Skip to content

יחימוביץ׳: נתניהו לא רצה שהציבור ידע את האמת

לפי יו"ר מפלגת העבודה במסיבת עיתונאים שכינסה היום, יש שלוש עובדות שנתניהו מנסה להעלים: הראשונה היא שמחירי הדיור עלו ב48%; השניה היא שממוצע ה-OECD עומד על 96 משכורות לרכישת דירה ואילו בישראל צריך 130 משכורות: והשלישית - הפער בין מדד מחירי הדירות לשכר הממוצע, שגדל בתקופתו ב-40%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נתניהו מודאג ובצדק. כל שעה שעוברת הוא נחלש בסקרים ולכן נעשה התעלול השקוף והנואש הזה. יש גבול למידת הולכת השולל ויצירת מציאות דמיונית בה כל הנתונים הקשים ובהם עליית מחירי הדיור כאילו לא היו ולא נבראו. נתניהו לא רצה שהציבור ידע את האמת. האמת מאוד מטרידה את רה"מ בקמפיין הבחירות הזה". כך אמרה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', שקיימה מסיבת עיתונאים יחד עם ח"כ יצחק הרצוג והמועמד איציק שמולי.

מסיבת העיתונאים נאסרה לשידור ולהשמעה ברדיו ובטלוויזיה על ידי ועדת הבחירות המרכזית במסגרת אי השמעת תעמולה על פי חוק. לגבי האינטרנט – הדעות על כך חלוקות.

מסיבת העיתונאים התקיימה בצל נסיונות של הליכוד למנוע ניהול תקין שלה. יחימוביץ' אמרה כי  נתניהו לא רצה שמסיבת העיתונאים שכינסה תתקיים: "הוא פשוט לא רצה שהציבור ידע את האמת. האמת מטרידה את רה"מ בקמפיין הבחירות הזה. יש שלוש עובדות שבעקבותיהן נעשה המינוי הפתטי והלא תקין של כחלון ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל, והן שלוש העובדות המשמעותיות בכהונת נתניהו. הראשונה היא שמחירי הדיור עלו ב-48% בתקופת נתניהו. השניה היא שממוצע ה-OECD עומד על 96 משכורות של שכר ממוצע בהן אפשר לרכוש דירה, ואילו בישראל צריך 130 משכורות.

הרצוג, יחימוביץ ושמולי במסיבת העיתונאים שנאסרה לשידור היום (מקור: אתר העבודה)
הרצוג, יחימוביץ ושמולי במסיבת העיתונאים שנאסרה לשידור היום (מקור: אתר העבודה)

"עובדה שלישית ומאוד משמעותית היא הפער בין מדד מחירי הדירות לשכר הממוצע החודשי, שגדל בתקופתו ב-40%. זאת האמת שנתניהו לא רוצה שתדעו. שלוש תזכורות מרות וקשות לסיבה בגללה אנחנו הולכים לבחירות, ואת זה נתניהו לא רוצה שהציבור ידע, כי הציבור עשוי להיזכר בעובדות.

"זה דבר שהוא בלתי נתפס. אסור לו להמשיך ולכהן בכהונה הזו. מעבר לאופן בו נעשו הדברים מדובר כאן על שני חוקים שהופרו. הראשון שקובע שיו"ר מנהל מקרקעי ישראל יהיה שר השיכון. שנית, המהלך מנוגד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה על מינויים בזמן בחירות. מה נתניהו חושב? שאנשים יאמינו שאחרי שהמחירים עלו ב-48%, מינוי פיקטיבי של כחלון, שהודיע בעצמו שזו משרה חלקית שתבוצע רק אחרי שיחזור מחצי שנה בהרווארד, על זה צריך לשלשל את הפתק של נתניהו לקלפי? מדובר בזלזול באינטליגנציה וגם בפאניקה רבה.

"כמה אפשר להוליך שולל ולייצר ספינים? מדובר בחולשה גדולה של נתניהו. הוא מודאג ובצדק. כל שעה שעוברת הוא נחלש בסקרים מאוד והוא יודע זאת היטב ולכן נעשה התעלול השקוף והנואש הזה. אנחנו מבינים שזו מערכת בחירות אבל יש גבול למידת הולכת השולל ויצירת מציאות דמיונית, בה כל הנתונים הקשים ובהם עליית מחירי הדיור כאילו לא היו ולא נבראו".

הרצוג: 600 אלף שקל לדירה

ח"כ יצחק הרצוג התייחס לתכנית הכלכלית של מפלגת העבודה ולפתרונות שהיא מציגה להדרדרות שחלה בתחום הדיור בשנות שלטונו של נתניהו: "אנחנו מתכוונים לטפל בשני נושאים עיקריים בתחום הדיור- דיור ציבורי לאנשים נזקקים ודיור בר השגה שמיועד לאנשים שרוכשים דירה לראשונה, זוגות צעירים, ועל כך הייתה גם מחאת הקיץ הגדולה.

"הבעיה העיקרית בדיור בר-השגה אלו מחירי הקרקע שגורמים לכך שמחירי הדירות הם כל כך גבוהים. מפלגת העבודה פרסמה תכנית מקיפה עליה עבדו עשרות כלכלנים לבנייה של עשרות אלפי דירות בקרקע במחיר אפס כי מדובר בקרקעות ציבוריות המגיעות לציבור ולכן יתאפשר דיור בר השגה ב-600 אלף שקל לדירה למשפחות צעירות.

"הנושא השני קשור לדיור בר השגה והוא המשכנתאות. בתקופת נתניהו נטרלו לחלוטין את האפשרות לקבל משכנתא מסובסדת כך שהתשלום יהיה סביר עבור זוגות צעירים, והשוק היום השוק פרוע לחלוטין. התכנית שלנו עוסקת בכל המרכיבים האלו. בראייה חברתית, התוכנית שלנו לדיור הציבורי עוסקת בחיסול תור הממתינים, שממתינים שנים לדיור ציבורי, הן בבניית דיור ציבורי והן באפשרות של סבסוד של דירות חדשות של דיור ציבורי כך שאנשים יוכלו להפוך לאנשים עם נכס. אנחנו מאמינים שהתכנית תיתן את הפתרון ולא הבלוף של נתניהו והמינוי המלאכותי שאנחנו עוסקים בו".

שמולי: המחאה קמה על הדיור

המועמד ברשימת העבודה לכנסת, איציק שמולי, התייחס לסיבה המרכזית שבעקבותיה יצא הציבור לרחובות במחאת הקיץ הגדולה שידעה ישראל: "בשיא עצמתה המחאה דברה על צדק חברתי כמושג כולל, עבור אנשים שיוצאים לצבא, לשוק העבודה, משלמים מיסים, אך בסוף חשים שהצרכים שלהם לא נספרים. הסמל של המחאה החברתית היה בעיית הדיור. הבעיה לא נפתרת. מאז כהונת נתניהו מחירי הדיור עלו בעשרות אחוזים ומי שציפה שממשלת נתניהו תטפל באופן אחראי בבעיה התאכזב.

"החשש הגדול שלנו כצעירים זה לא רק שהדירה הולכת ומתרחקת אלא האם מישהו בממשלת נתניהו רוצה בכלל להתמודד עם העניין? אני בטוח שהמון ישראלים קמו הבוקר ושאלו עצמם איך הם ישלמו את שכר הדירה. אנחנו מבקשים מהישראלים מחר כשהם הולכים להצביע, להצביע קודם כל לפי השאלה הזו – איזו מפלגה תקדם באמת את פתרונות הדיור ותתמודד עם השאלות החברתיות כלכליות של מדינת ישראל".

"כחלון הוא האיש הנכון במקום הנכון". נתניהו. (צילום: באדיבות מטה הבחירות של הליכוד)
"כחלון הוא האיש הנכון במקום הנכון". נתניהו. (צילום: באדיבות מטה הבחירות של הליכוד)

ראש הממשלה נתניהו הגיב על הביקורת בנוגע למינוי השר כחלון: "כחלון הוא האיש הנכון במקום הנכון. נוריד את מחירי הדירות כפי שעשינו בסלולר. כשמצביעים למפלגת שלטון גדולה, מצביעים עבור ירושלים מאוחדת, עבור כלכלה חזקה ועבור הכוח להוריד את מחירי הדירות".

שר התקשורת והרווחה, משה כחלון – שסייר ביחד עם ראש הממשלה בירושלים – אמר: "בגיבוי של הממשלה ושל ראש הממשלה, נבצע את הרפורמות בקרקעות ובשוק הנדל"ן, כמו בסלולר. נתאם הכול מול בנק ישראל והאוצר, נעשה זאת באחריות גדולה. זה דבר שניתן לעשות, והתחלנו אותו כבר בקדנציה האחרונה ונמשיך בזה בממשלה הבאה, שאני מקווה שתהיה גדולה וחזקה, שלא תהיה נתונה לסחטנות. זו הסיבה שאנחנו צריכים ליכוד גדול וחזק."

1 Comment

  1. דוד
    22 בינואר 2013 @ 0:42

    כחלון הוא אולי האיש הנכון במקום הנכון הבעיה היא שמי שממנה אותו אינו האיש הנכון במקום הנכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן