Skip to content

השב"כ וצה"ל חשפו תשתית טרור שתכננה חטיפת חייל למיקוח

במסגרת החשיפה התגלתה דירת מסתור בה תכננו הטרוריסטים להסתיר את החטוף. החוליה תכננה להסתייע באזרח ישראלי שישמש כנהג בעת הפיגוע. במהלך החשיפה נתגלו כלי נשק רבים ותחמושת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

(צילומים: באדיבות השב"כ)
(צילומים: באדיבות השב"כ)

לבית המשפט הצבאי ביהודה הוגשו לאחרונה כתבי אישום נגד חברי תשתית טרור, פעילי חמאס, בגין חברות בהתאחדות בלתי מותרת וביצוע עבירות בנשק, קיום מגע עם ארגון עוין וקשירת קשר לחטיפת חייל. כך הותר היום (חמישי) לפרסום. מהמידע שנמסר עולה כי השב"כ' בשיתוף עם צה"ל, חשף וסיכל בחודשים האחרונים תשתית טרור של הזרוע הצבאית של חמאס באזור חברון.

התשתית פעלה להקמת מפקדה אזורית לצורך שיקום הפעילות הצבאית של הארגון באזור, בדגש על ביצוע חטיפה לצורך מיקוח על שחרור אסירים. במסגרת סיכול התשתית נעצרו והועברו לחקירת שב"כ כ-20 פעילים, רובם ככולם פעילי חמאס מוכרים, שריצו תקופות מאסר בכלא בישראל על רקע פעילות טרור.

בין שלושת הבולטים ביניהם, ראש התשתית שנחשפה, נביל טאלב מחמד עואודה, כבן 32, תושב העיירה דורא שבדרום הר חברון. כלוא לשעבר על רקע מעורבות בפעילות טרור וסיוע למבוקשים; האחראי על העברת אמצעי לחימה לפעילים, מחמוד מחמד מחמוד אבו ורדה, 34, תושב הכפר פוואר שבדרום הר חברון, כלוא לשעבר על רקע מעורבות בטרור; וטארק עזיז עיסא גרייב, 35, תושב הכפר תרקומיא שבהר חברון, ששימש כשליח של התשתית לחו"ל.

מחקירתם בשב"כ עולה, כי התשתית עמדה בקשר עם גורמי חמאס בחו"ל לצורך קבלת סיוע, הנחיות ומימון. עיקר הקשר לחו"ל התנהל מול חוסאם בדראן, ממשוחררי עסקת שליט, אשר נשפט בשנת 2004 ל-17 שנה על מעורבותו בביצוע פיגועי תופת במהלך האינתיפאדה, ועם שחרורו (במסגרת העסקה) באוקטובר 2011, גורש לקטר. את הקשר מולו ניהל טארק גרייב, המוזכר לעיל, בהנחיית נביל עואודה ומחמוד אבו ורדה.

עוד עלה בחקירות, כי תכלית ההתארגנות הייתה ביצוע פעילות טרור, בדגש על  ביצוע פיגוע חטיפה למיקוח על שחרור אסירים. במסגרת זו, הפעילים כבר החלו בתכנון פיגוע חטיפה, תוך שקילת האפשרות לאתר דירת מסתור ולהסתייע באזרח ישראלי אשר ישמש כנהג במהלך הפיגוע. במסגרת החקירות הוסגרו אמצעי לחימה רבים שהיו ברשותם של חברי התשתית, לרבות יותר מעשרה כלי נשק מסוגים שונים, שהיו אמורים לשמשם לפעילות המתוכננת.

נשק שנתפס ברשות החוליה (צילום: השב"כ)
נשק שנתפס ברשות החוליה (צילום: השב"כ)

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן