Skip to content

חיסון לכל סוגי השפעת – אולי בעוד שלוש שנים

מנכ"ל חברת "ביונדווקס", ד"ר רון בבקוב: עד עכשיו בוצעו ארבעה ניסויים קליניים מוצלחים על 440 בני אדם. הניסויים הצביעו על כך שהחיסונים בטוחים לשימוש בכל קבוצות הגיל. הקשיש ביותר, שעבר את הניסוי בהצלחה, היה בן 91 וללא תופעות לוואי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החיסון האוניברסאלי לכל סוגי השפעת, שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים בחברת "ביונדווקס" הישראלית, עשוי להיות בעוד כשלוש שנים על המדפים. זאת, לאחר שהחברה הישראלית תמצא לה שותפים ו/או משקיעים בהמשך פיתוחו של החיסון.

מטרת החיסון: לאפשר התגברות על מגבלות החיסונים העונתיים הקיימים כיום. חברת "ביונדווקס"  מפתחת חיסון המבוסס על המכנה המשותף לכל הוירוסים של השפעת, ולכן החיסון יכול להפעיל את המערכת החיסונית כנגד כל הוריאציות הקיימות והעתידיות של וירוס השפעת. כאשר יושלם הפיתוח, די יהיה להתחסן פעם בארבע-חמש שנים בחיסון הזה.

פרופ' רות ארנון. על מחקריה מבוסס החיסון האוניברסלי (צילום: מכון ויצמן למדע, ויקימדיה)
על מחקריה מבוסס החיסון האוניברסלי. פרופ' רות ארנון (צילום: מכון ויצמן למדע, ויקימדיה)

הפיתוח מבוסס על מחקר שערכה כלת פרס ישראל, פרופ' רות ארנון (כיום נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים) במשך יותר מ-15 שנה במכון ויצמן – ונמשך בחברת "ביונדווקס" שהוקמה בשנת 2005. מחקריה של פרופ' רות ארנון שמשו בסיס גם לפיתוח תרופת הקופקסון נגד הטרשת הנפוצה.

מנכ"ל חברת "ביונדווקס", ד"ר רון בבקוב, אמר הבוקר ל"מגפון" כי החברה ביצעה עד עכשיו ארבעה ניסויים קליניים מוצלחים בבני אדם, שבהם השתתפו 440 בני אדם. הניסויים הצביעו, לדבריו, על כך שהחיסונים בטוחים לשימוש בכל קבוצות הגיל. הקשיש ביותר, שקיבל פעמיים את החיסון במהלך הניסויים, היה בן 91 – ולחיסון לא היו כל תופעות לוואי.

לדבריו, כיום עסוקה החברה בגיוס כספים למימון המשך הניסויים הדרושים ונמצאת במגעים עם רשויות אמריקניות ואירופיות ועם חברות בחו"ל – כדי לעניין אותן בשיתופי פעולה.

"תוך שנה-שנה וחצי ניכנס לשיתופי פעולה משמעותיים", אומר ד"ר בבקוב. "יחד עם שיתופי הפעולה יבואו גם מענקי מחקר. ברגע שניכנס לשיתופי פעולה משמעותיים – הדרך עד למדפים בשוק החופשי תהיה קצרה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן