Skip to content

יומו של ולנטיין הוא V-Day, למאבק בינלאומי באלימות נגד נשים

בתגובה לאירועי האלימות נגד נשים בהודו הודיעה המוזיקאית אנושקה שנקר, שגם היא הותקפה מינית בילדותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אחת מכול שלוש נשים תוכה או תאנס
אחת מכול שלוש נשים תוכה או תאנס. אנושקה שנקר

המוזיקאית ההודית אנושקה שנקר, בתו של נגן הסיטאר האגדי, ראווי שנקר, פרסמה כי הותקפה מינית בילדותה בסרטון וידיאו שנועד להגביר את המודעות למערכה למיגור האלימות נגד נשים: "מיליארד מתקוממות" – כך על פי דיווח של רשת ה-BBC. שנקר אמרה שהיא סבלה "גיפופים, נגיעות, ואלימות מילולית", של אדם שהוריה בטחו בו.

תנועת "התקוממת המיליארד" היא פרי יוזמה של המחזאית הפמיניסטית האמריקנית, איב אנסלר, לציון חמש עשרה שנה למערכת V-Day, מלשון Valentine, למיגור האלימות נגד נשים.

בעקבות האונס הקבוצתי שהתחולל בדלהי ומות הנאנסת, סטודנטית לפיזיותרפיה בת 23, גובר בהודו לאחרונה הזעם על היחס לנשים. היום יערכו במדינה כמה אירועים לציון הקריאה למיליארד נשים ברחבי העולם להתקומם נגד אלימות מגדרית.

בסרטון שהוקלט בביתה בלונדון קוראת אנושקה שנקר, 31, לתמוך במערכה לזכר קורבן האונס הקבוצתי. "כילדה הייתי קורבן לאלימות מינית ורגשית במשך שנים אחדות מידי אדם שהוריו בטחו בו ללא סייג", אומרת שנקר. היא הוסיפה שהיא נוטלת חלק בתנועת "התקוממות המיליארד" למען "הילדה שבי שאיני חושבת שתתאושש אי פעם ממה שקרה".

שנקר גדלה בלונדון, דלהי וקליפורניה ולמדה מאביה את הנגינה בסיטאר מגיל תשע. ראווי שנקר הלך לעולמו בן 92 בדצמבר האחרון.

הפעילה הפמיניסטית, איב אנסלר, יוזמת "התקוממות המיליארד", היא זו שחיברה את המחזה "מונולוגים מהווגינה" והמערכה מתוארת כקריאה לפעולה בהתבסס על דו"ח האו"ם, שלפיו אחת מכול שלוש נשים בעולם מוכה או נאנסת במהלך חייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן