Skip to content

אלביט מציגה מצלמת חלל חדשה

בכנס החלל השמיני על שם אילן רמון מציגה חברת "אלביט" מצלמות חלל חדשות וצילום היפר-ספקטרלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "אלביט מערכות" מציגה בכנס החלל הבין-לאומי השנתי על שם אילן רמון, שנפתח היום, מגוון מצלמות חלל, חיישנים מתקדמים ואמצעי תקשורת לוויינית. במוצגים: מצלמת החלל "יופיטר" המאפשרת הבחנה בעצמים בגודל 50 סנטימטר מגובה שיוט של 600 קילומטר; צילום היפר-ספקטרלי, המאפשר זיהוי חומרים מהחלל; מצלמת "נפטון" המספקת רזולוציה של 70 סנטימטר משיוט בגובה 500 קילומטר, וכן אמצעים מתקדמים לתקשורת לוויינית.

מצלמת החלל "יופיטר" נבחרה לאחרונה עבור לוויין הצילום OPTSAT 3000, במסגרת עסקת רכש הגומלין של משרד הביטחון עם איטליה בעקבות רכישת מטוסי האימון החדשים של חיל האוויר הישראלי. יופיטר, מצלמת החלל מהדור החדש, בעלת ביצועים משופרים בהשוואה למצלמות החלל הקודמות והיא מיועדת ליישומים צבאיים ואזרחיים. כושר ההפרדה של המצלמה מאפשר הבחנה בעצמים בגודל 50 סנטימטר מגובה שיוט של 600 קילומטר.

מצלמת החלל יופיטר

המצלמה עברה בדיקות מתקדמות במעבדת החלל הלאומית "דניאל", השוכנת באתר החברה הבת "אלאופ" בנס ציונה, הכוללת בין היתר חדרים נקיים, חדר חושך ותא ואקום תרמי. בהקמתה של המעבדה הושקעו עשרות מיליוני שקלים במימון משותף של משרד הביטחון ושל אלביט מערכות, לשירות הצרכים הרלוונטיים של תוכניות החלל הישראליות במהלך העשורים הבאים.

צילום היפר-ספקטרלי

בין היכולות המתקדמות אשר מציעה החברה בפרויקט אחר היא יכולת הצילום ההיפר-ספקטרלי (ספקטרלי – הקשור לספקטרום, כלומר קשת הצבעים) החדשנית והייחודית, המאפשרת לצלם תא שטח ביותר ממאתיים אורכי גל ספקטראליים שונים בו-זמנית, ולעקוב אחר ה"חתימה" הספקטרלית של החומר המצולם, המאפשרת זיהוי של החומר ברמת סמך גבוהה, כי לכל חומר ישנה חתימה הייחודית לו.

מצלמת החלל נפטון נמצאת בשימוש בלוויין ארוס B, המשייט בחלל יותר מחמש שנים. המצלמה המתקדמת מספקת רזולוציה של 70 ס"מ משיוט בגובה 500 ק"מ.

[related-posts title="עוד על כנס החלל:"]

במשך הכנס יוצגו גם דגם "מישור מוקד" ודגם "המראה הראשית", על מנת להמחיש את פעילות המצלמה ואת יכולתה לספק צילום איכותי ברזולוציה גבוהה ובשטחי פנים רחבים במיוחד, על אף הגובה הרב ותנאי הסביבה הקיצוניים בחלל.

מצלמות אלאופ מאופיינות ביחס ביצועים/משקל מהמובילים בעולם, בין היתר בזכות פיתוח יכולת הורדת משקל משמעותית באלמנטים של המצלמה, כדוגמת המראות.

כמו כן מוצג בכנס הפתרון הצבאי המתקדם לתקשורת לוויינית בתנועה ELSAT2100, המאפשר העברת נתונים בקצב גבוה על גבי פס רחב, בהתאם לדרישה ההולכת וגוברת בשדה הקרב המודרני להעברת מולטימדיה אינטר-אקטיבית באמצעות לוויין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן