Skip to content

סדנאות אמן של השפים הצרפתיים למדריכי קולינריה ישראליים

במסגרת שבוע הגסטרונומיה הצרפתית המתקיים בימים אלה בישראל, מגיעים ארבעה שפים צרפתים עטורי כוכבי משלן להעביר סדנאות בישראל. שיתוף הפעולה בין ממשלות ישראל וצרפת נועד לקדם את התיירות בין המדינות, להחליף ידע ולהעלות את רמת המוצר התיירותי הישראלי, בדגש על שדרוג המוצר הגסטרונומי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התיירות יקיים השבוע סדנאות אמן למדריכים ישראליים ממוסדות קולינריים מובילים, עם ארבעת השפים, עטורי כוכבי משלן, המגיעים מצרפת: Christophe Dovergne , Christopher Hache, Damien Piscioneri ו- Thierry Marx.

סדנת קונדיטוריה תועבר על ידי השף קונדיטור דמיין פיסיונרי
סדנת קונדיטוריה תועבר על ידי השף קונדיטור דמיין פיסיונרי

בהמשך להסכם שיתוף הפעולה בין שר התיירות של ישראל, סטס מיסז'ניקוב, לבין שר התיירות הצרפתי, פרדריק לפברה, שנחתם בביקורו של האחרון בישראל במרץ 2012, יתקיים השבוע שבוע גסטרונומיה צרפתית בישראל, במסגרתו יערוך משרד התיירות סדנאות אמן ייחודיות, שמטרתן שיפור המוצר התיירותי הישראלי.

בכל סדנה ישתתפו עד 40 מדריכים ממוסדות לימוד ישראלים וביניהם דן גורמה (חיפה), רימונים (טבריה), תדמור, אוניברסיטת בן גוריון באילת, תיכונים של משרד התמ"ת ומשרד החינוך וכן שפים מרשתות המלונאות המובילות בישראל וביניהן פתאל, ישרוטל, הילטון, דן, רימונים ועוד.

ארבע הסדנאות יתקיימו ביום חמישי ה-7 בחודש בעלות כוללת של כ-25 אלף שקל. בתדמור בהרצליה יערכו שתי סדנאות: סדנת קונדיטוריה שתועבר על ידי השף קונדיטור דמיין פיסיונרי, וסדנאות בישול צרפתי שיועברו על ידי שף כריסטוף דוברן ושף כריסטופר האש.

במלון שרתון ת"א תועבר סדנת בישול מולקולרי על ידי השף טיירי מרקס. במכון הצרפתי בת"א תועבר הרצאה על יין צרפתי והתאמה בין אוכל ויין על ידי ג'סי בודק וכן מפגש עם מנהלי יקבים מצרפת.

הקולינריה הישראלית כגורם משיכה תיירותי

שיתוף הפעולה בין ממשלות ישראל וצרפת נועד לקדם את התיירות בין המדינות, להחליף ידע ולהעלות את רמת המוצר התיירותי הישראלי, בדגש על שדרוג המוצר הגסטרונומי. משרד התיירות מייחס חשיבות רבה להכשרה מיטבית של ההון האנושי והעוסקים בתיירות כקריירה ברמה בינלאומית.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. "שיתוף הפעולה עם מעצמה קולינרית עולמית דוגמת צרפת מהווה נדבך חשוב בשדרוג המוצר התיירותי" (צילום: ששון תירם)
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. שיפור המוצר התיירותי הישראלי. (צילום: ששון תירם)

אירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית ייערכו בחסות שגרירות צרפת בישראל ובין היתר צפויות להתקיים ארוחות מיוחדות שיבשלו השפים הצרפתים ביחד עם שפים מקומיים במסעדות מול-ים, דלאל, הוטל מונטיפיורי, הסלון, שרתון תל אביב, פרה על הגג, שילה, Kitchen Market ,אידלסון 10 ו Cavalier בירושלים.

כמו כן תתקיים תערוכת צילום "Art & Food" מהפסטיבל הבינלאומי לצילום קולינארי בצרפת, וכן הקרנה של הסרט הצרפתי "הטבחית של הנשיא".

בתוך כך יגיעו נציגים מבית הספר הצרפתי Ferrandi לישראל כדי לחתום על שיתוף פעולה עם בית הספר דן גורמה עליו דובר בביקורים הדדיים של שרי התיירות של ישראל וצרפת בשנה האחרונה.

לדברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הקולינריה הישראלית משביחה ומעשירה את המוצר התיירותי הישראלי ומגדילה את האטרקטיביות שלו בעיני התיירים מהעולם. "שיתוף הפעולה עם מעצמה קולינרית עולמית דוגמת צרפת מהווה נדבך חשוב בשדרוג המוצר התיירותי לטובת התיירים מהבית ומבחוץ", אמר.

כמו כן, בחרה צרפת השנה לראשונה להעמיד דוכן בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM, שתתקיים השבוע בגני התערוכה בתל אביב בימים שלישי-רביעי. היריד מתקיים ביוזמת חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, ובחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל וחברת אל-על.

כ-40 מדינות יציבו דוכן השנה בתערוכה, ביניהן מדינות המציגות השנה לראשונה: פורטוגל, דנמרק, שוודיה, נורבגיה, מולדובה, סלובקיה, קוריאה, הפיליפינים וארגנטינה.

[related-posts title="כתבות נוספות בנושא"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן