Skip to content

הקלפיות בצה"ל כבר נפתחו בחלק מהבסיסים

עשרות קצינים וחיילים שיהיו מנועים מהצבעה ביום הבחירות, בשל פעילות מבצעית, כבר הצביעו במעטפות כפולות. בצה“ל ייפרסו כ-750 קלפיות בסך הכל, בכל הבסיסים והמוצבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבחירות בישראל ייפתחו באופן רשמי רק ביום שלישי, אך בצה“ל כבר החלו להצביע: אמש (שבת) נפתחה הקלפי הראשונה בישראל, בבסיס הקרייה בתל אביב, בה הצביעו כבר עשרות קצינים וחיילים שיהיו מנועים מהצבעה ביום שלישי הקרוב, בשל פעילות מבצעית.

הבחירות בצה“ל מתקיימות על פי חוק הבחירות, המאפשר פתיחת הקלפיות הראשונות כ-72 שעות לפני מועד פתיחתן הרשמי. במהלך היום ומחר יוצבו קלפיות נוספות ותחל בהן ההצבעה. היום יצביעו גם אנשי חיל הים בחיפה ואשדוד ולוחמי סיירת מטכ“ל, מחר יצביעו באוגדת איו“ש ובקעת הירדן.

הצבעה במעטפות כפולות (צילום: דו"צ)
הצבעה בחיל הים במעטפות כפולות (צילום: עומר סלע, דו"צ)

בצה“ל ייפרסו בסך הכל כ-750 קלפיות. כ-4,000 חיילי יגויסו לתפעול הקלפיות במהלך יום הבחירות, כשבכל קלפי יש ועדת קלפי שמורכבת מחיילי חובה – ללא קצינים.

הבחירות בצה“ל נערכות באופן ידני, כשהמעטפת ההצבעה נכנסת למעטפה נוספת (מעטפות כפולות) הכוללת את שם החייל ופרטיו, כדי לוודא שאף חייל לא מצביע פעמיים, במקום מגוריו. על פי הנהלים, על מנת להצביע נדרשים החיילים להביא תעודת חוגר, קצין או תעודת זהות. גם חיילי המילואים המגויסים יוכלו להצביע ואף החיילים הכלואים בכלא הצבאי.

לאחר סגירת הקלפיות, יועברו קולות החיילים לירושלים, שם ייבדקו וייספרו במרוכז. ועדת הספירה האזרחית תבדוק מול מרשם האוכלוסין שאין הצבעות כפולות ומיד לאחר מכן  יועברו הפתקים עם פרטי החיילים לגריסה, על-מנת לשמור על אנונימיות. מן ההצבעות בבחירות הקודמות עולה כי דפוס ההצבעה בקרב חיילי צה"ל דומה לזה של האזרחים, שכן רק כ-62 אחוזים מהחיילים מגיעים אל הקלפיות הצבאיות. עם זאת יש לציין, כי נתון זה לא כולל את החיילים שהצביעו בקלפיות אזרחיות, סמוך למקום מגוריהם, לכן ההנחה היא שבסופו של דבר אחוז המצביעים בקרב חיילי צה"ל גבוה יותר מאחוז המצביעים בקרב האזרחים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן