Skip to content

בלי מראות בחדר השינה

וגם לדאוג שהבית יהיה מואר, התמונות אופטימיות והפרחים טריים. לשמור על סדר וניקיון, להיפטר מדברים שלא משתמשים בהם, ולתקן או לזרוק חפצים שבורים או מקולקלים. מרינה שולמן, מאסטר לפנג שואי, נותנת טיפים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכל ערב בתקופה האחרונה, ילד בן 12, ששמו שמור במערכת, היה נכנס למיטתו ומתלונן שכואב לו הראש. במהלך היום הכול היה בסדר ורק כשהלך לישון התחילו כאבי הראש. אמו המודאגת, שעוסקת באחד מתחומי הטיפול האלטרנטיבי, ניסתה לעזור כמיטב יכולתה, אבל כאבי הראש לפני השינה התמידו. כששמעה שאני עומדת להיפגש עם מרינה שולמן, שלחה לי במייל את תמונת החדר של בנה, אולי שם מקור הבעיה, חשבה.

חדרו של בן ה-12, עם הספירלה האדומה שהייתה תלויה לו מעל הראש
חדרו של בן ה-12, עם הספירלה האדומה שהייתה תלויה לו מעל הראש

מבט אחד בצילום הספיק לשולמן, שהציעה מיד מספר שינויים. החשוב שבהם, אמרה, הוא להעיף לאלתר את הספירלה האדומה שתלויה לילד מעל הראש. "היא גורמת לו לסחרחורת", הסבירה. "זה בדיוק מה שהוא אומר לי, שאיך שהוא נשכב במיטה הראש שלו מתחיל להסתובב", אישרה האם, שכמובן סילקה משם את הספירלה שהילד כל כך אהב. מאז הוא לא מתלונן יותר על כאבי ראש.

"לפעמים אפילו שינוי קטן, יכול לשפר את איכות החיים של דיירי הבית", מסבירה מאסטר לפנג שואי, מרינה שולמן, שקיבלה את תואר המאסטר מהמורה שלה, הגרנד-מאסטר הבינלאומי, ג'וזף יו, אותו היא מייצגת בישראל. "תואר מאסטר בפנג שואי", היא מסבירה "אפשר לקבל רק ממאסטר, ורק אחרי שנים של לימוד, עיסוק בתחום והעברת הידע לתלמידים".

שולמן שעלתה לארץ מרוסיה בגיל 19, התוודעה לפנג שואי ביפן, לשם הגיעה עם בעלה, שקיבל אז מלגה ללימודי מינהל עסקים. בישראל היא למדה אמנות באוניברסיטה העברית בירושלים. בטוקיו, היא לימדה רוסית באוניברסיטה ולמדה שיאצו. בהמשך למדה גם פנג שואי, או פו סוי כמו שהיפנים אומרים.

ההתעניינות שלה באותה אמנות סינית עתיקה, העוסקת ביצירת סביבה בריאה והרמונית, התעוררה כשראתה בטוקיו מגרשים ריקים ובהם חוט אדום. "הסבירו לי שביפן לפני שבונים בית, מזמינים מומחה לפנג שואי שעורך מדידות ומסמן בחוט אדום איפה בדיוק תהיה חזית הבניין, כדי שתיכנס אליו אנרגיה טובה. הרגשתי שאני חייבת ללמוד את זה", היא מספרת.

לפני כ-15 שנה, אחרי 15 שנים ביפן, חזרה עם משפחתה לישראל וחיפשה מאסטר בינלאומי כדי להתקדם בלימודי הפנג שואי. כך הגיעה לג'וזף יו, שחי  בקנדה ומלמד בכל העולם. הוא הציע לה לייצג אותו בישראל, ומאז היא מנהלת כאן את המרכז על שמו, מלמדת פנג שואי ואסטרולוגיה סינית, ומייעצת לאנשים פרטיים, לחברות ולארגונים. גם ברוסיה היא מייצגת אותו, וכבר אירגנה לו מספר סמינרים במוסקווה ובסנט פטרבורג.

טיפים על פי תורת הפנג שואי

  • כשקונים דירה, להשתדל שתהיה עם נוף פתוח – לפחות מהחלון הגדול, או מהמרפסת. שהנוף לא יהיה חסום על ידי בתים אחרים, ושיהיה נעים לעין.
  • לא טוב לגור בקומה ראשונה על עמודים, שמתחתיה חלל, או חניה. הדירה כאילו תלויה באוויר, אין מתחתיה קרקע יציבה. זה עלול לגרום לבעיות שונות, כמו לפגוע בבריאות, בפרנסה, בזוגיות.
  • לא רצוי לגור מול בית קברות, ואם כבר גרים אז לסגור את החלון שפונה לשם. לא טוב לגור גם בקרבת מפעלים, תחנות כוח וכבלי חשמל, בגלל השדות האלקטרומגנטיים. וגם לא טוב לגור מול מזבלה.
  • מרינה והמצפן
    מרינה והמצפן

    הבית צריך להיות מואר. בחדר צפוני, או במקום שאין מספיק אור, טוב לצבוע את הקירות בצהוב לימון ולהשתמש בתאורה מלאכותית נעימה. בית צריך להיות חמים ומזמין. הוא יכול להיות גם בסגנון היי טק, אבל צריך להוסיף לו קצת צבעוניות, בשטיחים, כריות, תמונות. חשוב שהתמונות תהיינה חיוביות, אופטימיות ובצבעים עליזים, שייתנו שמחת חיים. לא לתלות על הקיר משהו מדכא, או מפחיד.

  • חשוב מאוד שהדירה תהיה מסודרת ונקייה. סדר בבית, זה סדר בחיים. לכלוך ובלגאן, זה אנרגיה תקועה. צריך להיפטר מחפצים שלא משתמשים בהם, בגדים, ספרים, כלים. כל מה שלא משמש אתכם יותר, למסור או לזרוק.
  • חפצים שבורים, או מקולקלים, לתקן או לזרוק. כל דבר בבית שלא עובד מסמל משהו שלא עובד בחיים.
  • רצוי להימנע ממראות בחדר השינה, שעלולות לגרום לשינה לא שקטה. לא טוב גם לתלות מראה ממש מול דלת הכניסה, וגם לא מול דלת השירותים.
  • דלת השירותים צריכה תמיד להיות סגורה ומכסה האסלה מורד.
  • בחדר שינה האדם צריך להרגיש בטוח, לכן ראש המיטה צריך להיות תמיד צמוד לקיר. אם המיטה ממוקמת ככה שהרגליים מופנות לדלת, פשוט צריך לישון עם דלת סגורה. כל דבר שתלוי מעל הראש, מפריע לשינה. מנורה או מאוורר תקרה, למשל, עדיף שיהיו תלויים מעל הרגליים ולא מעל הראש.
  • קורות על התקרה, משפיעות לרעה על הבריאות, במיוחד אם הן בחדר השינה, מעל למיטה.
  • בחדרי שינה ובמיוחד בחדרי ילדים להשתדל שיהיו כמה שפחות דברי חשמל, שלא טובים לבריאות בגלל הקרינה. אם לילד יש בחדר מחשב, ללמד אותו לסגור את המחשב לפחות בלילה, לפני שהוא הולך לישון.
  • רצוי לפחות פעם בשבוע לקנות הביתה פרחים, שמביאים אנרגיה של אהבה ושמחה. להקפיד לזרוק אותם כשהם מתחילים לנבול.
  • גם עציצים טוב שיש בבית. זאת אנרגיה טובה וסמל לפריחה. אבל ברגע שהם מתחילים לנבול צריך לסלק אותם מהבית. עציץ צריך להיות בריא מטופח, בלי אבק. עדיף שיהיו לו עלים עגולים וגדולים, ולא שפיציים. לא טוב להחזיק בבית עציץ קקטוס, בגלל הקוצים. גם לא פרחים מיובשים, שהם פרחים מתים. אם כבר יש בבית פרחים מלאכותיים, אז לפחות לנקות אותם מאבק שמביא איתו אנרגיה שלילית.
  • למי שיש אקוואריום, שיקפיד על ניקיונו ועל כך שיהיו בו מים זורמים עם הרבה בועות. מים צריכים להיות בתנועה.
  • טוב להשמיע בבית מוסיקה קלאסית בנגינת פסנתר, שהצליל המתכתי שלו מנטרל אנרגיה שלילית. מי שיש לו פסנתר, שישתמש בו. מומלץ אפילו לשים מוסיקה שמנוגנת על פסנתר גם כשלא נמצאים, זה עושה תיקון חזק לכל הבית.
www.fsrc.co.il
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן