Skip to content

מנהל המכס הרוסי מבקר השבוע לראשונה בישראל

מגיעה איתו משלחת בכירה למפגש עבודה עם המכס הישראלי וייצואנים ישראלים. יציג בפני יצואנים וקהילת הסחר בישראל, את תהליכי העבודה מול המכס ברוסיה. היצוא הישראלי לרוסיה בשנת 2012 הסתכם בכמיליארד דולר – עליה של 11% לעומת שנת 2011
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דורון ארבלי. שיחות הסטוריות
דורון ארבלי. שיחות היסטוריות

אנדריי בליינינוב (Belyaninov ),מנהל המכס הרוסי, הגיע לראשונה לישראל לביקור עבודה, בליווי משלחת בכירה, כאורח המכס הישראלי. המשלחת תגיע היום בבוקר למנהל רשות המסים כדי לקדם את קשרי העבודה עם המכס ברוסיה, בהתאם להנחיה של שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ובהמשך לביקור של שר התמ"ת, שלום שמחון, ברוסיה בחודש אוקטובר אשתקד, והסיכום בינו לבין סגן ראש ממשלת רוסיה, ארקדיי דבורקוביץ'.

שיחות מקצועיות בתחום הלבנת הון

היום יתקיימו שיחות מקצועיות עם המכס הישראלי, בהשתתפות מנהל רשות המסים, דורון ארבלי ומנהלי מחלקות בכירים במכס וכן בשיתוף נציגים ממשרדי התמ"ת, החקלאות, הלמ"ס והרשות לאיסור הלבנת הון שבמשרד המשפטים. במהלך הדיונים, יפנה ארבלי לעמיתו בהצעה להגביר את שיתוף המידע בנושא החזקת חשבונות בנק של ישראלים בבנקים ברוסיה ועל פי הצפי, יחתום עם עמיתו הרוסי על מסמך הבנות, הכולל בין השאר הקמת וועדות משותפות, שייבחנו בתקופה הקרובה את מכלול הנושאים הנוגעים לסחר בין המדינות.

סמינר ליצואנים

מחר, יום חמישי, תקיים המשלחת, סמינר מקצועי ליצואנים ולקהילת הסחר שמייצאים או מעוניינים לייצא לרוסיה. במסגרת הסמינר, אשר מאורגן על ידי מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, בשיתוף מינהל המכס, מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, יציג מנהל המכס הרוסי את תהליכי העבודה מול המכס ברוסיה.

היקף הסחר בין רוסיה וישראל

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היקף הסחר בין ישראל לבין רוסיה בשנת 2012 עמד על כ-2.4 מיליארד דולר. היצוא הישראלי לרוסיה בשנת 2012 הסתכם בכמיליארד דולר עם עליה של 11% לעומת שנת 2011, והיבוא מרוסיה ירד בכ-20% ועמד על כ-1.4 מיליארד דולר. בין ענפי הייצוא הישראלי לרוסיה ניתן למצוא את תחום התקשורת, אלקטרוניקה וטכנולוגיות מידע, מוצרי מזון וטכנולוגיות חקלאיות, פרמצבטיקה וציוד רפואי, טכנולוגיות המים, מערכות הגנת המולדת (HLS) ועוד. בין ענפי הייבוא ניתן למצוא יהלומי גלם, מתכות, נפט ומוצרי מזון.

הביקור יסתיים ביום חמישי, ובמהלכו תבקר המשלחת, אשר הינה אורחת של המכס הישראלי, ב"יד ושם", שם יניח מנהל המכס הרוסי זר באוהל יזכור.

פריצת ערוץ הידברות

"אני רואה בביקורו ההיסטורי של מנהל המכס הרוסי בישראל הזדמנות לפתיחת ערוץ הידברות ושיתוף פעולה ישיר בין רשויות המכס במטרה לקדם ולפשט את תהליכי הסחר ההדדי בין המדינות, בין השאר, תוך שימוש באמצעים אלקטרוניים מתקדמים ושידור מידע מקדים מחד ומאידך, לחזק את שיתופי הפעולה בתחום האכיפה ", מסביר דורון ארבלי, מנהל רשות המסים.

דוד חורי, מנהל תחום בכיר יצוא וכללי מקור במינהל המכס מציין, כי "לאור התפתחות הסחר עם רוסיה, אנו עדים לגידול בפעילות יחידות היצוא בבתי המכס בדרישה להנפקת תעודות מכס, המאשרות את נתוני היצוא. בנוסף נדרש היבואן ברוסיה להציג את רשימון הייצוא הישראלי במועד שחרור הטובין. וידוע כי מינהל המכס מפתח את מערכת 'שער עולמי', שתקנה לו כלים טכנולוגיים מתקדמים".

רוסיה שותפת סחר חשובה

סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת, אוהד כהן אומר, כי "רוסיה הנה אחת משותפות הסחר החשובות של ישראל, כאשר היקף היצוא הישראלי לרוסיה בשנת 2012 כבר עבר את מיליארד הדולר. המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת זיהה את הפוטנציאל ופועל במרץ לסייע ליצואנים הישראלים לרוסיה, בהסרת מגבלות הסחר בין המדינות. ביקור מנהל המכס הרוסי בישראל והסמינר בהשתתפותו עם החברות הישראליות, מהווה אחד מהצעדים החשובים בכיוון הזה, כאשר אנו נפעל גם להתנעת מו"מ להסכם אזור סחר חופשי בין המדינות".

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת ברוסיה, אדי שטיינבוק מציין כי: "השינויים במדיניות המכס של רוסיה שחלו בעקבות הקמת איחוד המכסים עם בלארוס וקזחסטאן, לצד הצטרפותה לארגון הסחר העולמי (WTO), מציבים אתגרים רבים לחברות ישראליות. במסגרת הסמינר יוזמנו החברות הישראליות להעלות שאלות ספציפיות, במסגרת פאנל מיוחד, במטרה לקבל מידע ממקור ראשון אודות הדרך היעילה ביותר בעבודה מול המכס הרוסי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן