Skip to content

בכוונת המדינה לבצע הנפקה דולרית בשווקים הגלובליים

כך מסרה מיכל עבאדי-בויאנג'ו, החשבת הכללית במשרד האוצר. ההנפקה תיהיה לשני טווחים: 10 שנים ו-30 שנה. הבנקים שנבחרו כחתמים הינם ברקליס קפיטל, גולדמן זקס וסיטי בנק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, החשבת הכללית במשרד האוצר, הודיעה היום על כוונת המדינה לבצע הנפקה דולרית לשני טווחים: של 10 שנים ו-30 שנה. ביצוע ההנפקה תלוי בתנאי השוק. כ-18% מהחוב הממשלתי הינו במטבע זר.

בינואר 2012 הנפיקה המדינה סכום של 1.5 מיליארד דולר לטווח של כ-10 שנים. בשנת 2010 הנפיקה המדינה סכום של 1.5 מיליארד אירו לטווח של 10 שנים.

ביצוע של הנפקות גלובליות נהוג על ידי מדינות רבות וגם על ידי מדינת ישראל, במטרה ליצור עקום יחוס במטבע זר, להרחיב את בסיס המשקיעים באג"ח של המדינה ולהגביר את המודעות לכלכלת ישראל, תוך ניצול רמת התשואות הנמוכה כיום בשווקים.

לפני כשבועיים ביצעה היחידה לניהול החוב בחשב הכללי סדרת פגישות עם משקיעים זרים בארה"ב ואירופה, בראשות יהלי רוטנברג, סגן בכיר לחשבת הכללית, יחד עם מנהל החוב הממשלתי גיל כהן ונציגת האוצר בניו יורק, סיגלית סייג, כחלק מתכנית קשרי המשקיעים.

הבנקים שנבחרו לשמש כחתמים הינם ברקליס קפיטל, גולדמן זקס וסיטי בנק.

מדינת ישראל מדורגת A1/A+/A על ידי Fitch/S&P/Moody's עם תחזית דירוג יציבה לאחר שבספטמבר 2011 עלה דירוג המדינה על ידי S&P.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן