Skip to content

ליברמן: "נשמח להיפגש עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים"

נתניהו בהתייחסות ראשונה מאז אמש, לקואליציה האפשרית: "הציבור רוצה שארכיב ממשלה שתחולל שלושה שינויים גדולים בתחום הפנים: הגברת השוויון בנטל, דיור בר השגה ושינויים בשיטת הממשל". אביגדור ליברמן, בעמוד הפייסבוק שלו, מאותת גם על העדפתו הקואליציונית - לפיד ובנט - ומסמן את השוויון בנטל כדבר הראשון שבו צריכה הממשלה לטפל בנושאי הפנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אביגדור ליברמן, מספר 2 בליכוד ביתנו, משדר נכונות למו"מ מיידי עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים ודורש להחיל את "החוק הנורווגי", כדי לאפשר לשרים להתרכז בעבודתם בממשלה. ליברמן גם רומז כי הוא מעדיף את לפיד ובנט בקואליציה הבאה ואומר כי הממשלה הבאה חייב להתמקד בנושאי הפנים ובראשם, השוויון בנטל.

במקביל, גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב ומשדר ביטחון בהמשך כהונתו כראש ממשלה. היום בצהריים השמיע הצהרה קצרה שבה כיוון את דבריו, בעיקר לאוזניו של יאיר לפיד.

"קמים לבוקר שאחרי הבחירות עם מסר ברור מהציבור: הציבור בישראל רוצה שאמשיך להנהיג את המדינה", אמר נתניהו בצהריים. "הציבור רוצה שארכיב ממשלה שתחולל שלושה שינויים גדולים בתחום הפנים: הגברת השוויון בנטל, דיור בר השגה ושינויים בשיטת הממשל", אמר ראש הממשלה. "אני בא עכשיו מפגישה ממושכת עם שותפי אביגדור ליברמן. סיכמנו שבנוסף לאחריות ביטחונית ומדינית, אנחנו נמקד את השיחות להרכבת הממשלה בשלושת העקרונות הללו. אנחנו רוצים להרכיב ממשלה רחבה ככל האפשר, שתביא את בשורת השינויים הללו לעם ישראל, לכל אזרחי ישראל".

ליברמן, בעמוד הפייסבוק שלו, התייחס לנושא בהרחבה רבה יותר: "הכרעת הבוחר מחייבת את הממשלה הבאה להתמקד בנושאי פנים ובראשם השוויון בנטל, שינוי שיטת הממשל ודיור בר השגה", כתב ליברמן. "בתחום המדיני, במידה והפלסטינים יודיעו שהם מוכנים להיפגש ולדון בחידוש המו"מ, אנו נשמח להיפגש עמם, כמובן ללא שום תנאים מוקדמים כגון: הקפאת בניה ביו"ש ובירושלים או תנאים אחרים. על מנת להבטיח את יכולת המשילות ואת יציבות הממשלה שתקום, יש להנהיג באופן מיידי עם הקמת הממשלה את ה'חוק הנורווגי' שיאפשר גם לשרי הממשלה וגם לחברי הכנסת למלא את תפקידיהם על הצד הטוב ביותר".

אביגדור ליברמן, מספר 2 בליכוד ביתנו, משדר נכונות למו"מ מיידי עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים ודורש להחיל את "החוק הנורווגי", כדי לאפשר לשרים להתרכז בעבודתם בממשלה. ליברמן גם רומז כי הוא מעדיף את לפיד ובנט בקואליציה הבאה ואומר כי הממשלה הבאה חייב להתמקד בנושאי הפנים ובראשם, השוויון בנטל. "הכרעת הבוחר מחייבת את הממשלה הבאה להתמקד בנושאי פנים ובראשם השוויון בנטל, שינוי שיטת הממשל ודיור בר השגה", כותב ליברמן. "בתחום המדיני, במידה והפלסטינים יודיעו שהם מוכנים להיפגש ולדון בחידוש המו"מ, אנו נשמח להיפגש עמם, כמובן ללא שום תנאים מוקדמים כגון: הקפאת בניה ביו"ש ובירושלים או תנאים אחרים. על מנת להבטיח את יכולת המשילות ואת יציבות הממשלה שתקום, יש להנהיג באופן מיידי עם הקמת הממשלה את ה'חוק הנורווגי' שיאפשר גם לשרי הממשלה וגם לחברי הכנסת למלא את תפקידיהם על הצד הטוב ביותר". ליברמן גם מודה בדבריו לכל מצביעי "הליכוד – ישראל ביתנו" ולכל הפעילים והמתנדבים. "בזכותכם 'הליכוד-ישראל ביתנו' היא המפלגה הגדולה בכנסת ונרכיב גם את הממשלה הבאה בראשות בנימין נתניהו", כותב ליברמן. "תודה אישית מיוחדת אני שולח לתושבי נוקדים, שהוכיחו שוב ש'ביתי הוא מבצרי' ועל אף המאבק הקשה מול הבית היהודי ועוצמה לישראל, נתנו את הבכורה לרשימת הליכוד – ישראל ביתנו". לבסוף מברך ליברמן גם את יאיר לפיד ואת נפתלי בנט על הצלחתם והישגיהם בבחירות." אנו נמשיך להנהיג את מדינת ישראל באחריות ובביטחון", הוא אומר. בינתיים מנסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרבע את המעגל ולעשות מאמץ להרכיב ממשלה שבה יכהנו גם "שותפיו הטבעיים" וגם מפלגתו של לפיד - ואולי עוד מפלגות. נתניהו שוחח הלילה עם ראשי ש"ס אריה דרעי ואלי ישי – וכבר מחר ייפגש עם ישי לתחילת המשא ומתן הקואליציוני. הוא שוחח אמש גם עם חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה, בירך אותו על הישגה של מפלגתו בבחירות והודיע לו על כוונתו לפתוח במשא ומתן על כניסת "יהדות התורה" לקואליציה. הראשון אתו שוחח נתניהו היה יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד. "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל", אמר לו נתניהו. עם זאת, טרם נקבעה פגישה ביניהם. מעורבותו של נשיא המדינה, שיטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, תחל רק בשבוע הבא. הנשיא יוצא מחר לביקור בן שלושה ימים, שתוכנן מראש, בשוויץ, כדי להשתתף במהלך סוף השבוע בוועידה הכלכלית השנתית בדאבוס. רק עם שובו, בתחילת השבוע הבא, יחל פרס בהיערכות לקראת ההחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה. התייעצויות נציגי המפלגות עם הנשיא, לקרא הרכבת המשלה, אמורות להיפתח באופן רשמי ביום רביעי הבא.
ליברמן: קודם כל שוויון בנטל (צילום: דן בר דוב)

ליברמן גם מודה בדבריו לכל מצביעי "הליכוד – ישראל ביתנו" ולכל הפעילים והמתנדבים. "בזכותכם 'הליכוד-ישראל ביתנו' היא המפלגה הגדולה בכנסת ונרכיב גם את הממשלה הבאה בראשות בנימין נתניהו", כותב ליברמן. "תודה אישית מיוחדת אני שולח לתושבי נוקדים, שהוכיחו שוב ש'ביתי הוא מבצרי' ועל אף המאבק הקשה מול הבית היהודי ועוצמה לישראל, נתנו את הבכורה לרשימת הליכוד – ישראל ביתנו". לבסוף מברך ליברמן גם את יאיר לפיד ואת נפתלי בנט על הצלחתם והישגיהם בבחירות." אנו נמשיך להנהיג את מדינת ישראל באחריות ובביטחון", הוא אומר.

בינתיים מנסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרבע את המעגל ולעשות מאמץ להרכיב ממשלה שבה יכהנו גם "שותפיו הטבעיים" וגם מפלגתו של לפיד – ואולי עוד מפלגות. נתניהו שוחח הלילה עם ראשי ש"ס אריה דרעי ואלי ישי – וכבר מחר ייפגש עם ישי לתחילת המשא ומתן הקואליציוני. הוא שוחח אמש גם עם חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה, בירך אותו על הישגה של מפלגתו בבחירות והודיע לו על כוונתו לפתוח במשא ומתן על כניסת "יהדות התורה" לקואליציה.

הראשון אתו שוחח נתניהו היה יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד. "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל", אמר לו נתניהו. עם זאת, טרם נקבעה פגישה ביניהם.

מעורבותו של נשיא המדינה, שיטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, תחל רק בשבוע הבא. הנשיא יוצא מחר לביקור בן שלושה ימים, שתוכנן מראש, בשוויץ, כדי להשתתף במהלך סוף השבוע בוועידה הכלכלית השנתית בדאבוס. רק עם שובו, בתחילת השבוע הבא, יחל פרס בהיערכות לקראת ההחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה. התייעצויות נציגי המפלגות עם הנשיא, לקרא הרכבת המשלה, אמורות להיפתח באופן רשמי ביום רביעי הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן