Skip to content

בריטניה היא צרכנית המבעבעים הגדולה בעולם

צרכני המשקאות בבריטניה ישתו יותר יין מבעבע מאשר כל מדינה אחרת בשנת 2016, בהתאם למחקר שנערך לקראת וינאקספו - תערוכת היין הבינלאומית הגדולה בחודש יוני השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחקר מקיף בנושא צריכת יין בבריטניה, בשיתוף עם המכון למחקר משקאות יין וכהילים, מצא כי בשנת 2016, הבריטים ילגמו יותר מ-126 מיליון בקבוקים בשנה של מבעבעים, קאווה, פרוסקו, נתזים ושאר יינות תוססים תוצרת בית.

העלייה הצפויה ממקמת את בריטניה בראש הטבלה של יבואני יינות מבעבעים, ודוחפת מטה את גרמניה ומיד לאחריה את ארצות הברית.

צרפת מובילה כיום את חבורת המדינות המייצאות יינות מבעבעים לבריטניה, בממוצע של 38 מליון בקבוקים בשנה, ולאחריה ספרד עם 25 מיליון, איטליה עם 19 מיליון, אוסטרליה עם 8.5 מיליון ודרום אפריקה עם 2.5 מיליון בקבוקים תוססים בשנה.

"צרכני היין בבריטניה משנים את התנהגותם, הם שותים פחות, אך משקיעים יותר ביינות איכותיים יותר. בריטניה נותרת שוק מרכזי בעולם עסקי היין", אומר מנכ"ל וינאקספו, רוברט ביינה, המארח את תערוכת היין החשובה בעולם, אשר תיערך בבורדו, צרפת, במהלך חודש יוני הקרוב.

המחקר מצא כי בריטניה עומדת להכפיל את צריכת היין המבעבע תוצרת עצמית (בריטית) לכדי 5.7 מיליון בקבוקים בשנת 2016, כלומר זינוק של 342% בנפח מכירות, מאז שנת 2007.

יין לבן גם תופס את מקומו בשוק הבריטי, ומחקר הוינאקספו מעריך, כי בפעם הראשונה יעקוף כמותית את צריכת היין האדום, ויהווה כ-45% מסך שוק היין בבריטניה בשנת 2016.

מצד אחר, צריכת יין דומם (ללא בועות) נמצאת בירידה זה זמן רב, והמכירות צפויות לצנוח בכ-4.7%, לכדי 120 מיליון ארגזים בשנת 2016.

על אף הירידה, בריטניה היא עדיין צרכנית היין הגדולה בעולם של יין מיובא על-פי ערך, כשמכירות של יינות העוברים את המחיר של 10 פאונד לבקבוק יזנקו ב-13.8%, לכדי 30 מיליון ארגזים במהלך שנת 2016.

מבחינת ייבוא היין לבריטניה, ספרד היא המנצחת הגדולה, כשמכירותיה זינקו ב-21.8% ביחס לשנה קודמה.

מנכ"ל הוינאקספו מעריך את הזינוק הגבוה בצריכת יין מספרד בשל אופנת המנות הספרדיות הקטנות במסעדות בריטניה וכן פתיחתם של עשרות ברי טאפאס ברחבי המדינה. הוא גם ציין, כי צריכת יין ספרדי בתוך ספרד נחלשת, כיוון שהצרכנים נוטים לשים את הדגש על ייצוא מאשר על השוק המקומי.

התמונה באדיבות: Rosen Georgiev, http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן