלפי קילומטרים מבתי האזרחים שלהם, אנחנו בישראל מכירים מקרוב את איום הטרור העולמי. אצלנו הוא נמצא במרחק מאות מטרים מהבית".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן