Skip to content

העבודה בישורת האחרונה: פנייה לנשים המתלבטות

כחצי מיליון נשים מתלבטות, להערכת מפלגת העבודה, אם להצביע לשלי יחימוביץ'. בעבודה עושים כל מאמץ לשכנען לצאת לקלפי ולהצביע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע הירידה של הליכוד-ביתנו בסקרים וצמצום הפער בין הגושים מחזקת מפלגת העבודה את הפנייה לנשים. זאת אחרי שאותר כי מרב המתלבטים הן מתלבטות שנטייתן לתמוך בעבודה גבוהה, ויש להן קשב גבוה לשלי יחימוביץ' ואהדה כלפיה.

קמפיין הימים האחרונים ילווה בקריאה – "את יכולה לנצח את ביבי!", הקמפיין שהושק החל מהיום בבאנרים באינטרנט  מתכתב עם הנתונים המצביעים על פער של 3 מנדטים בלבד בין הגושים, ומצביע על כך שאם נשים יצביעו עבודה בראשות שלי יחימוביץ' – יהיה סיכוי ממשי שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל עליה.

על פי נתוני כל הסקרים האחרונים, כ-20% מהנשים, 500,000 במספר, טרם הכריעו למי יצביעו. על פי נתוני המפלגה רבות מחצי מליון המתלבטות שוקלות להצביע למפלגת העבודה, ונוטות באופן משמעותי לטובת המסרים שלה. בקבוצות המיקוד שנעשו לאורך הקמפיין, הגיבו נשים מכל המפלגות ובשיעורים גבוהים מאלה של הגברים בחיוב רב למסרים הכלכליים והחברתיים של יחימוביץ', וגם באהדה כלפיה באופן אישי.

במפלגת העבודה מצביעים על כך ש"את יכולה לנצח את ביבי" הוא קמפיין אופטימי להחלפת השלטון, מה שמבדל את העבודה מיתר מפלגות הגוש המקבלות בהכנעה ניצחון של נתניהו ומודיעות מפורשות כי ישבו בממשלתו. ההערכה היא שההזדמנות שנוצרה להחלפת נתניהו  נוכח צמצום הפער בין הגושים, ונוכח העובדה שיחימוביץ' עומדת בראש המפלגה הגדולה בגוש, תנקז לעבודה גם את קולות המתלבטים וגם את קולות מי שמתכוונים להצביע עבור מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. הקריאה לאלה נמשכת: לא לבזבז את קולותיהם ולתת אותם למפלגה היחידה שהצבעה עבורה יכולה להחליף את שלטון נתניהו.

חצי מיליון נשים מתלבטות. שלי יחימוביץ' (צילום: רפי מיכאלי)
חצי מיליון נשים מתלבטות. שלי יחימוביץ' (צילום: רפי מיכאלי)

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ: "הפנייה שלנו לנשים היא טבעית. אני וכמוני יתר הנשים ברשימת העבודה לכנסת – מחויבות באופן עמוק ועל פני שנים למאבק לזכויות נשים, 40% ממוסדות המפלגה שוריינו בתקופתי לנשים, וסדר היום שלנו רלוונטי להן במיוחד. נשים היו ויהיו הראשונות להיפגע ולחוש את נחת זרועו של נתניהו על מעמד הביניים ועל העניים בחינוך, בבריאות, בפרנסה, וביכולת לרכוש קורת גג ומזון. נשים הן אלה שיכריעו איזה ממשלה תהיה כאן. אני קוראת להן  לבחור במפלגה שתוכל לשפר להן את החיים, שתספור אותן ושתעצור את ההקצנה הכלכלית, החברתית, והמדינית". יחימוביץ' מדגישה כי למפלגת העבודה יש פרק מצע מפורט בתחום השוויון בין המינים, והיא עצמה חוקקה חוקים רבים והובילה מאבקים לטובת נשים.

נשים שיקליקו על הבאנר עם הקמפיין החדש, יוכלו לקרוא את מצע המפלגה בנושא, וחומרים רבים אחרים. הן ינחתו גם על התשדיר הזה, שצולם בדיזנגוף סנטר ב"כנס בהפתעה" שקיימה העבודה,  והוא פונה לנשים וקורא להן לנצח את ביבי.

הבוקר, בשבתרבות ברחובות, אמרה יו״ר העבודה יחימוביץ': "חצי מיליון נשים מתלבטות יכריעו את תוצאות הבחירות. הסיכוי לנצח את נתניהו הוא לא גבוה אבל בהחלט קיים ואסור לוותר על המאבק״.

חצי מיליון נשים עוד לא החליטו

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' דיברה עם המראיין איתן דנציג ואמרה לו כי יהיה זה עצוב אם יתברר שכל תכליתה של הקמת המפלגות החדשות של לפיד ולבני היתה מלכתחילה לחזק את המשך שלטון נתניהו.

 "זיהינו בבירור שרוב המתלבטים הן מתלבטות״, אמרה יחימוביץ׳. ״חצי מיליון נשים שעוד לא החליטו למי להצביע יכריעו את גורל הבחירות, ואנחנו אומרים להן בימים שנותרו – את יכולה לנצח את נתניהו. מסקרי סוף השבוע עולה ששלושה מנדטים נוספים למפלגת העבודה ימנעו מנתניהו להרכיב ממשלה ויאפשרו למפלגת העבודה להרכיב ממשלה עם כל מי שמבקש לשים קץ לשלטון נתניהו. אנחנו ריאלים לחלוטין ויודעים שהסיכוי לכך הוא לא גדול, אבל תהיה זו מעילה בציבור שלנו שלא להלחם על התרחיש הזה שאמנם סיכויו לא גבוהים אך הוא בהחלט קיים. על כך מתנהלת מערכת בחירות – על החלפת השלטון. מצער שמפלגות המרכז אינן מנסות כלל לעשות זאת, מנהלות משא ומתן גלוי ומשפיל עם נתניהו, ובכך מותירות אותנו, המפלגה השנייה בגודלה, יחידים במערכה מול נתניהו ומדיניותו הקיצונית".

יחימוביץ' אמרה עוד, כי אם נתניהו ייבחר, יתחיל יום לאחר הקמת ממשלה בראשותו ריסוק מוחלט של מעמד הביניים וישתרר כאן גהינום חברתי, כאוס כלכלי ובידוד בינלאומי. "כל מי ששכח שנתניהו הלך לבחירות כי פחד להעביר תקציב גזירות והתעמרות בציבור, ייזכר בזה ביום שאחרי, כשכבר יהיה מאוחר מדי. בסיטואציה הפוליטית שנוצרה, כל מי שלא מצביע למפלגת העבודה בראשותי בעצם מצביע נתניהו. מי שמתכוונים לתת את קולם למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה פשוט מצביעים לנתניהו, וכך עושים אלה שמצביעים למפלגות מרכז שכבר הודיעו שישבו בממשלת נתניהו. "הצבעה למפלגת העבודה היא הצבעה לחברה צודקת, כלכלה הוגנת ומדינה שפויה".

יחימוביץ' אמרה כי לרשות מפלגת העבודה עומדים עשרת אלפים מתנדבים פעילים ומחויבים, שאליהם הצטרפו בשבועיים האחרונים עשרים אלף מתנדבים נוספים אשר זוהו במבצעי ה"צביעה" של מצביעים פוטנציאליים. "אנחנו מאורגנים ליום הבחירות באופן מופתי, ויודעים איך מצביעים 60% מבעלי זכות ההצבעה. את כל אחד ואחד מהם נביא לקלפי ביום הבחירות יחד עם המתלבטים שאותם, כך אנו מעריכים, נסחף אלינו עד יום שלישי. אנחנו עושים זאת בעשרות אלפי שיחות טלפון, בביקורי בית, שבהם חבר'ה צעירים נוקשים על הדלת ומשכנעים ובאמצעים נוספים. אנחנו מאמינים שמי שלא נאבק בכל הכוח להחלפת השלטון מועל בתפקיד הדמוקרטי".

ח״כ יצחק הרצוג, יו״ר מטה הבחירות של מפלגת העבודה קרא הבוקר, בשבתרבות בשוהם, ליאיר לפיד ולציפי לבני להתחייב לגוש חוסם בראשות העבודה ויחימוביץ. לדבריו, לפי סקרי מינה צמח, עוד שלושה מנדטים יכולים ליצור גוש חוסם ובמצב של חמישית מהמצביעים שמתלבטים ניתן להחליף את נתניהו. הרצוג הוסיף: ״על לפיד להתחייב מראש לגוש חוסם שיבלום את נתניהו ואני קורא לבוחריו לדרוש זאת ממנו״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן