Skip to content

מכתב קטן וגלוי לשלי יחימוביץ' וליאיר לפיד

הדרך היחידה לשנות את המצב החברתי-כלכלי, וגם המדיני, של ישראל, היא בישיבה בתוך הממשלה ולא מחוצה לה. לכן, אם תצליחו להקים ממשלת מרכז-שמאל זה יהיה נפלא. כי אם לא, אם נשב כולנו באופוזיציה - כוחו של הגוש עלול להישחק שוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אילן שיינפלד
אילן שיינפלד

זה שאני מתעב את נתניהו, זו עובדה ידועה. זה שתמכתי בשלי לאורך כל הדרך, מהפריימריז ועד הנה, גם זו עובדה ידועה. ועכשיו, וליתר דיוק כבר מאתמול בלילה, אני שובר את הראש, כמו הרבה ישראלים אחרים, מה אפשר לעשות כדי לא למסמס את ההישג הזה, של הדור הצעיר והמחאה החברתית.

התקווה הראשונה שלי, כמובן, היא שתצליחו למצוא מכנה משותף ביניכם, יאיר, שלי וציפי, יחד עם מופז ועם מרצ, וגם עם ש"ס או עם בנט, ותגיעו לנשיא בהמלצה משותפת על ראש או ראשת ממשלה מן המרכז-שמאל. הלוואי וזה יקרה.

במידה שזה לא יקרה, לא תהיה לכם ולנו ברירה אלא להצטרף לממשלת נתניהו, בתנאים ובסייגים מרובים.

יאיר, אם אתה נכנס לממשלה, שנתניהו עומד בראשה, חשוב מאוד שלא תיתן לו לדרוס אותך, למסמס את ההישג האדיר שלך ושל אנשיך, שתתבע את תפקיד סגן ראש הממשלה ו/או כל תפקיד אחר, שיכין אותך לקדנציה הבאה.

יאיר לפיד (צילם: דן בר-דוב)
יאיר לפיד. אל תיתן לנתניהו לדרוס אותך (צילם: דן בר-דוב)

שלי, במידה שלא תצליחו להקים ממשלת מרכז-שמאל, אני חושב שעליך להרהר היטב בהודעתך, לפני הבחירות, שלא תשבי בממשלת נתניהו.

שוב, אני מתעב את האיש ואת דרכו. אבל אני גם ריאלי. ואני לא רוצה שיקרה לך מה שקרה לציפי לבני, שאמנם הצליחה להשיג כמה מנדטים בבחירות האלה, בתוך חודשיים בלבד מאז חזרה לזירה, שזה יפה. אבל את רוב המנדטים שלה שחקה, כשבחרה לשבת באופוזיציה ולא להיכנס לממשלת נתניהו בסיבוב הקודם.

אסור לך להישאר מחוץ לממשלה, שלי, כי אם תעשי כן, תשחקי את האמון שנתנו בך כל כך הרבה אנשים, בעיקר צעירים, שזו הייתה טבילת האש הראשונה שלהם בפוליטיקה, ואת עלולה למצוא את עצמך בקרב על יו"רות העבודה, ומול ניסיון הדחה, מהר מאוד. וזה יהיה אסון לכל מי שבחר בך, והלך איתך כל הדרך, ומאמין בדרכך.

שלי יחימוביץ' (צילמה: ציפי מנשה)
שלי יחימוביץ'. אסור לך להישאר מחוץ לממשלה (צילמה: ציפי מנשה)

הדרך היחידה לשנות את המצב החברתי-כלכלי, וגם המדיני, של ישראל, היא בישיבה בתוך הממשלה ולא מחוצה לה. לכן, אם תצליחו להקים ממשלת מרכז-שמאל זה יהיה נפלא. כן. גם במחיר צירוף אחת המפלגות הערביות לממשלה, או במחיר התפשרות חלקית בנוגע לגיוס החרדים לצבא והחלוקה בנטל.

אבל אם לא תצליחו, היכנסי לממשלה. חשקי יחד עם יאיר וציפי את נתניהו כך, שלא תהיה לו ברירה אלא לבצע את השינויים המפליגים הדרושים בדרכו עד הנה, ויחד אולי תצליחו לעורר בו את האומץ לשנות מה שלא העז לשנות עד עכשיו.

כי אם לא, אם נשב כולנו באופוזיציה, כוחו של הגוש עלול להישחק.

ואחרי כן אהוד אולמרט יחזור, בתקווה שינוקה מרוב הפרשיות שדבקו בו, והכול ישתנה מחדש.

אל תבזבזו את כוחו של מעמד הביניים, אל תסתפקו בישיבה באופוזיציה, עשו כל מה שאפשר כדי לשבת יחד בממשלה אחת.

[related-posts title="מאמר קודם מאת אילן שיינפלד"]

4 Comments

  1. Omessi
    26 בינואר 2013 @ 14:43

    דמוקרטיה? תלוי איך אתה רואה ורוצה אותה.
    בגדול, יש לנו שתיים:
    [1] דמוקרטיה זה להצטרף לממשלה ולמנהיג שחושבים ופועלים אחרת ממך, העיקר להיות סמוך לשולחן.
    [2] דמוקרטיה זה לשרת את הציבור מהאופוזיציה (ע"ע מנחם בגין).

    ואני, האזרח הקטן והעני ממעש, לא מפחד, משום מה, מדמוקרטיה [2],
    אפילו אם מצביעים טריים וחסרי ניסיון עלולים לקבל רושם לא נכון, אפילו דיכאון, מדמוקרטיה…

  2. sofar
    24 בינואר 2013 @ 18:09

    אילן, אני מבין אותך ודי מזדהה עם דיעותיך, אבל המהות של ביבי זה לעבוד על אנשים, ולשקר בלי סוף. היחיד שביבי לא משקר לו הוא ליברמן, אבל אין צורך לשקר לו: ליברמן גם כך זורם עם נתניהו.
    לדעתי, אם "יש עתיד" לא יתגמשו על עקרונותיהם – לא יהיה להם מרחב פעולה בממשלה. הם ייכנסו וייצאו – ממש כמו קדימה לפני חצי שנה.
    טועה יאיר לפיד שאומר:"לא אהווה גוש חוסם יחד עם חנין זועבי"… הם לא ביחד בגוש החוסם, אלא פשוט לרגע אחד מטרותיהם מצטלבות.
    גרוע יותר יהיה אם ביבי יצליח לסובב אותו בכחש, בדיוק כמו שעשה לאביו המנוח טומי לפיד.
    אז "יש עתיד" תהפוך ל"יש עתיד על זמן שאול".

  3. אורן
    24 בינואר 2013 @ 11:40

    משך כל העשור האחרון, בו נשחק מעמד הביניים וניתנו הטבות מפליגות לכת לבודדים, ישבה העבודה בכל הממשלות ותמכה במהלכים הכלכליים.
    אי אפשר ללכת עם ולהרגיש בלי. נתניהו ישב עם 12 מנדטים באופוזיציה כאלטרנטיבה שלטונית, ואז חזר. מי שיש לו דרך לא צריך לחשוש מהאופוזיציה.

  4. בני תומך עבודה
    23 בינואר 2013 @ 21:16

    אני מבין את רצונתיך אך יש כמה גורמים שימנעו כניסה לממשלת ביבי 1)שלי הצהירה שלא תכנס לממשלת ביבי ,איך תראה ואיך תהיה תדצמיתה כמי שמזגזגת 2)ה ד נ א של ביבי הוא קפיטלזם ומה עמדת שלי :סוציאל דמוקרט ,ההפך ואתה מצפה שהוא ישנה את עמדותיו העקרוניות ??אם כך אתה תמים .גם מהאופוזיציה אפשר לפעול לראייה שלי חוקקה 40 חוקים חברתיים ויותר עם עזרה מחיים כץ ליכוד ודב חנין (אתה יודע מאיפןא ).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן