Skip to content

נעצרו שני אחים שתכננו לשגר רקטות ליעדים בארץ

השניים, תושבי הנגב, תכננו לפי החשד שורת פיגועים, שיגור רקטות ופיגוע התאבדות ברכבת ישראל. שני ישראלים נוספים, אחד מהם חייל צה"ל, נעצרו במקביל. החייל סיפק תחמושת בתמורה לסמים ותכנן לגנוב עבורם גם נשק בטרם נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – המשטרה והשב"כ התירו היום (ראשון) לפרסם כי נעצרו שני אחים מהפזורה הבדווית בנגב שתכננו לבצע פיגועים ולשגר רקטות ליעדים בישראל. שלשום הגישה הפרקליטות כנגד השניים כתב אישום. עוד פורסם כי השניים נעזרו בחייל סדיר בצה"ל שסיפק להם תחמושת בתמורה לסמים שסופקו לו, ותכנן לגנוב עבורם גם נשק בטרם נעצר. השניים נעצרו על ידי ימ"ר נגב והשב"כ.  

הפרשייה הביטחונית החמורה הותרה היום לפרסום. שני תושבי הנגב, מהישוב הלא מוכר על ידי המדינה אבו קוידר, נאשמים בתכנון לבצע פיגועי טרור נגד אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. הם נעצרו בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. השנים הודו בחקירתם כי התכוונו לבצע שורת פיגועים בישראל, ואחד מהם אף הודה כי תכנן להתפוצץ בתחנה המרכזית בבאר שבע

סמאח ומחמוד אבו קוידר (צילום: דוברות השב"כ)
סמאח ומחמוד אבו קוידר (צילום: דוברות השב"כ)

השניים, מחמוד יוסף מחמד אבו קוידר בן ה-24 ואחיו סאמח בן ה-21, נאשמים בקיום מגעים עם גורמי טרור ברצועת עזה ובחו"ל, בהכנת מטעני חבלה ובניסיון להרכיב רקטות על מנת לירות לעבר יעדים בארץ.

כמו כן נעצרו גם שני אזרחים ישראלים יהודים, אחד מהם חייל בצה"ל, החשודים כי סיפקו לאחים אמצעי לחימה שנגנבו מהצבא לכאורה, אשר שימשו להכנת מטעני חבלה. על פי החשד, השניים עשו זאת בתמורה לקבלת סמים מהעצורים האחרים. בחקירתו בשב"כ הודה מחמוד אבו קוידר, שהואשם יחד עם אחיו סאמח, כי היה בכוונתם לבצע פיגועים בבאר שבע, לרבות פיגוע התאבדות בתחנה המרכזית, פיגוע דריסה בבניין "מירס" ופיגוע נגד רכבת ישראל, ביחד עם אחיו.

כדי לבצע את הפיגועים, אמרו בשירות הביטחון, אסף מחמוד מודיעין על היעדים שנבחרו, ואף התעניין באפשרות לרכוש רכב לצורך פיגוע הדריסה. עוד הודה מחמוד כי הכין בביתו מטעני צינור, שאת ההנחיות להרכבתם הוריד מאתרי אינטרנט בהם גלש. השניים פוצצו חלק מהמטענים בשטחים פתוחים, כדי לבחון את יעילותם, ובשאר התכוון מחמוד להשתמש נגד כוחות הביטחון שיגיעו לפנות את בתי המשפחה הבנויים שלא כחוק בפזורה הבדואית בנגב. הוא גם הודה כי תכנן לייצר רקטות ולשגרן לעבר יעדים בישראל, וכי לשם זה הוא הוריד הנחיות מהאינטרנט ואף רכש חומרים מתאימים לייצורן.

בביתו של מחמוד נתפסו כל האמצעים שהרכיב, ואותרו על מחשבו הנחיות להכנת רקטות ומטענים. לפי פרסום השב"כ מחמוד הודה בכך שרכש תחמושת מחייל צה"ל בשירות סדיר, בתמורה לסמים אותם סיפק לו. השניים אף תכננו לגנוב רובה מהבסיס בו שירת החייל, אך הדבר לא יצא לפועל נוכח הערנות שגילו החיילים בבסיס בו תוכננה הגנבה לצאת אל הפועל. 

בבדיקת המחשב האישי של מחמוד הסתבר כי מחמוד נהג לגלוש באתרי אינטרנט של גורמי ג'יהאד עולמי וכי הושפע מהאידיאולוגיה הקיצונית שבהם. במחשבו נמצא כי צבר חומרי תעמולה, כולל סרטונים המתעדים פיגועים ברחבי העולם. בנוסף לכך, הוא התנדב באתר האינטרנט של ארגון "הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני" מתוך שאיפה לקחת חלק בביצוע פיגועים כנגד ישראל. אחיו הצעיר הודה כי סייע לו  להכין את המטענים, אך טען כי עשה זאת כדי שאלו ישמשו אותם נגד כוחות המשטרה כשיבואו לפנות את ביתו. הוא הודה גם כי סייע לאחיו להטמין את התחמושת הגנובה וכי יחדיו תכננו לגנוב את הרובה.

במערכת הביטחון מדגישים שמדובר בפרשייה חמורה ביותר, שבמסגרתה נחשפו אזרחים ישראלים תושבי הנגב, שתכננו לבצע פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל, נגד אזרחי המדינה ונגד כוחות הביטחון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן